Ilmastointi rikki Astra G

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
AstraG2000
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Huhti 2004, 03:00

Ilmastointi rikki Astra G

Viesti Kirjoittaja AstraG2000 »

Ilmastointi lakkasi toimimasta ja vein auton(Astra G vm.-00 1.8) huoltoon. Pojjaat oli vaihtaneet litkut, mutta ei ollut auttanut. Vikakoodi sanoi että pumppu saa käynnistymiskäskyn mutta sepäs ei lähde käyntiin.

Uusi mokkula maksaa kuulemma 550e ja työ n.200e eli huollon hinta 700-800e.

Onko kellään mitään vihjettä mitä tehdä? Kai tuollaisen pumpun saa jostain halvemmallakin?
Tartteeko juuri vaihdetut uudet litkut ottaa pois kun tuon vaihtaa?
Osaako tuollaisen pumpun vaihtaa itse?

Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa?

Kiitos!

-Vesa
peitsamo85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 334
Liittynyt: 17 Loka 2005, 15:16
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja peitsamo85 »

eli mitattiinko siinä että virrat tulee magneetti kytkimelle asti??? niitä ainakin ollu paljon rikki...
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
Avatar
julma juha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 260
Liittynyt: 29 Elo 2005, 16:54
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja julma juha »

Jos järjestelmä ei vuoda niin vanhat litkut otetaan talteen (ihan kaikkia ei saa) ja laitetaan sitten takaisin kun viallinen komponentti on vaihdettu. sitten siitä lisälitkusta vaan maksetaan .Olkaapa tarkkana ettei teitä kuseteta :lol:
Pitipä sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Juu kuulemma tuppaavat kauppaamaan koko kompuraa, mutta homman voi tehdä niinkin, että vaihtaa se magneettikytkimen sinne. Se maksaa reippaan satasen ooppelilla. Kai. Siihen työ päälle.

Mullakin ilmeisesti tuo kytkin rikki, ihmetellään tässä hintoja.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1498
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

V_N kirjoitti:mikä ny opelissa toimis....eiks ne lukuisast korroosion aiheuttamat reiät ollenkaan auta ton kopin viilentämisessä??

Erittäin hyviä vastauksia taas tulee. Eiköhän ne ruostereiätki ole ihan omaa tyhmyyttään jos ei autosta ole huolta pidetty.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

V-N trollipeikolle voisi tuupata banaania. 3viestiä tähän foorumiin ja kaikkien anti on samaa tasoa...
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1498
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

TJT kirjoitti:V-N trollipeikolle voisi tuupata banaania. 3viestiä tähän foorumiin ja kaikkien anti on samaa tasoa...

Jep, alkaa jo vituttaan tollaset mistään mitään tietämättömät "piip" :evil:
Asiallista vastausta topikkiin.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1331
Liittynyt: 28 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja »

Mulla meni ekasta Bertonesta(taisi olla vm 01) samainen pumppu. Homman hinta silloin oli noin 3000markkaa, joten hinta on säilynyt suunnilleen samana. Tosin sillä kertaa homma meni 100% maahantuojan piikkiin, vaikka autosta oli takuu jo päätynytkin (vuoden takuu vielä silloin)
Sanoivat silloin huollossa että noita on Astroista jostain syystä mennyt jonkun verran hyvinkin tuoreina ja siksi esittivät (ihme kyllä) ihan omatoimisesti että korjataan heidän piikkiinsä.
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Kyseinen magneettimokkula maksaa ainakin Länsiauto Varistossa 124.30. Siihen työ päälle.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
AstraG2000
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja AstraG2000 »

Kiitos hyvistä vastauksista!
Täältä löytyy aina hyvin apua!

Mutta mistäs sen nyt sitten tietää varmaksi että kyseessä on pelkkä magneettikytkimen vika?
Eli voikos sen todeta jotenkin? Tartteeko viedä auto tuohon Opel liikkeeseen ja pyytää heitä katsomaan se? Vai voikos sen jotenkin itse mitata?
Avatar
Jacce
'Senator'
'Senator'
Viestit: 560
Liittynyt: 20 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacce »

Kompuran liittimestä mitattuna pitäis antaa 3-4 Ohm
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen

ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Jacce kirjoitti:Kompuran liittimestä mitattuna pitäis antaa 3-4 Ohm
Osaatko jacce sanoa paljonko teillä maksaa tuo magneettikytkimen? vaihto?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Avatar
Jacce
'Senator'
'Senator'
Viestit: 560
Liittynyt: 20 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacce »

Altti450 kirjoitti:
Jacce kirjoitti:Kompuran liittimestä mitattuna pitäis antaa 3-4 Ohm
Osaatko jacce sanoa paljonko teillä maksaa tuo magneettikytkimen? vaihto?
Kolmisen tuntia siihen hommaa vierähtää kaikkinensa. Eli työn osuus on reilu satasen paikkeilla. Samassa yhteydessä kannattaa ehdottomasti tehdä tuo perushuolto ilmastoinnille koska kompuran joutuu joka tapauksessa irroittamaan käämin vaihtoa varten.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen

ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Jacce kirjoitti:
Altti450 kirjoitti:
Jacce kirjoitti:Kompuran liittimestä mitattuna pitäis antaa 3-4 Ohm
Osaatko jacce sanoa paljonko teillä maksaa tuo magneettikytkimen? vaihto?
Kolmisen tuntia siihen hommaa vierähtää kaikkinensa. Eli työn osuus on reilu satasen paikkeilla. Samassa yhteydessä kannattaa ehdottomasti tehdä tuo perushuolto ilmastoinnille koska kompuran joutuu joka tapauksessa irroittamaan käämin vaihtoa varten.
Mitä on kustannus perushuollolle? Mitä se pitää sisällään? Aineethan otetaan joka tapauksessa pihalle.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Avatar
Jacce
'Senator'
'Senator'
Viestit: 560
Liittynyt: 20 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacce »

Ilmastointilaitteen perushuolto alk. 95,- sis.

- kylmäaineet
- öljyt
- väriaine
- tiiveystesti
- kosteuden/epäpuhtauksien poisto
- lauhduttimen puhdistus
- toiminnan tarkastus
- tuloste josta ilmenee tehdyt työt
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen

ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Vastaa Viestiin