Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

BaijerMan kirjoitti:Olen ajatellu ittekin vaihtaa tollasen astra farkun 1.6 koneella, kun lupasivat kohtuu hyvityksen bemarista. Kuinkas tollasella koneella kerkee maantienopeuksilla? Uskaltaako ohittaa rekkoja?
Ei tämä mikään tykki ole todellakaan, mutta on kone jo nytkin piristynyt kun on yli 7.000km mittarissa.
Ohitusta kannattaa kyllä harjoitella ennen kuin änkee tiukkiin koloihin ( :lollis: )
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Astran 1.6 kone on kieltämättä laiska, mutta vertyy tosiaan huomattavasti ennen kun 10tkm on täynnä. Myös lähivalot voisivat olla paremmat. Muuten auto on täyttänyt odotukset ja toiminut moitteetta ensimmäiset pari vuotta ja reilut 40tkm.

Koskahan uudempi 1.6 on tulossa Suomeen? Siinähän on 115hv ja muuttuva venttiilinajoitus, joten vääntöä pitäisi olla tarjolla paremmin.
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Z16XEP pannuun saa onneksi dBilasilta TUV-hyväksyttyä imusarjaa.
Asennus on helppo, ei vaadi mitään lisätöitä, hintaa alle 1.200 € ja lisää heppoja tulee n. 32.
Boksi pitää tosin lähettää Saksaan ohjelmoitavaksi, joten sen aikaa auto on pois ajosta.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

rxw kirjoitti:
rxw kirjoitti:Mutta edestä kuuluu omassa kummaa hölskymistä töyssyissä ja pikahuollossakin jo kävin.
Alustavasti epäilivät iskareita ja varasinkin huoltoon ajan, katsotaan kuinka käy.
Tänään kävi auto huollossa ja iskarit vaihdettiin, mutta natina senkun jatkuu.
Huoltomies oli kuulemma tehnyt testilenkin, mutta itse kun menin autoon niin tuuletin oli täysillä eikä varmaan ole mitään kuullutkaan.
Varattiin suoraan uusi aika huoltoon.

Myös ajotietokoneesta mainitsin, kun jäljellä oleva matka näyttää yli 200km liikaa, mutta päivitystä ei vielä ollut saatavilla.
Auto kävi taas huollossa ja löysivät vian: alatukivarsien puslat.
Uudet osat on nyt tilattu ja vaihdetaan kun saapuvat Suomeen.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
J.Rantala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 20:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J.Rantala »

rxw kirjoitti: Auto kävi taas huollossa ja löysivät vian: alatukivarsien puslat.
Uudet osat on nyt tilattu ja vaihdetaan kun saapuvat Suomeen.
Siis paljonko oli autolla ajettu, kun nuo meni? Mulla nyt 12tkm ilman mitään...
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

J.Rantala kirjoitti:
rxw kirjoitti: Auto kävi taas huollossa ja löysivät vian: alatukivarsien puslat.
Uudet osat on nyt tilattu ja vaihdetaan kun saapuvat Suomeen.
Siis paljonko oli autolla ajettu, kun nuo meni? Mulla nyt 12tkm ilman mitään...
Natina alkoi karkeasti jossain kolmen tonnin kieppeillä jo.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
M64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Helmi 2006, 09:31
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja M64 »

M64 kirjoitti:Elokuun puolivälissä pitäisi tulla:

Opel Astra Wagon Enjoy Comfort 1.6 Easytronic
- vakionopeuden säädin
- ajotietokone
- metalliväri
- lohkolämppäri + pistoke

Vanha -05 Astra farkku meni heti ja nyt on alla liikkeen -06 Astra 5-ov sijaisauto.

