B Omegassa palelee
Re: B Omegassa palelee
Aika lähelle pitäis tosiaan olla samanlämpöistä nesteen, kun mitä koneessa kiertää... vois ajatella, että ainakin reippaasti yli 80 asteista.
Eihän se kumiletku pinnasta ole samanlämpöinen kuin sisällä virtaava neste.... periaatteessa sopivalla kumiletkunpätkällä ja kuumalla vedellä sitä voinee testimitata, mikä on kumin lämpöeristävyys.
Eihän se kumiletku pinnasta ole samanlämpöinen kuin sisällä virtaava neste.... periaatteessa sopivalla kumiletkunpätkällä ja kuumalla vedellä sitä voinee testimitata, mikä on kumin lämpöeristävyys.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
Terve! Osaako kukaan sanoa mikä vaivais mv6 omppua, kun puhaltimen sulake palaa hetken sen jälkeen kun auton laittaa käyntiin.. Toimii jos auto ei ole käynnissä. Automaatti ilmastoinnilla. Kokeiltu on toista puhallinmoottoria ja etuvastus vaihdettu. Minne kyseinen härveli maadoittaa itsensä? Tein kansipokan jonka jälkeen tämä vika tuli.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: B Omegassa palelee
Jokuhan se nyt on varmasti saman sulakkeen takana oleva laite joka käynnistyy kun moottori käynnistyy ja se sitten polttaa sulakkeen .
Mitäs siinä on samassa / (arvauksia ilman tutkimista) kiertovesipumppu tai lisäilmapumppu tms , joku semmonen jota et välttämättä huomaa toimiiko vai ei (nuo kax voi jumiutua ainakin .
Joku spesialisti kertoo sulle hetken päästä mitä kytkentäkaaviot näyttää tuon saman sulakkeen takana olevan .
Seppo
Mitäs siinä on samassa / (arvauksia ilman tutkimista) kiertovesipumppu tai lisäilmapumppu tms , joku semmonen jota et välttämättä huomaa toimiiko vai ei (nuo kax voi jumiutua ainakin .
Joku spesialisti kertoo sulle hetken päästä mitä kytkentäkaaviot näyttää tuon saman sulakkeen takana olevan .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: B Omegassa palelee
Sulake pesään ei sille isolle 30A sulakkeelle tuu ainakaan kun 3 johtoa. 2 paksumpaa ja yks ohuempi johto
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: B Omegassa palelee
Tilanne päivitystä tältä päivältä.
Ulkona noin -2 astetta pakkasta ja auto ei ollut tolpassa(normaalisti on tolpassa joka päivä talvella).
Auto tuntui toimivan normaalisti ja tuli kuumaa normaalisti kun useamman tunnin aikana eri pituisia matkoja ajoin.
Eli olisiko tuolla voinut olla sitten ilma tasku vielä kierrossa.Ja ilmaantunut ajossa sitten.
Tai sitten auto rupesi toimimaan kun sai tuoreen leiman!
Ulkona noin -2 astetta pakkasta ja auto ei ollut tolpassa(normaalisti on tolpassa joka päivä talvella).
Auto tuntui toimivan normaalisti ja tuli kuumaa normaalisti kun useamman tunnin aikana eri pituisia matkoja ajoin.
Eli olisiko tuolla voinut olla sitten ilma tasku vielä kierrossa.Ja ilmaantunut ajossa sitten.
Tai sitten auto rupesi toimimaan kun sai tuoreen leiman!
Re: B Omegassa palelee
Tämä on kyllä erikoista... nyt sitten toimii, kun ei ollut tolpassa. Onko tuossa lohko- , vai letkulämppäri ?? Letkulämppäri vois lämmittää nesteen jopa paikallisesti kiehumispisteeseen, jolloin nesteeseen tulee kuplia ja siitä ilmaa järjestelmään. Ehkä kaukaa haettu, mutta tuli vaan mieleen.torsen kirjoitti:Tilanne päivitystä tältä päivältä.
Ulkona noin -2 astetta pakkasta ja auto ei ollut tolpassa(normaalisti on tolpassa joka päivä talvella).
