Turboahtimen jälkiasennus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki » 07 Elo 2018, 08:56

Kun ne tehot eivät saa nousta yli 20%, niin onko mitään muuta kriteeriä?

Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
1991 Vectra A 2.0i

Keme
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2531
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Keme » 07 Elo 2018, 10:25

Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Kun ne tehot eivät saa nousta yli 20%, niin onko mitään muuta kriteeriä?
Vertailukoneista ja -autoistahan se on kiinni. Iskutilavuus ei saa kasvaa yli 25%.
Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
Voit.
JEEEEEEEEEEEEE!

Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki » 14 Elo 2018, 20:22

Keme kirjoitti:
07 Elo 2018, 10:25
Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
Voit.
Ok :peukku:

Muistaisin joskus lukeneeni, että esim. C20NE moottoriin vaihdettaessa XE:n kansi, niin tehoiksi katsottaisiin 150hv. Vai onko nykyään niin, että kannen vaihdossa aina tehonmittaus? Esim. LET koneeseen XE kansi, onko sallittua penkittää 150hv?
1991 Vectra A 2.0i

Keme
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2531
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Keme » 15 Elo 2018, 14:11

Se riippuu 100% konttorista ja katsastuksen suorittavasta inssistä.
JEEEEEEEEEEEEE!

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1703
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 31 Elo 2018, 08:40

Uusissa säännöksissähän oli että jos käytettävä kansi kuuluu valmistajan valmistamaan moottoriin, niin katsotaan tehoja olevan vähintään sitä moottoria vastaavat. Tuskin kovin moni katsastusinssi erottaa jos sanoo moottorisaa olevan 2.0 xevin kansi, tai vaikka koko moottori, ellei välttämättä halua että on "punakantinen" :nerd: Näppärä poika tekee xe:n venakopasta ecotecin näköisen, ja katsastuksen jälkeen laittaa muokkaamatoman venakopan, niin näyttää taas xe:ltä :D

Huom. Tietenkään en suosittele ketään tekemään moista, koska kyseessä harkittu valtion erehdyttäminen ja valtion huijaaminen tuntuu olevan suurin rikos tässä maassa :lollis:
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Vastaa Viestiin