Niin ihmettelin vain, kun sitä tiputti heti aamulla käynnistäessäni moottorin ja peruuttaessani ulos tallista. No, toivottavasti olet oikeassa.Astra_X_2 kirjoitti: Eiköhän se ole ilmastoinnin kondenssivettä, eli täysin normaali ilmiö. Sitten kannattaa huolestua jos vettä ei tipu ilmastoinnin ollessa käytössä.
Astra H tilattu
Jupsu kirjoitti:Moottorin "softa" piti vaihtaa uudempaan (vuosihuollon yhteydessä), jotta vastaisi kaasuun paremmin kylmällä ilmalla. Näin lämpösellä ilmalla en kyllä huomaa mitään eroa (ja kun olin jo elätellyt toiveita pirteämmän tuntuisesta moottorista), mutta toivottavasti sitten ilmojen viilennettyä parannus tuntuu.
Kytkin laitetaan kuntoon myöhemmin.
Pahoittelut hieman topicin otsikosta poikkeamiselle...
Meidän astraan tehtiin just alkuviikosta tuo softa homma samalla ku vaihdatin oljyt ja huomas kyl eron, kaasua ku painaa niin pelaa ihan normaalisti .... paikallises sanottiin et elokuus tulee uudet kytkimet sun muut tilipehöörit...jos vaikka loppus toi pakin rusahtaminen samalla....
Astra wagon 1.8 -07
Mulla on nyt ollut -06 astra reilun vuoden. Ajettu 50tkm
Tänään on huoltoon tilattu aika jarrulevyjen vaihtoon, meinaa hampaat tippua kun jarrua painaa.
Muita vikoja, takaluukun kromilista irvistää hieman, takavalot huurtuivat talvella pesun jälkeen. Nyt autoa paremmin pestessäni huomasin apumiehen puoleisessa etuovessa listan alapuolella kaksi pahaa kohtaa. Toisessa on ilmeisesti ollut jotain koloa jo tehtaalta tullessa, koska on maalia kolon päällä ja nyt siitä maali irvistelee, toisessa on isommalta kohtaa maali lähtenyt kokonaan. Saapa nähdä mitä sanovat tänään huollossa.
Tänään on huoltoon tilattu aika jarrulevyjen vaihtoon, meinaa hampaat tippua kun jarrua painaa.
Muita vikoja, takaluukun kromilista irvistää hieman, takavalot huurtuivat talvella pesun jälkeen. Nyt autoa paremmin pestessäni huomasin apumiehen puoleisessa etuovessa listan alapuolella kaksi pahaa kohtaa. Toisessa on ilmeisesti ollut jotain koloa jo tehtaalta tullessa, koska on maalia kolon päällä ja nyt siitä maali irvistelee, toisessa on isommalta kohtaa maali lähtenyt kokonaan. Saapa nähdä mitä sanovat tänään huollossa.
Perhana, ku tuossa 07-mallissa on perhanan hyvät jarrut ainakin uutena. Onko niissä jokin muuttunut vai menevätkö huonoksi jo tuossa matkassa? Aika isohalkaisijainen jarrutehostinkin löytyy...Mainio77 kirjoitti:Mulla on nyt ollut -06 astra reilun vuoden. Ajettu 50tkm
Tänään on huoltoon tilattu aika jarrulevyjen vaihtoon, meinaa hampaat tippua kun jarrua painaa.
En ole huomannut, että nariseeko auto enää, joka johtuu ihan mukavasti soivasta mp3-soittimesta. Keulassa vikaa, lounastunnilla joku muotoili keulaa uusiksi. Katsoin ensin, että vain rekisterikilpi vääntyi, mutta kilven alla olevan ritelikön sivulla olevat kiinnikkeet ovat rikki... Ärsyttää moinen...
m.e kirjoitti:Täytyy puolen vuoden jälkeen kehua autoa ei yhtään vikaa eikä häiriöitä ole ollut.Ainoa jonka
voi luokitella ongelmaksi on kuskin istuin joka narisee sekä,selkänojan verhoilu on omituisesti
nukkaantunut kuskinoven puoleleta.
Käy ihmeessä tuosta nukkaantumisesta sanomassa niin vaihtavat verhoilun sulle.
Elokuun puolivälissä pitäisi tulla:
Opel Astra Wagon Enjoy Comfort 1.6 Easytronic
- vakionopeuden säädin
- ajotietokone
- metalliväri
- lohkolämppäri + pistoke
Vanha -05 Astra farkku meni heti ja nyt on alla liikkeen -06 Astra 5-ov sijaisauto.
Näyttää muilla kestäneen auton tulo yli luvatun 9-10 viikon, toivottavasti ei tällä kertaa.
Opel Astra Wagon Enjoy Comfort 1.6 Easytronic
- vakionopeuden säädin
- ajotietokone
- metalliväri
- lohkolämppäri + pistoke
Vanha -05 Astra farkku meni heti ja nyt on alla liikkeen -06 Astra 5-ov sijaisauto.
Näyttää muilla kestäneen auton tulo yli luvatun 9-10 viikon, toivottavasti ei tällä kertaa.
Eka huolto takana, kilometrejä n. 26000, ei muuta mukisemista kuin vasemmalle vaihdettiin sisempi raidetangon pää takuuseen..
Kysyin vanhemmalta asentajalta, joka tuota raidetangonpäätä vaihtoi, että mites se nyt näin aikaisessa tuli tiensä päähän.. Hän sitte tokaisi siihen että se on nuo madallusjouset (-35) ja ylisuuret vanteet (18") ja renkaat (225/40) jotka näitä syö totesin madallusjousten olevan "orkkiskamaa" Irmcheriltä, ei puhunu siitä enää mitään.
Kysyin sitte vielä että onkos niissä isompikoneisissa astroissa (oma vain 1.6 ) vahvempaa tekoa olevat raidetangonpäät, hänen mukaansa ei ole.. Kerroin mielestäni näihin isokoneisiin saavan lisävarusteena just noita 18" vanteita yms sälää, joten luulis kestävän, ei puhunu siitäkään enää mitään... Nooo onhan se asia näin joutuuhan ne raidetangonpäät esim kovemmalle koetukselle madalluksen takia, mutta tuo vanne ja jousipaketti nyt on ollu kiinni jonkun ehkä 5kk, joten ei se nyt sentakia hajonnut, luulisin
Kysyin vanhemmalta asentajalta, joka tuota raidetangonpäätä vaihtoi, että mites se nyt näin aikaisessa tuli tiensä päähän.. Hän sitte tokaisi siihen että se on nuo madallusjouset (-35) ja ylisuuret vanteet (18") ja renkaat (225/40) jotka näitä syö totesin madallusjousten olevan "orkkiskamaa" Irmcheriltä, ei puhunu siitä enää mitään.
Kysyin sitte vielä että onkos niissä isompikoneisissa astroissa (oma vain 1.6 ) vahvempaa tekoa olevat raidetangonpäät, hänen mukaansa ei ole.. Kerroin mielestäni näihin isokoneisiin saavan lisävarusteena just noita 18" vanteita yms sälää, joten luulis kestävän, ei puhunu siitäkään enää mitään... Nooo onhan se asia näin joutuuhan ne raidetangonpäät esim kovemmalle koetukselle madalluksen takia, mutta tuo vanne ja jousipaketti nyt on ollu kiinni jonkun ehkä 5kk, joten ei se nyt sentakia hajonnut, luulisin
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
Vivaro 2.5CDTi -09
Tänään kävi auto huollossa ja iskarit vaihdettiin, mutta natina senkun jatkuu.rxw kirjoitti:Mutta edestä kuuluu omassa kummaa hölskymistä töyssyissä ja pikahuollossakin jo kävin.
Alustavasti epäilivät iskareita ja varasinkin huoltoon ajan, katsotaan kuinka käy.
Huoltomies oli kuulemma tehnyt testilenkin, mutta itse kun menin autoon niin tuuletin oli täysillä eikä varmaan ole mitään kuullutkaan.
Varattiin suoraan uusi aika huoltoon.
Myös ajotietokoneesta mainitsin, kun jäljellä oleva matka näyttää yli 200km liikaa, mutta päivitystä ei vielä ollut saatavilla.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Opel Astra H wagon opc-line 2007
-
- 'Agila'
- Viestit: 1
- Liittynyt: 29 Heinä 2007, 14:57
Seuraava operaatio onkin vahaus. Vaikka eihän tuota mustaa pidä puhtaana millään. Mutta jospa uusi vaha auttaisi edes sitä pesutapahtuman sujumista. Autolla on takana 3vkoa ja reilut 3000km ja vielä ei ole mitään vikaa löytynytAstra_X_2 kirjoitti:Ja ei muuta kuin vahaa pintaan ettei pöly tartu. Musta on komea puhtaana
Olen ajatellu ittekin vaihtaa tollasen astra farkun 1.6 koneella, kun lupasivat kohtuu hyvityksen bemarista. Kuinkas tollasella koneella kerkee maantienopeuksilla? Uskaltaako ohittaa rekkoja?
Koeajossa auto tuntu perinteiseltä opeliksilta, liikkeelle lähdössä perinteinen hyytyminen ja vaihteet aika tahmeet. Mutta farkulle olis tarvetta ja auto on ihan kohtuu hintainen.
Ootteko joutunu odottamaan kauan autoja? Itselle sopiva olis autoliikkeen näyteikkunassa, josko ne myis sen, niin ettei tarttis odotella.
Miksi autoja aina mainostetaan isolla tekstillä 22700€, mutta ei sitä tietenkään sillä hinnalla saa. Pakolliset toimituskulut 600€ ja ilman metalliväriä ei saa +600€. Mainostasivat sitten hinnat alkaen 24000€. On vain pohdituttanu tommoset asiat.
Koeajossa auto tuntu perinteiseltä opeliksilta, liikkeelle lähdössä perinteinen hyytyminen ja vaihteet aika tahmeet. Mutta farkulle olis tarvetta ja auto on ihan kohtuu hintainen.
Ootteko joutunu odottamaan kauan autoja? Itselle sopiva olis autoliikkeen näyteikkunassa, josko ne myis sen, niin ettei tarttis odotella.
Miksi autoja aina mainostetaan isolla tekstillä 22700€, mutta ei sitä tietenkään sillä hinnalla saa. Pakolliset toimituskulut 600€ ja ilman metalliväriä ei saa +600€. Mainostasivat sitten hinnat alkaen 24000€. On vain pohdituttanu tommoset asiat.