Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Luepa radion manuaalista kohta AS :wink:
sama
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 15 Syys 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja sama »

Astra_X_2 kirjoitti:Luepa radion manuaalista kohta AS :wink:
Kiitos vinkistä, täytyypä lukaista.
sama
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 15 Syys 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja sama »

Kysyin samaa asiaa tuossa Zafiran keskustelussakin mutta kysäisempä nyt tältä astran puoleltakin.
Eli Zafira B 1.8:ssa tuntuu pikkasen vajaa 80:n vauhdissa pieni värinä joka ei tunnu ratissa mutta alustassa. On sama ajaako 4 tai 5 vaihteella. Renkaat on tasapainoitettu uudellee mutta ei tuntunut olevan mitään vaikutusta.

Jos jotenkin yrittäis kuvailla värinää niin tuntuma on kuin moottori jotenkin kakoo tai sytytys pätkisi, kun vauhti nousee yli tuon 80 värinä lakkaa ja ehkä pahimmillaan se on vedätyksessä mutta tuntuu kyllä myös ajettaessa tasaisesti, värinä on pieni mutta havaittava. Onko tuo ominaisuus vai vika ja onko Astrassa havaittavissa samaa.

Lisäksi tuntuis olevan pienoinen halu puoltaa keskitiellepäin joka tuntuu joskus melko selvälle ja taas toisinaa ei.
STA
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 12:21

Viesti Kirjoittaja STA »

Astra_X_2 kirjoitti:Tuon näköinen testimode löytyy, jos autossa on graafinen näyttö. Näyttö tulee esim. automaatti-ilmastoinnin mukana. Tehtaan ajotietokonetta ei tarvitse. Test modeen pääsee ainakin painamalla menemällä settings valikkoon ja painamalla siellä settings nappulaa 5s ajan. Dataa voi sitten selata BC napilla.
Minkähänlainen se on tossa karvalakkinäytössä...täytyypä kotimatkalla koittaa, onko siinä edes tollasta. Toi nopeusnäyttö olis kiva :lol:
Reijol
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 07 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Reijol »

STA kirjoitti: Minkähänlainen se on tossa karvalakkinäytössä...täytyypä kotimatkalla koittaa, onko siinä edes tollasta. Toi nopeusnäyttö olis kiva :lol:
Ainakin Zafiran Suomessa aktivoidussa karvalakkinäytössä löytyy suurinpiirtein samat asiat, vähän epäselvemmässä muodossa vain. Olikohan kahdeksas tai yhdeksäs BC:n painallus kun toi moottorin lämpötilan ja nopeusnäytön näkyville. Missähän kohtaa moottoria tuo anturi lymyilee, aika nopeaan se lämpö nousee. Samoin moottoritiellä nousee yli sadan asteen. Moottorina on 1,8-litrainen.

-Reijo-
m.e
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 15:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja m.e »

Onko kukaan huomannut seuraavaa ilmiötä kun lähtee liikeelle.Auto lähtee normaalisti mutta kun kun kytkin on ylhäällä moottori ikäänkuin puutuu ja yleensä tulee painettua lisää kaasua,ja sen jälkeen
auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8
92kw.
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

m.e kirjoitti:Onko kukaan huomannut seuraavaa ilmiötä kun lähtee liikeelle.Auto lähtee normaalisti mutta kun kun kytkin on ylhäällä moottori ikäänkuin puutuu ja yleensä tulee painettua lisää kaasua,ja sen jälkeen auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8 92kw.
Ei mitään havaintoa 17 tkm:n perusteella tuommosesta.
Avatar
Hencca
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hencca »

m.e kirjoitti:Onko kukaan huomannut seuraavaa ilmiötä kun lähtee liikeelle.Auto lähtee normaalisti mutta kun kun kytkin on ylhäällä moottori ikäänkuin puutuu ja yleensä tulee painettua lisää kaasua,ja sen jälkeen
auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8
92kw.
Ei tämä ole vika vaan mottorin ominaisuus. Lähes kaikissa artikkeleissa (autobild, TM, ym) valiteltu alaväännön puuttumista. Jos on tottunut autoon jossa alavääntöä kunnolla on (edellinen oli Bmw e36 141kw) niin vaatii totuttelua.
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

