Eber+Easystart + lämpötila säätimen arvot vaihtuu

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Eber+Easystart + lämpötila säätimen arvot vaihtuu

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Tere,

Ostin tämän vuoden Helmikuussa allekirjoituksen mukaisen Insginian ja olen tässä ihmetellyt Eberiin ja kauko ohjaimeen liittyvää ongelmaa.

Kun laitan auton lämmittymään eberillä etäohjaimella niin kun tulen autoon ja laitan virrat päälle muuttuu lämmityslaitteen vasen puoli 19 asteeseen ja oikea 20 asteeseen. Eli kun laitan virta avaimen paikalleen on edelliset laittamani lämpö asetukset päällä (esim sync päällä ja molemissa 23 astetta) mutta kun laittaa virrat päälle muuttuu arvot (vasen 19 ja oikea 20).

En ole mistään löytänyt infoa miten tuon lämmityslaitteen asetuksen voisi muuttaa niin että se pysyisi siinä mihin sen olen laittanut. Onko kyseessä normaali ominaisuus, jos ei niin voiko tuolle tehdä jotain?
Sinänsä itse Eber tuntuu pelittävän hyvin ja kaukosäädinkin toimii ok.
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Eber+Easystart + lämpötila säätimen arvot vaihtuu

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Auton asetuksista pystyy valitsemaan normaalikäytössä, mitä lämpötila-asetusta käytetään. Sieltä löytyy vaihtoehdot, kuskin puoli, viimeksi käytetty, tai molemmat. Kannattaa lukea ohjekirjasta.
Ensin mainittu astus on tuossa tapauksessa se , mitä kannattaa kokeilla.
Voi olla , että eberi ohittaa tuon asetuksen. Eberin kaukosäätimestä muistaakseni voi valita sisälämpötilan, mutta ei taida olla kuin yksi lämpötila.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Re: Eber+Easystart + lämpötila säätimen arvot vaihtuu

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Kiitoksia vastauksesta mutta en ainakaan 2014 mallin ohjekirjasta moista löydä....ja eberin kaukosäätimellä ei tuota pysty ohjaamaan.
Sinänsä tässä on hassua se että kun tulen autoon ja laitan avaimen virtalukkoon niin lämpötila arvot ovat siinä mihin olen ne jättänyt autosta poistuessa...mutta kun laitan virran päälle ne muuttuvat tuohon 19/20 asteeseen..

No ei kai tässä muu auta kuin joka kerta manuaalisesti laittaa lämmityksen syncro päälle ja sitten nostaa lämpötila haluttuun. Pakko tähän sen verran todeta et vaikka Insigniasta pidänkin niin nuo lämmityksen lämpötila säätimet on syvältä...olis saanu olla perus näppäimiä noiden kosketusnäppäinten sijaan...
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Vastaa Viestiin