Astra H tilattu
Kysyin samaa asiaa tuossa Zafiran keskustelussakin mutta kysäisempä nyt tältä astran puoleltakin.
Eli Zafira B 1.8:ssa tuntuu pikkasen vajaa 80:n vauhdissa pieni värinä joka ei tunnu ratissa mutta alustassa. On sama ajaako 4 tai 5 vaihteella. Renkaat on tasapainoitettu uudellee mutta ei tuntunut olevan mitään vaikutusta.
Jos jotenkin yrittäis kuvailla värinää niin tuntuma on kuin moottori jotenkin kakoo tai sytytys pätkisi, kun vauhti nousee yli tuon 80 värinä lakkaa ja ehkä pahimmillaan se on vedätyksessä mutta tuntuu kyllä myös ajettaessa tasaisesti, värinä on pieni mutta havaittava. Onko tuo ominaisuus vai vika ja onko Astrassa havaittavissa samaa.
Lisäksi tuntuis olevan pienoinen halu puoltaa keskitiellepäin joka tuntuu joskus melko selvälle ja taas toisinaa ei.
Eli Zafira B 1.8:ssa tuntuu pikkasen vajaa 80:n vauhdissa pieni värinä joka ei tunnu ratissa mutta alustassa. On sama ajaako 4 tai 5 vaihteella. Renkaat on tasapainoitettu uudellee mutta ei tuntunut olevan mitään vaikutusta.
Jos jotenkin yrittäis kuvailla värinää niin tuntuma on kuin moottori jotenkin kakoo tai sytytys pätkisi, kun vauhti nousee yli tuon 80 värinä lakkaa ja ehkä pahimmillaan se on vedätyksessä mutta tuntuu kyllä myös ajettaessa tasaisesti, värinä on pieni mutta havaittava. Onko tuo ominaisuus vai vika ja onko Astrassa havaittavissa samaa.
Lisäksi tuntuis olevan pienoinen halu puoltaa keskitiellepäin joka tuntuu joskus melko selvälle ja taas toisinaa ei.
Minkähänlainen se on tossa karvalakkinäytössä...täytyypä kotimatkalla koittaa, onko siinä edes tollasta. Toi nopeusnäyttö olis kivaAstra_X_2 kirjoitti:Tuon näköinen testimode löytyy, jos autossa on graafinen näyttö. Näyttö tulee esim. automaatti-ilmastoinnin mukana. Tehtaan ajotietokonetta ei tarvitse. Test modeen pääsee ainakin painamalla menemällä settings valikkoon ja painamalla siellä settings nappulaa 5s ajan. Dataa voi sitten selata BC napilla.
Ainakin Zafiran Suomessa aktivoidussa karvalakkinäytössä löytyy suurinpiirtein samat asiat, vähän epäselvemmässä muodossa vain. Olikohan kahdeksas tai yhdeksäs BC:n painallus kun toi moottorin lämpötilan ja nopeusnäytön näkyville. Missähän kohtaa moottoria tuo anturi lymyilee, aika nopeaan se lämpö nousee. Samoin moottoritiellä nousee yli sadan asteen. Moottorina on 1,8-litrainen.STA kirjoitti: Minkähänlainen se on tossa karvalakkinäytössä...täytyypä kotimatkalla koittaa, onko siinä edes tollasta. Toi nopeusnäyttö olis kiva
-Reijo-
Onko kukaan huomannut seuraavaa ilmiötä kun lähtee liikeelle.Auto lähtee normaalisti mutta kun kun kytkin on ylhäällä moottori ikäänkuin puutuu ja yleensä tulee painettua lisää kaasua,ja sen jälkeen
auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8
92kw.
auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8
92kw.
Ei mitään havaintoa 17 tkm:n perusteella tuommosesta.m.e kirjoitti:Onko kukaan huomannut seuraavaa ilmiötä kun lähtee liikeelle.Auto lähtee normaalisti mutta kun kun kytkin on ylhäällä moottori ikäänkuin puutuu ja yleensä tulee painettua lisää kaasua,ja sen jälkeen auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8 92kw.
Ei tämä ole vika vaan mottorin ominaisuus. Lähes kaikissa artikkeleissa (autobild, TM, ym) valiteltu alaväännön puuttumista. Jos on tottunut autoon jossa alavääntöä kunnolla on (edellinen oli Bmw e36 141kw) niin vaatii totuttelua.m.e kirjoitti:Onko kukaan huomannut seuraavaa ilmiötä kun lähtee liikeelle.Auto lähtee normaalisti mutta kun kun kytkin on ylhäällä moottori ikäänkuin puutuu ja yleensä tulee painettua lisää kaasua,ja sen jälkeen
auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8
92kw.
