Ei tämä mikään tykki ole todellakaan, mutta on kone jo nytkin piristynyt kun on yli 7.000km mittarissa.
Ohitusta kannattaa kyllä harjoitella ennen kuin änkee tiukkiin koloihin ( )
Astran 1.6 kone on kieltämättä laiska, mutta vertyy tosiaan huomattavasti ennen kun 10tkm on täynnä. Myös lähivalot voisivat olla paremmat. Muuten auto on täyttänyt odotukset ja toiminut moitteetta ensimmäiset pari vuotta ja reilut 40tkm.
Koskahan uudempi 1.6 on tulossa Suomeen? Siinähän on 115hv ja muuttuva venttiilinajoitus, joten vääntöä pitäisi olla tarjolla paremmin.
Z16XEP pannuun saa onneksi dBilasilta TUV-hyväksyttyä imusarjaa.
Asennus on helppo, ei vaadi mitään lisätöitä, hintaa alle 1.200 € ja lisää heppoja tulee n. 32.
Boksi pitää tosin lähettää Saksaan ohjelmoitavaksi, joten sen aikaa auto on pois ajosta.
rxw kirjoitti:Mutta edestä kuuluu omassa kummaa hölskymistä töyssyissä ja pikahuollossakin jo kävin.
Alustavasti epäilivät iskareita ja varasinkin huoltoon ajan, katsotaan kuinka käy.
Tänään kävi auto huollossa ja iskarit vaihdettiin, mutta natina senkun jatkuu.
Huoltomies oli kuulemma tehnyt testilenkin, mutta itse kun menin autoon niin tuuletin oli täysillä eikä varmaan ole mitään kuullutkaan.
Varattiin suoraan uusi aika huoltoon.
Myös ajotietokoneesta mainitsin, kun jäljellä oleva matka näyttää yli 200km liikaa, mutta päivitystä ei vielä ollut saatavilla.
Auto kävi taas huollossa ja löysivät vian: alatukivarsien puslat.
Uudet osat on nyt tilattu ja vaihdetaan kun saapuvat Suomeen.
Vanha -05 Astra farkku meni heti ja nyt on alla liikkeen -06 Astra 5-ov sijaisauto.
Näyttää muilla kestäneen auton tulo yli luvatun 9-10 viikon, toivottavasti ei tällä kertaa.
Eilen sain uuden Astran. Liikkeessä oli vain sen verran mokattu, että tehtaalta oli tilattu malli ilman Comfort varustelua. Uusi auto lähti siis tilaukseen ja eilen tullut muuttui esittelyautoksi jolla ajan oikein varustellun tuloon saakka. Toimitus kesti päivälleen 10 viikkoa.
Täällä on vilahdellut tuo kytkimen täristämis ongelma melko usein, onko 1,8/140hv mootorisissa astroissa ilmennyt vastaavaa ongelmaa vai onko tuo pelkästään 1,6:sten ongelma. Nimittäin tuossa mun Zafirassa joka on tuolla 1,8/140hv koneella on alkanut kilometrien myötä lievää täristämistä ilmenemään satunnaisesti ekoilla lähdöillä vähänkin pitemmän ajamatta olon jälkeen.
Uusia osia kytkimeen on lupailtu ilmeisesti syyskuulla ja levyt ja vauhtipyörä ainakin kuulemanmukaan vaihdetaan erinlaisiin.
Olenkohan ainoa 1.8/140hv moottorisen omistaja jolla vika on ilmennyt
No tuskinpa oot ainoa 1.8/140 jolla kytkin täristää..... itellä 1.8/125 astra ja täs ootellaan uusia kytkin osia...mietin tuos et kuinka paljo niitä täristäviä kytkimiä oikeesti on?tuskin kaikki ees antaa palautetta vaikka vähä jotain oiski.....
Mulla 1.8/140hv, pikkasta vajaa 14tkm ajettu, eikä ainakaan vielä ole kytkimessä ongelmia ilmennyt. Eikä autossa muutenkaan ole ollut mitään vikaa... KOP-KOP-KOP
Eipä minunkaan autossa täristäminen mitään vakavaa ole ollut mutta muutaman kerran vapinaa on kyllä aamun ekoilla lähdöillä ilmennyt. Ilmoitin huoltoon kun tuo eka huolto lähestyy ja sanoivat että yksittäisiä tapauksia on ilmennyt myös tämän moottori mallin yhteydessä.
Vaihtavat kuulema jonkin vauhtipyörän ja levyt toisenlaisiin. Tuosta täristämisestä sen verran että ei se kyllä mitään hirveää rynkytystä ole niinkuin jotkut on antanut ymmärtää, ennemmin pientä vapinaa ja mietinkin että onkohan tuo edes ollenkaan mikään vika mun auton kohdalla mutta kovasti halukkaita olivat huollossa vaihtamaan kytkimen uuteen kun asian ilmoitin, tosin osat on tehtaalta luvattu vasta syyskuussa.
Autona -06 Astra H Wagon 1.8/140hp.
Onko muilla ollut seuraavaa havaintoa huoltoilmaisimen toiminnasta? Huoltoilmaisin antoi 24000km kohdalla käynnistyksen/sammutuksen yhteydessaä "INSP 1000" -ilmoituksen, eikä luku vähentynyt vaikka oli ajettu tuon jälkeen 200-300 km. Yhtenä aamuna n. 400 km jälkeen ilmoituksena oli "INSP 0". Huoltoväli on 30000km / 1 vuosi.
I.L. kirjoitti:Autona -06 Astra H Wagon 1.8/140hp.
Onko muilla ollut seuraavaa havaintoa huoltoilmaisimen toiminnasta?
Noin se toimi mullakin. Laskee kuulemma myös käynnistyskertoja, ja auton luovutuksessa kyllä mainittiin, että eka huolto on huoltoilmaisimen mukaan. Vein sitten 26 tkm kieppeillä huoltoon. Täyteen vuoteenkin oli vielä aikaa toista kuukautta.