Auto tuntui toimivan normaalisti ja tuli kuumaa normaalisti kun useamman tunnin aikana eri pituisia matkoja ajoin.
Eli olisiko tuolla voinut olla sitten ilma tasku vielä kierrossa.Ja ilmaantunut ajossa sitten.
Tai sitten auto rupesi toimimaan kun sai tuoreen leiman!
Ilmalukon poistuminen vois tietty olla selitys... aika näyttää, miten jatkossa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
Normaali lohkolämppäri löytyy.Robertx kirjoitti:Tämä on kyllä erikoista... nyt sitten toimii, kun ei ollut tolpassa. Onko tuossa lohko- , vai letkulämppäri ?? Letkulämppäri vois lämmittää nesteen jopa paikallisesti kiehumispisteeseen, jolloin nesteeseen tulee kuplia ja siitä ilmaa järjestelmään. Ehkä kaukaa haettu, mutta tuli vaan mieleen.torsen kirjoitti:Tilanne päivitystä tältä päivältä.
Ulkona noin -2 astetta pakkasta ja auto ei ollut tolpassa(normaalisti on tolpassa joka päivä talvella).
Auto tuntui toimivan normaalisti ja tuli kuumaa normaalisti kun useamman tunnin aikana eri pituisia matkoja ajoin.
Eli olisiko tuolla voinut olla sitten ilma tasku vielä kierrossa.Ja ilmaantunut ajossa sitten.
Tai sitten auto rupesi toimimaan kun sai tuoreen leiman!
Ilmalukon poistuminen vois tietty olla selitys... aika näyttää, miten jatkossa.
Pitää seurailla tilannetta miten toimii.
Onko noissa uudemmissa omega b autoissa ollut vastaavia lämmön häviämis ongelmia?Esim.2001 ja uudemmissa?Mietin että pitäisikö vaihtaa sellaiseen.
Re: B Omegassa palelee
Ok.
Vähemmän on noissa B2 - Omegoissa ollut lämmön häviämisongelmia. Yleensä ratkennut uudella termostaatilla. Sitten on joitaki, joissa on tullut toiselle puolelle kylmää, eli vika läpässä tai läppämoottorissa.
Vähemmän on noissa B2 - Omegoissa ollut lämmön häviämisongelmia. Yleensä ratkennut uudella termostaatilla. Sitten on joitaki, joissa on tullut toiselle puolelle kylmää, eli vika läpässä tai läppämoottorissa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: B Omegassa palelee
Ota tuo linkin kuvassa näkyvä rele 5 (vihreä) irti konehuoneen releboxista.Sakari kirjoitti:Terve! Osaako kukaan sanoa mikä vaivais mv6 omppua, kun puhaltimen sulake palaa hetken sen jälkeen kun auton laittaa käyntiin.. Toimii jos auto ei ole käynnissä. Automaatti ilmastoinnilla. Kokeiltu on toista puhallinmoottoria ja etuvastus vaihdettu. Minne kyseinen härveli maadoittaa itsensä? Tein kansipokan jonka jälkeen tämä vika tuli.
Onko vaikutusta?
http://www.freewebs.com/gallopmv6/releet.htm
Re: B Omegassa palelee
Nyt lopu taas sedältä ymmärrys. Kävi nesteet hyhmässä viikko sitten,käytin konetta hetken ja huomasin et lämmöt nousee. Sammutin ja annoin olla hetken. Uudestaan käyntiin niin lähti vedet kiertää ja lämmöt pysy kohillaan. No ajoin auton halliin sulamaan päiväks ja illalla vaihoin nesteet. Kaikki ok tähän asti. Lakkas vaan tulemasta lämmintä ton nesteiden vaihon jälkeen. Paikallaan kierrättämällä tulee sisään lämmintä mutta ajossa ei. Kansi on ok,tekee pienen paineen järjestelmään,ilmattu 100 kertaa,ei ole lisävesi pumppua,molemmat letkut sisäkennossa kuumia,toinen vähemmän kuuma.
