Astra H tilattu
Hieno on mustana mutta niin on punaisenakin
Vihdoinkin näin tuon GTC:n punaisena ihan luonnossa ja hieno oli. Netistä kun ei kuvia löytynyt kuin punaisista OPC esittelyautoista niin ajattelin etteihän tuo perus-GTC ole lähellekään yhtä hieno kuin OPC mutta olihan se.
Speden spelejä lainatakseni:
Punanen vai musta?
Vihdoinkin näin tuon GTC:n punaisena ihan luonnossa ja hieno oli. Netistä kun ei kuvia löytynyt kuin punaisista OPC esittelyautoista niin ajattelin etteihän tuo perus-GTC ole lähellekään yhtä hieno kuin OPC mutta olihan se.
Speden spelejä lainatakseni:
Punanen vai musta?
Nyt se sitten koitti
Eli enää puoli tuntia, ja sitten hakemaan uutta autoa. Ja sieltä sitten suoraan rengasliikkeeseen vaihdattamaan alut alle. Katsotaanpa sitten josko tässä illan mittaan laitellaan jo ensimmäisiä kokemuksia tänne. Varsinkin se Easytronicin toiminta kiinnostaa kovin.
Vähiin käy, ennenkuin loppuu. Aika, meinaan...
Vähiin käy, ennenkuin loppuu. Aika, meinaan...
Jape
Ensikokemuksia
Renkaiksi olivat laittaneet Nokian NRT2:en, siis 195/65 R 15, ja ihan suht hiljaiselta vaikuttaa, eli kai sillä rengastuksella sitten on väliä.
Easytronicia ei voi ihan verrata "oikeaan" automaattiin, mutta kun sillä opettelee ajamaan, varmasti vaihdotkin sujuvat mukavammin. Tosin tuo SPORT-asento on täysin hyödytön, ei käytännössä käytä kuin ykköstä ja kakkosta, kolmoselle vaihtaakseen pitää vetää jo motarinopeuksiin !! Aika älyttömäksi ohjelmoitu toiminto.
Tukevan oloinen, siistin näköinen sini/harmaa sisusta.
Täytyy varmaan laittaa kuvakin kunhan kerkiää.
Easytronicia ei voi ihan verrata "oikeaan" automaattiin, mutta kun sillä opettelee ajamaan, varmasti vaihdotkin sujuvat mukavammin. Tosin tuo SPORT-asento on täysin hyödytön, ei käytännössä käytä kuin ykköstä ja kakkosta, kolmoselle vaihtaakseen pitää vetää jo motarinopeuksiin !! Aika älyttömäksi ohjelmoitu toiminto.
Tukevan oloinen, siistin näköinen sini/harmaa sisusta.
Täytyy varmaan laittaa kuvakin kunhan kerkiää.
Jape
No musta tottakaiJgRe kirjoitti:Hieno on mustana mutta niin on punaisenakin
Vihdoinkin näin tuon GTC:n punaisena ihan luonnossa ja hieno oli. Netistä kun ei kuvia löytynyt kuin punaisista OPC esittelyautoista niin ajattelin etteihän tuo perus-GTC ole lähellekään yhtä hieno kuin OPC mutta olihan se.
Speden spelejä lainatakseni:
Punanen vai musta?
http://www.jmr.fi/astra/index.html
Mitäs varustepakettia/lisävarustetta tuosta löytyy?jmr kirjoitti: No musta tottakai
http://www.jmr.fi/astra/index.html
Metalliväri, rengaspaineen valvonta, ajotietokone, IDS+ ja takaspoileri, eli aikas perussettiä.JgRe kirjoitti:Mitäs varustepakettia/lisävarustetta tuosta löytyy?jmr kirjoitti: No musta tottakai
http://www.jmr.fi/astra/index.html
Sinänsä jännä homma, että tuo IDS+ ja kääntyvät xeonit ei kuulu GTC:ssä vakiovarusteisiin, niinkuin viisiovisessa Sport-varustetasossa kuuluu. Epäilempä, että pudottamalla varusteita ollaan saatu hintaeroa kilpailijoihin (esim Golf GTI) suuremmaksi ja pirssi näin houkuttelevammaksi. Toisaalta, tuskin kuitenkaan kukaan ottaa GTC:tä esim ilman IDS+:aa, joten hinta kipuaa väkisin 5-ov sportin tasoon. Mutta näinhän näitä autoja myydään.
Näin uutena tulokkaana ja uutena opelistina tervehdin teitä!
keväällä tuli hankittua astra H 1.6 Cosmo easytronic (värinä tietysti Sapphire black) ja voin sanoa että olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kilometrejä on kertynyt vajaa 9000km ja ei pienen pientä moitetta
auto vei sydämeni ensinäkemällä..Astra H Cosmo on kaunein farkku ja kiinnittää huomiota
itse otin auton ns. kaikilla herkuilla Cosmona, eli kahdet 17" aluvanne sarjat, automaatti-ilmastointi, vakkari, sumuvalot + kaikki varustelistan muu "tarpeeton" sälä..hintaa kertyi n. 31 000€
1.6 moottori toimii ihan ok, kun on tuo easytronic - manuaalina olisi joutunut tikuttamaan urakalla kaupungissa, automaatti auttaa asiassa.
