Insignia Eber savuttaa

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Viuhalti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Huhti 2013, 19:04
Paikkakunta: Lahti

Insignia Eber savuttaa

Viesti Kirjoittaja Viuhalti »

Tällä kertaa omaan autoon tuli ärsyttävä ongelma. -> Eber savuttaa ja räpeltävä palamisen ääni käydessään.

Omat arvailut on että joko pakoputki tukossa tai ei saa ilmaa?
Varmaan jo sotkenut koko polttimen, joten kysynkin onko jollain samaa oiretta ja miten olette selättäneen sen?

Ensiavuksi ajattelin ottaa sulakkeet pois siitä eberin omasta rasiasta, onkohan järkevää? Jotain kuitenkin olisi tehtävä kun ei kehtaa parkkiksella käynnistää kun savuttaa ja sitten kun lähtee kylmänä likkeelle niin savuttaa liikennevaloissa :lol:
Insignia ST A20DTH
Vectra C Z20NEt Farm. ex
Vectra B 20XEV ex
Jani R
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 20:44
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Insignia Eber savuttaa

Viesti Kirjoittaja Jani R »

Viime talvena teki orkkis eberi samaa minulla. Aluksi savutus kasvoi ja sitten ei enään lähtenyt päälle.
Sulakkeet irti. Repsikan puolen rengaskotelosta sain irroitettua koko härvelin irti. Jäähdytin letkuja varten kannattaa varata pihdit viereen että saa ne puristettua littiin ellei halua vaihtaa nesteitä samalla... Purin laitteen työpöydälle ja oli yllättävän puhdas sisältä. Hehkun ympärillä oleva sukka oli karstottunut kunnolla. Sitä ei huomaa kun vasta hehkutulpan irroittaa. Sukassa oleva sauma oli palopesään päin siittä kohtaa oli karstottuminen alkanut. Pitäisi kuulemma asentaa juuri eri suuntaan tuo sauma... Sähköjohdoista kannattaa ottaa valokuvia miten ne menee. Hetken sai miettiä miten ja mitä kautta ne on kulkenut.
Sukan ja muutaman tiivisteen vaihdoin. 1 tiiviste(keraaminen?) hajoaa väkisin purkaessa ja setissä tuli kaikki tiivisteet. eberin kyljestä tyyppikilvestä kuva niin saa varaosamyyjältä kaikki osat oikein.
Minulla hydronic d5ws. Osat oli muistaakseni noin 50€. (Tampere sarankulma vianor)
Ei ole vaikea laite purkaa kun tekee rauhallisesti eikä käytä väkivaltaa. Pieni putsaus ja paketti kasaan. Ekalla käynnistyksellä ei lähtenyt käyntiin mutta seuraavalla kerralla kunnon savujen saattelemana. Hetken annoin pöhistä ja savutus loppui täysin. Nyt kun olen käyttänyt eberiä niin minkäänlaista pakokaasua ei silmällä huomaa, palaa niin puhtaasti. Tuntuu että tehoa olisi tullut lisää.
Yhden illan homma kun rauhassa tekee ja on varaosat valmiina.

Toinen heikko kohta on repsikan takaoven kohdalla oleva polttoainepumppu. Pumpun päässä oleva alumiini/silumiini osa johon letku tulee kiinni syöpyy 4v aikana täysin pois. Kannattaa kysyä tämä osa samalla varaosatiskiltä. Siihen ei kannata koskea jos ei ole tätä osaa jo valmiina... vain diisselinen kurapaakku piti tätä osaa kasassa...

Kysy jos on projektissa jotain ongelmia niin koitan vastailla parhaani mukaan.
Vastaa Viestiin