Pähkäilin että mitä se alipaine pallukka tekee sielä letkussa ennen lämppärin kennoa?
Just reilu viikko sitten kehuskelin jossain keskustelussa että tää on ensimmäinen oikeesti lämmin omega Eipä kestäny kehuja...
Pähkäilin että mitä se alipaine pallukka tekee sielä letkussa ennen lämppärin kennoa?
Just reilu viikko sitten kehuskelin jossain keskustelussa että tää on ensimmäinen oikeesti lämmin omega Eipä kestäny kehuja...
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: B Omegassa palelee
nappaa siitä alipaine "pallukasta" se alipaine letku pois ja tulppaa se (ettei mene roskia)
se on siis lämmityksen venttiili, itellä jostain syystä se ei aukea.
se on siis lämmityksen venttiili, itellä jostain syystä se ei aukea.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: B Omegassa palelee
Oire muistuttaa kyllä aikalailla kennon tukkeutumista. Oisko hyhmä irrottanut järjestelmästä likaa, joka sitten päätyi lämppärin kennoon ??juha3105 kirjoitti:Nyt lopu taas sedältä ymmärrys. Kävi nesteet hyhmässä viikko sitten,käytin konetta hetken ja huomasin et lämmöt nousee. Sammutin ja annoin olla hetken. Uudestaan käyntiin niin lähti vedet kiertää ja lämmöt pysy kohillaan. No ajoin auton halliin sulamaan päiväks ja illalla vaihoin nesteet. Kaikki ok tähän asti. Lakkas vaan tulemasta lämmintä ton nesteiden vaihon jälkeen. Paikallaan kierrättämällä tulee sisään lämmintä mutta ajossa ei. Kansi on ok,tekee pienen paineen järjestelmään,ilmattu 100 kertaa,ei ole lisävesi pumppua,molemmat letkut sisäkennossa kuumia,toinen vähemmän kuuma.
Pähkäilin että mitä se alipaine pallukka tekee sielä letkussa ennen lämppärin kennoa?
Just reilu viikko sitten kehuskelin jossain keskustelussa että tää on ensimmäinen oikeesti lämmin omega Eipä kestäny kehuja...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
Alkaa kans pikkuhiljaa epäilyttää osittain tukkeutunu kenno. Mut luulis et olis paluu letku selkeästi viileämpi? Kokeiltava huuhtoo vielä...
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Re: B Omegassa palelee
Termostaatti on yksi vaihtoehto myös ja vaikuttaa enemmän ajossa, jos termostaatti ei näillä keleillä sulkeudu kunnolla tai jää hieman liikaa auki asentoon. Mitä näyttää lämpömittari ajossa ??
Osittain tukkeutuneessa lämppärin kennossa neste pääsee kiertämään kennon läpi vain joidenkin kanavien kautta , jolloin kenno ei luovuta kunnolla lämmintä, eikä paluuletkun lämpötila putoa huomattavasti. Toivottavasti ei kuitenkaan ole tukossa.
Osa näistä Omegan lämppäriongelmista on varsin mystisiä... välillä toimii, välillä ei... eikä ole mitenkään helppoa sitä varsinaista vikaa löytää.
Osittain tukkeutuneessa lämppärin kennossa neste pääsee kiertämään kennon läpi vain joidenkin kanavien kautta , jolloin kenno ei luovuta kunnolla lämmintä, eikä paluuletkun lämpötila putoa huomattavasti. Toivottavasti ei kuitenkaan ole tukossa.
Osa näistä Omegan lämppäriongelmista on varsin mystisiä... välillä toimii, välillä ei... eikä ole mitenkään helppoa sitä varsinaista vikaa löytää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
Termari vaihettu kesällä kansirempan yhteydessä. Lämmöt ajaessa kokoajan tasasesti 90 astetta. Huuhtelin äsken kennon,kirkasta vettä tuli komeesti läpi. Ei vaikuttanu sisälämpöön mitenkään. Taidan antaa asian olla,kevääseen kohti menossa ja kenkii enemmän niin kyl siel pärjää
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95