Tuo koskee 1.6 konetta ja TM:n koeajoraportin perusteella valinta omalla kohdalla olikin 1.8 koneella varustettu Astra.Hencca kirjoitti:Lähes kaikissa artikkeleissa (autobild, TM, ym) valiteltu alaväännön puuttumista. Jos on tottunut autoon jossa alavääntöä kunnolla on (edellinen oli Bmw e36 141kw) niin vaatii totuttelua.
Eniten tuosta nyykähtämisestä on moitittu uutta 140hv 1.8 konetta. Koeajossa en huomannut mitään omituista koneen käytöksessä, ehkä olen jo tottunut siihen tämän 1.6 koneen kanssa. Mielestäni kyseessä on täysin tottumiskysymys, ei varsinainen vika. Opelin bensakoneiden vääntöominaisuudet tyhjäkäynnin tuntumassa voisivat tosin olla paremmatkin.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
En tiedä liittyykö tämä tuohon sinun ”ongelmaasi”,mutta omassa Astrassani oli seuraavanlainen ilmiö. Kun kaasua paino pikku hiljaa kierrokset pomppasi 1000:sta suoraan melkein 2000:een. Oli tosi outo lähtee liikkeelle. Joko sammui tai sit hyppäsi. Kävin päivittämässä softan ja nyt löytyy kierrokset myös tonnin ja kahen väliltä ja lähtökin onnistuu paljon paremmin.m.e kirjoitti:Onko kukaan huomannut seuraavaa ilmiötä kun lähtee liikeelle.Auto lähtee normaalisti mutta kun kun kytkin on ylhäällä moottori ikäänkuin puutuu ja yleensä tulee painettua lisää kaasua,ja sen jälkeen
auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8
92kw.
Ja autona tosin 140 heppanen 1.8
Joo, näkyi löytyvän täältäkin. Kyseessä paikallisesti aktivoitu ajotietokone ja automaattinen ilmastointi (ei elektroninen). Mielenkiintoista..dtiveccu kirjoitti:löytyyhän se lämpömittari sieltä test mode valikosta tjsp... eli auton käydessä settings nappulaa pohjassa kunnes kuuluu äänimerkki ja sitte bc nappulalla selailet......... sieltä jostain se löytyy
... saapa nähä...
Noniin, nyt on autossa 2500 km mittarissa, päässy jo vähän sinuiks..
Auto on kyllä hyvä ajaa ja turvallisen tuntunen. Tuli esptäki kokeiltuu, veikee keksintö
Tilaa löytyy tosiaan ihan samat ku vanhasta B-veccusta. Kaikin puolin tyytyväinen oon ollu. Rengasmelua sais kyllä olla vähä vähemmän ja tuntuu et koneessa ei oo mitään henkee alle 2000rpm.. Eka huolto on jo kuitenki tilattu. Ovat tehtaalla jättäneet ohjauspyörän "pykälän" vinoon, ei vaikuta huippunopeuteen mut häiritsee uudessa autossa (oon vissii vähä pikkumainen ). Keskuslukko ei toimi lainkaan avaimella, kaukosäädin kyllä toimii. Kattokaiteet pitää kauheeta räminää ja takavalot huurussa, siis molemmat. Saas nähä mitä tekevät vai tekevätkö mitään... Radio ei meinannu aamulla mennä päälle, piti renkata sitä nappii...
Auto on kyllä hyvä ajaa ja turvallisen tuntunen. Tuli esptäki kokeiltuu, veikee keksintö
Tilaa löytyy tosiaan ihan samat ku vanhasta B-veccusta. Kaikin puolin tyytyväinen oon ollu. Rengasmelua sais kyllä olla vähä vähemmän ja tuntuu et koneessa ei oo mitään henkee alle 2000rpm.. Eka huolto on jo kuitenki tilattu. Ovat tehtaalla jättäneet ohjauspyörän "pykälän" vinoon, ei vaikuta huippunopeuteen mut häiritsee uudessa autossa (oon vissii vähä pikkumainen ). Keskuslukko ei toimi lainkaan avaimella, kaukosäädin kyllä toimii. Kattokaiteet pitää kauheeta räminää ja takavalot huurussa, siis molemmat. Saas nähä mitä tekevät vai tekevätkö mitään... Radio ei meinannu aamulla mennä päälle, piti renkata sitä nappii...