Näyttää muilla kestäneen auton tulo yli luvatun 9-10 viikon, toivottavasti ei tällä kertaa.
Eilen sain uuden Astran. Liikkeessä oli vain sen verran mokattu, että tehtaalta oli tilattu malli ilman Comfort varustelua. Uusi auto lähti siis tilaukseen ja eilen tullut muuttui esittelyautoksi jolla ajan oikein varustellun tuloon saakka. Toimitus kesti päivälleen 10 viikkoa.
sama
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 15 Syys 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja sama »

Täällä on vilahdellut tuo kytkimen täristämis ongelma melko usein, onko 1,8/140hv mootorisissa astroissa ilmennyt vastaavaa ongelmaa vai onko tuo pelkästään 1,6:sten ongelma. Nimittäin tuossa mun Zafirassa joka on tuolla 1,8/140hv koneella on alkanut kilometrien myötä lievää täristämistä ilmenemään satunnaisesti ekoilla lähdöillä vähänkin pitemmän ajamatta olon jälkeen.

Uusia osia kytkimeen on lupailtu ilmeisesti syyskuulla ja levyt ja vauhtipyörä ainakin kuulemanmukaan vaihdetaan erinlaisiin.

Olenkohan ainoa 1.8/140hv moottorisen omistaja jolla vika on ilmennyt :cry:
Beeveccu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Loka 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Beeveccu »

No tuskinpa oot ainoa 1.8/140 jolla kytkin täristää..... itellä 1.8/125 astra ja täs ootellaan uusia kytkin osia...mietin tuos et kuinka paljo niitä täristäviä kytkimiä oikeesti on?tuskin kaikki ees antaa palautetta vaikka vähä jotain oiski.....
Astra wagon 1.8 -07
J.Rantala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 20:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J.Rantala »

Mulla 1.8/140hv, pikkasta vajaa 14tkm ajettu, eikä ainakaan vielä ole kytkimessä ongelmia ilmennyt. Eikä autossa muutenkaan ole ollut mitään vikaa... KOP-KOP-KOP :wink:
Troy
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 30 Touko 2006, 09:27
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Troy »

Itsellä 1,8 myös ja n. 35000 mittarissa eikä kytkinongelmista tietoakaan.
sama
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 15 Syys 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja sama »

Eipä minunkaan autossa täristäminen mitään vakavaa ole ollut mutta muutaman kerran vapinaa on kyllä aamun ekoilla lähdöillä ilmennyt. Ilmoitin huoltoon kun tuo eka huolto lähestyy ja sanoivat että yksittäisiä tapauksia on ilmennyt myös tämän moottori mallin yhteydessä.

Vaihtavat kuulema jonkin vauhtipyörän ja levyt toisenlaisiin. Tuosta täristämisestä sen verran että ei se kyllä mitään hirveää rynkytystä ole niinkuin jotkut on antanut ymmärtää, ennemmin pientä vapinaa ja mietinkin että onkohan tuo edes ollenkaan mikään vika mun auton kohdalla mutta kovasti halukkaita olivat huollossa vaihtamaan kytkimen uuteen kun asian ilmoitin, tosin osat on tehtaalta luvattu vasta syyskuussa.

Muuten auto on pelannut mainioisti.
masu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja masu »

Onko se nyt mielestänne TM:n mittausten mukaisesti 20:nneksi meluisin auto ikinä? :D
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
I.L.
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Elo 2007, 12:36

Viesti Kirjoittaja I.L. »

Autona -06 Astra H Wagon 1.8/140hp.
Onko muilla ollut seuraavaa havaintoa huoltoilmaisimen toiminnasta? Huoltoilmaisin antoi 24000km kohdalla käynnistyksen/sammutuksen yhteydessaä "INSP 1000" -ilmoituksen, eikä luku vähentynyt vaikka oli ajettu tuon jälkeen 200-300 km. Yhtenä aamuna n. 400 km jälkeen ilmoituksena oli "INSP 0". Huoltoväli on 30000km / 1 vuosi.

Huoltoon nyt vai 30000 km / 1 vuoden kohdalla?
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

I.L. kirjoitti:Autona -06 Astra H Wagon 1.8/140hp.
Onko muilla ollut seuraavaa havaintoa huoltoilmaisimen toiminnasta?
Noin se toimi mullakin. Laskee kuulemma myös käynnistyskertoja, ja auton luovutuksessa kyllä mainittiin, että eka huolto on huoltoilmaisimen mukaan. Vein sitten 26 tkm kieppeillä huoltoon. Täyteen vuoteenkin oli vielä aikaa toista kuukautta.
... saapa nähä...
Vastaa Viestiin