Turboahtimen jälkiasennus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki » 07 Elo 2018, 08:56

Kun ne tehot eivät saa nousta yli 20%, niin onko mitään muuta kriteeriä?

Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
1991 Vectra A 2.0i

Keme
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2512
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Keme » 07 Elo 2018, 10:25

Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Kun ne tehot eivät saa nousta yli 20%, niin onko mitään muuta kriteeriä?
Vertailukoneista ja -autoistahan se on kiinni. Iskutilavuus ei saa kasvaa yli 25%.
Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
Voit.
JEEEEEEEEEEEEE!

Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki » 14 Elo 2018, 20:22

Keme kirjoitti:
07 Elo 2018, 10:25
Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
Voit.
Ok :peukku:

Muistaisin joskus lukeneeni, että esim. C20NE moottoriin vaihdettaessa XE:n kansi, niin tehoiksi katsottaisiin 150hv. Vai onko nykyään niin, että kannen vaihdossa aina tehonmittaus? Esim. LET koneeseen XE kansi, onko sallittua penkittää 150hv?
1991 Vectra A 2.0i

Keme
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2512
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Keme » 15 Elo 2018, 14:11

Se riippuu 100% konttorista ja katsastuksen suorittavasta inssistä.
JEEEEEEEEEEEEE!

Vastaa Viestiin