C20NE/C20GET Turbo Viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja madi »

LET kytkinlevy ja XE SRE asetelma tai sitten ihan normaali littanan vauhtipyörän kanssa
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
JJAL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Huhti 2012, 18:08
Paikkakunta: HML

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja JJAL »

Toistaiseksi hypoteettinen kysymys käyttiksen pikkuvirittämisestä budjettityylillä. A-Omega jossa C20NE, jos laittaa jonkun pienen bensaturbosta kotoisin olevan ahtimen, X20XEV suuttimet ja jonkinlaisen välijäähyn, niin pärjääkö vakio moottorinohjauksella ilman sen muuttamista (liekö edes mahdollista säätää?) jos ahdot on luokkaa 0.5 bar ja tehotavoite 160 hp tietämillä? Eli voiko tuon tosiaan tehdä alkuun noin yksinkertaisesti? Järkevyyteen ei välttämättä sen kummemmin tarvitse ottaa kantaa, mutta kestääkö (teoriassa) ja toimiiko? Juuri laitettu uusi vakio kansipahvi muista syistä.

Edittiä vielä sen verran että vm90 eli käsittääkseni Motronic M1.5 moottorinohjaus.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Voi sen tehä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_Gt16v_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 12:38

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja _Gt16v_ »

LET levy, XE asetelma ja litteä c20ne vauhtipyörä onko bolt on paketti pikku getragin kans? Ilman mitää väliholkkeja
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Onnistuu. Ainakin mulla onnistui C16SE paketissa ja siinäkin oli tosi matala vauhtipyörä ja asetelma
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_Gt16v_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 12:38

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja _Gt16v_ »

Juho M-P kirjoitti: 28 Huhti 2020, 09:25 Onnistuu. Ainakin mulla onnistui C16SE paketissa ja siinäkin oli tosi matala vauhtipyörä ja asetelma
Ok kiitos tiedosta👍
_Gt16v_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 12:38

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja _Gt16v_ »

Onko porukalla tietoa paljonko tuollanen c20xe SRE asetelma kestää vääntöä?
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Taisi valmistaja luvata 380nm sintteri 228mm levyllä. Väitän että kestää lähelle 600nm. Omassa 20let asetelma + sintteri, ja tällähetkellä vääntöä vähän päälle 500nm.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Keme »

Sakari kirjoitti: 28 Huhti 2020, 12:08 Taisi valmistaja luvata 380nm sintteri 228mm levyllä. Väitän että kestää lähelle 600nm. Omassa 20let asetelma + sintteri, ja tällähetkellä vääntöä vähän päälle 500nm.
Pitäähän se massalevylläkin jotain 500Nm.
JEEEEEEEEEEEEE!
_Gt16v_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 12:38

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja _Gt16v_ »

Onko kokemusta z20LEH männistä c20ne lohko ja kansi yhdistelmäs?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

_Gt16v_ kirjoitti: 03 Kesä 2020, 10:33 Onko kokemusta z20LEH männistä c20ne lohko ja kansi yhdistelmäs?
Sama puristuskorkeus ja palotilan koko kannessa(likipitäen). Toimii varmasti. Onhan niitä C20LET mäntiäkin käytetty 8V sovelluksissa.
Männäntapin sovitus vaatinee passelit kiertokanget. Tai sitten ei. Oharissa on tappi lämpösovitteella mutta miten LEH?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_Gt16v_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 12:38

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja _Gt16v_ »

Juho M-P kirjoitti: 03 Kesä 2020, 10:49
_Gt16v_ kirjoitti: 03 Kesä 2020, 10:33 Onko kokemusta z20LEH männistä c20ne lohko ja kansi yhdistelmäs?
Sama puristuskorkeus ja palotilan koko kannessa(likipitäen). Toimii varmasti. Onhan niitä C20LET mäntiäkin käytetty 8V sovelluksissa.
Männäntapin sovitus vaatinee passelit kiertokanget. Tai sitten ei. Oharissa on tappi lämpösovitteella mutta miten LEH?
Mulla olis c20let kiertokanget siihen kaveriksi :roll:
ohc205
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 21 Syys 2007, 08:39
Paikkakunta: Uusimaa

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mitkäs on kestävimmät vakio kiertokanget mitä näistä koneista löytyy? Ja onko ohc ainoa jossa on prässätyt männäntapit?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

XE/LET kanget vahvimmat. Mutta männäntappia en ebää muista. Toki voi käyttää XE/LET mäntääkin
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja ?! »

Xe/let veivit ihan ok n.300hv moottoriin,isolla ahtimella voi ajaa pidemmällekkin.
Pikku pillerit tapissaan ovat eniten moottoria rasittavia.
Itse myin kesällä noita veivejä muistaakseni 40€/2 sarjaa.
Vai oliko 20€,mutta ei ne kalliita yleensä ole

Nykyään noita kiinaveivejä saa vaan jo ihan naurettavan halvalla,toki ne kannattaa aina takistaa/tarkistuttaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin