Astra g tyyppiviat

Keskustelua Opeleista
Obelix'97
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 14:15

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Obelix'97 »

Onko tuolle 1.6 16V (X16XEL) tyypillistä, että neljän tonnin kierrosalueella kone ikäänkuin hukkaa puhtinsa ? Vääntökäyrä loppuu lähes ku seinään siinä kierrosalueella ja loppumatka menee ikäänkuin väkisin ylös (testannu muutaman kerran 6 tonniin saakka kierrättää). Imupuoli on kyllä kunnossa, juuri putsasin kaasuläppäkotelon, vaihoin tiivisteen ja tyhjänkäyntimoottorin, yms, yms, eikä ole missään mitään vuotoja/häikkää. Viimeinen asia mitä jäin miettimään, on että sytytyspuola ei enää anna kunnon kipinää korkeilla kierroksilla. Mahdollista ? Muutenkin miettinyt sen vaihtoa, kun se on alkuperäinen ja vielä toimiva, ni ei jättäis tielle sit yllättäen.
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 464
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja tikola »

bochum kirjoitti: Molemmissa takapöntön ulompi pelti oli huonossa kunnossa mutta se lienee kulutusosa noissa.
Kun tuo pehmeni minulla lopullisesti kopistelin sen pois - siitä lähtien on ajeltu ilman ulompaa takapöntön peltiä ongelmitta.

Minulta löytyy 2002 1.7DTI, joka menee nyt 350tkm hujakoilla ja matka jatkuu. Latureita olen vaihtanut nyt kahdesti 150tkm välein. Takaiskarit kertaalleen ja koiranluut veivät kolinat pois. Pahimpina vikoina minulla on ollut ruiskutuspumpun ohjausboksi, joka aiheutti nykymistä. Korjaus meni tinaamalla hintaan 0 euroa, mutta kesti aika kauan ennen kuin vika löytyi. Vuotava ohjaustehostin on ollut ehkä se lompakon kannalta pahin vika, koska sen vaihtaminen on iso operaatio apurungon irrotuksineen.

Nyt pikkuhiljaa alkaa ilmaantua ruostetta lokarin kaariin, joten väite Astran ruosteongelmista on puppua. 90 luvulla vanhassa Astrassa ongelmaa varmasti oli, mutta ei pienet kiveniskemien aiheuttamat kukkaset ole mitään poikkeuksellista 15 vuotiaassa autossa. Siis väitän että 2000 luvun G Astra ei ole sen ruosteherkempi kuin mikään muukaan sen ikäinen auto.

Hyvä se on edelleen ajaa - jämäkkä ja isomman auton tuntuinen.


timo
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15805
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Yksi parhaita ajaa. Jopa täysin autoista tietämättömöt ovan näin kommentoineet päästyään rattiin.
Ja lujia pelejä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Eli omia kokemuksia noin vajaasta kymmenestä astrasta

Ajovaloautomatiikan releen tinaukset kilometreistä riippumatta

X16xel venttiili ohjarinkumet alkaa syödä öljyä hiljalleen
250tkm alkaen 380tkm alkaa öljynkulutus kasvaa luokkaan 3l /100tkm ilman ulkoisia vuotoja

Tyhjäkäyntisäädin moottori

Sähköhydrauliset ohjaustehostimet aiankin trw 2,
käytettyjä saa megawauxhallilta 40 punnalla vaatii johtosarjan muokkauksen jos rhd malli tulee tilalle

farmarissa takaluukun ruostuminen lukon ympäriltä
Helmojen takareunat vanhem muuttaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Obelix'97
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 14:15

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Obelix'97 »

Hei sorsa, mitens kannentiivisteet X16XEL koneessa ? Havaitsin öljyä paisuntasäiliössä, mut ei oo menny vellit sekaisin koneessa ja se öljy on vaan siinä paisarin ylälaidassa, nesteen yläpuolella seinissä. Autolla ajettu 212 tkm.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15805
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Noissa kestää pahvi hyvin. Tosin kuin x18xe1.
Toki poikkkeuksi on.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Obelix'97
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 14:15

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Obelix'97 »

No täytyy putsata se paisari ja seurailla, et jatkuuko. Aika mystistä ois, jos se vaan ois silleen vähän jostain purskauttanu sinne öljyä ilman mitään vakavaa vikaa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kyllähän kansipahveja menee kaikista autoista kun ikää alkaa olla 20 vuotta.... omasta mielestä 300tkm jälkeen kyseessä ei ole enään tyyppivika,

Meillä oli mennyt yhdestä 380tkm

Päivän homma vaihtaa uusi pahvi noin 20euroa victor reinzinä
Laittaisin samalla venttiiliohjarien kumit kun kansi on irti
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Obelix'97
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 14:15

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Obelix'97 »

1,2sorsa kirjoitti:Kyllähän kansipahveja menee kaikista autoista kun ikää alkaa olla 20 vuotta.... omasta mielestä 300tkm jälkeen kyseessä ei ole enään tyyppivika,

Meillä oli mennyt yhdestä 380tkm

Päivän homma vaihtaa uusi pahvi noin 20euroa victor reinzinä
Laittaisin samalla venttiiliohjarien kumit kun kansi on irti

Tarviiko kantta alkaa hiottamaan vai pysyykö se suorana näissä koneissa ? Ku toisaalta, seuraavan kerran ku jakohihnaa vaihtaa, ni miksei sitä pahviakin sitten harkitsisi, kerta se on edullinen hankkia ja kokemusta on pahvin vaihdosta. Ohjurien kumit on valmiina ollu jo jonkinaikaa, tosin, ne on Topranin valmistamat, että ehkä saattaa olla syytä olla laittamatta niitä koneeseen...
ajonautinto
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Heinä 2011, 21:28

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja ajonautinto »

Juho M-P kirjoitti:Noissa kestää pahvi hyvin. Tosin kuin x18xe1.
Toki poikkkeuksi on.
Tällä palstalla en muista X18XE1 koneissa olleen kansipahvivikoja? Alkupään Z18XE koneissa on kyllä joitain pahveja palanut sylintereiden välistä.
1,2sorsa kirjoitti:Kyllähän kansipahveja menee kaikista autoista kun ikää alkaa olla 20 vuotta.... omasta mielestä 300tkm jälkeen kyseessä ei ole enään tyyppivika,
Samaa mieltä. Jos auton suunniteltu käyttöikä on 250-300 tkm, niin sen jälkeen tulevat viat ei oikein mene tyyppivioiksi.
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15805
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

No enemmän Z moottoreissa.

Kansi kannattaa oikasuhioa jos siinä selviä jälkiä esim liekkirenkaiden kohdalla tai syöpymiä vesikanavien kohdilla. Ei se kallista oo.
Topran kumit heittäsin vesiojaanbja hakisin Reinzit.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Topran hyi helvettiin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Tonza93
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 05 Huhti 2019, 21:23

Re: Astra g tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Tonza93 »

Ostin työmatka autoksi astra g - 99. olen hämmästynyt että omassa on ollut vähän vikoja johtuu varmaan kattavasta huolto historiasta. Ohjaustehostin säiliö on hankalassa paikassa ainakin x16szr myös moottori tilassa on runsaasti tilaa huoltaa. Taka kaaren etureunat rupee olemaan pahasti ruostessa. Sitten huomasin että tankin korkin ympäriltä oli pellit ruostunut pois siitä taitaa seuraavassa katsastuksessa tulla hylsy. Oven alareunat eivät ole vielä kukkinut. Todella mukava ajaa ja kohtuu hintaset varaosat
Vastaa Viestiin