keväällä tuli hankittua astra H 1.6 Cosmo easytronic (värinä tietysti Sapphire black) ja voin sanoa että olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kilometrejä on kertynyt vajaa 9000km ja ei pienen pientä moitetta
auto vei sydämeni ensinäkemällä..Astra H Cosmo on kaunein farkku ja kiinnittää huomiota
itse otin auton ns. kaikilla herkuilla Cosmona, eli kahdet 17" aluvanne sarjat, automaatti-ilmastointi, vakkari, sumuvalot + kaikki varustelistan muu "tarpeeton" sälä..hintaa kertyi n. 31 000€
1.6 moottori toimii ihan ok, kun on tuo easytronic - manuaalina olisi joutunut tikuttamaan urakalla kaupungissa, automaatti auttaa asiassa.
Terve! Älä nyt ota tätä väärin, mutta maksoit 31000 euroa 1.6 koneella olevasta autosta... kuulostaa todella paljolta, joten miksi päädyit tuohon koneeseen? Mitä noissa Astra H:n 1.6 koneissa on tehoa (eivät jostain syystä ole Opelin sivuilla ilmoittaneet kuin 2.0 koneista ylöspäin)...? No, jos siinä on vaikka 110hv ja auto painaa 1280kg niin autossa on 1hv/11,64kg. Vanha Astra painaa 1055 kg ja siinä on 1.6 koneessa esim. 100hv = 1hv/10.55 eli teho/paino-suhde on parempi... lähinnä ajattelin, että nämä nykyiset 1.6 moottoriset autot lienee vanhoja laiskempia (siis lähinnä ohituskiihtyvyys jne.). Lisäksi monesti ihmettelee, että miten 1.6l autossa on vakionopeudensäädin? Tässä kyseisessä autossa se lienee toimii, kun on tollanen easytronic, mutta mites manuaalina... viitonen silmässä ja ylämäki tulee vastaan -> nopeus on 60 kun ollaan mäen päällä . No, ei, mutta varmaan joutuu usein kompensoimaan.*maukka* kirjoitti:Näin uutena tulokkaana ja uutena opelistina tervehdin teitä!
keväällä tuli hankittua astra H 1.6 Cosmo easytronic ...
itse otin auton ns. kaikilla herkuilla Cosmona, eli kahdet 17" aluvanne sarjat, automaatti-ilmastointi, vakkari, sumuvalot + kaikki varustelistan muu "tarpeeton" sälä..hintaa kertyi n. 31 000€
1.6 moottori toimii ihan ok, kun on tuo easytronic - manuaalina olisi joutunut tikuttamaan urakalla kaupungissa, automaatti auttaa asiassa.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!
Mulla on tuo 1.6 koneinen manuaali Astra H farkku vakkarilla varustettuna. Eipä ole tullut vielä sellaista mäkeä vastaan, jossa vauhti olisi viitosella hyytynyt. Mäet huomaa tosin kojelaudassa isolla näkyvästä hetkellisestä kulutuksesta. Vakkari on uskomattoman mukava varuste, enpä olisi uskonut ennen kuin sellainen löytyi omasta autosta. 1.6 kone riittää autoon muuten, mutta ilmastoinnin päällä ollessa alakierroksilla meno on todella hengetöntä. Kulutus ilmastoinnin kanssa näyttäisi olevan siinä 7.5 litraa, eli aika pienellä menee näinkin isoksi autoksi.
Erittäin tyytyväisiä ollaan myös täällä Enjoy Astraan, minulla myös musta farkku ja ulkoisesti 1:1 Cosmon kanssa koska keulan lista on vaihdettu kromiseen ja wagon beauty pack hankittu. Vanteina Alession Fusionit, pitää ottaa pari kuvaa kun seuraavan kerran tulee auto pestyä.
Erittäin tyytyväisiä ollaan myös täällä Enjoy Astraan, minulla myös musta farkku ja ulkoisesti 1:1 Cosmon kanssa koska keulan lista on vaihdettu kromiseen ja wagon beauty pack hankittu. Vanteina Alession Fusionit, pitää ottaa pari kuvaa kun seuraavan kerran tulee auto pestyä.
Joo, itsellä on kokemusta vain hieman vanhemmista vakkareista ja niissä kyllä manuaalilla huomas, että se myöhästy välillä rankasti ylämäessä. Ehkä uudet on parempia, mutta ainakin 2002 vuoden Renault Laguna 1.6l vakkari myöhästy tosi useasti mäessä, kun vitosella on matalat kierrokset ja vääntöä ei hurjasti löytynyt... yrittihän se kaasutella, mutta siinä tosiaan ei juuri mitään muuta tapahtunu ku kulutus nousi . Minkä verran tossa uudessa 1.6 Astrassa on kierroksia koneessa vitosella satasen vauhdissa? Että oisko sitten paremmalla vääntöalueella...?Astra_X_2 kirjoitti:Mulla on tuo 1.6 koneinen manuaali Astra H farkku vakkarilla varustettuna. Eipä ole tullut vielä sellaista mäkeä vastaan, jossa vauhti olisi viitosella hyytynyt. Mäet huomaa tosin kojelaudassa isolla näkyvästä hetkellisestä kulutuksesta.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!