Hencca kirjoitti:Lähes kaikissa artikkeleissa (autobild, TM, ym) valiteltu alaväännön puuttumista. Jos on tottunut autoon jossa alavääntöä kunnolla on (edellinen oli Bmw e36 141kw) niin vaatii totuttelua.
Tuo koskee 1.6 konetta ja TM:n koeajoraportin perusteella valinta omalla kohdalla olikin 1.8 koneella varustettu Astra.
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Eniten tuosta nyykähtämisestä on moitittu uutta 140hv 1.8 konetta. Koeajossa en huomannut mitään omituista koneen käytöksessä, ehkä olen jo tottunut siihen tämän 1.6 koneen kanssa. Mielestäni kyseessä on täysin tottumiskysymys, ei varsinainen vika. Opelin bensakoneiden vääntöominaisuudet tyhjäkäynnin tuntumassa voisivat tosin olla paremmatkin.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

m.e kirjoitti:Onko kukaan huomannut seuraavaa ilmiötä kun lähtee liikeelle.Auto lähtee normaalisti mutta kun kun kytkin on ylhäällä moottori ikäänkuin puutuu ja yleensä tulee painettua lisää kaasua,ja sen jälkeen
auto hyökkää kun kaasua on painettu liikaa.Tuntuu tekevän vain silloin tällöin.Ai niin kone on 1.8
92kw.
En tiedä liittyykö tämä tuohon sinun ”ongelmaasi”,mutta omassa Astrassani oli seuraavanlainen ilmiö. Kun kaasua paino pikku hiljaa kierrokset pomppasi 1000:sta suoraan melkein 2000:een. Oli tosi outo lähtee liikkeelle. Joko sammui tai sit hyppäsi. Kävin päivittämässä softan ja nyt löytyy kierrokset myös tonnin ja kahen väliltä ja lähtökin onnistuu paljon paremmin.
Ja autona tosin 140 heppanen 1.8
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

dtiveccu kirjoitti:löytyyhän se lämpömittari sieltä test mode valikosta tjsp... eli auton käydessä settings nappulaa pohjassa kunnes kuuluu äänimerkki ja sitte bc nappulalla selailet......... sieltä jostain se löytyy
Joo, näkyi löytyvän täältäkin. Kyseessä paikallisesti aktivoitu ajotietokone ja automaattinen ilmastointi (ei elektroninen). Mielenkiintoista..
... saapa nähä...
m.e
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 15:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja m.e »

Kiitos vastauksista alan kallistua siihen alaväännön puuteeseen.Auto alkaa päivä päivältä tuntua paremmalta,ei ollenkan huono valinta :D
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 28 Joulu 2006, 18:50
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

Noniin, nyt on autossa 2500 km mittarissa, päässy jo vähän sinuiks..
Auto on kyllä hyvä ajaa ja turvallisen tuntunen. Tuli esptäki kokeiltuu, veikee keksintö :wink:
Tilaa löytyy tosiaan ihan samat ku vanhasta B-veccusta. Kaikin puolin tyytyväinen oon ollu. Rengasmelua sais kyllä olla vähä vähemmän ja tuntuu et koneessa ei oo mitään henkee alle 2000rpm.. Eka huolto on jo kuitenki tilattu. Ovat tehtaalla jättäneet ohjauspyörän "pykälän" vinoon, ei vaikuta huippunopeuteen mut häiritsee uudessa autossa (oon vissii vähä pikkumainen :roll: ). Keskuslukko ei toimi lainkaan avaimella, kaukosäädin kyllä toimii. Kattokaiteet pitää kauheeta räminää ja takavalot huurussa, siis molemmat. Saas nähä mitä tekevät vai tekevätkö mitään... Radio ei meinannu aamulla mennä päälle, piti renkata sitä nappii...
jupehu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 25 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jupehu »

Muista kertoa mitä esim. kattokaitelle on huollossa tehty... :)
Vastaa Viestiin