Turboahtimen jälkiasennus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki » 07 Elo 2018, 08:56

Kun ne tehot eivät saa nousta yli 20%, niin onko mitään muuta kriteeriä?

Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
1991 Vectra A 2.0i

Keme
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 2628
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Keme » 07 Elo 2018, 10:25

Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Kun ne tehot eivät saa nousta yli 20%, niin onko mitään muuta kriteeriä?
Vertailukoneista ja -autoistahan se on kiinni. Iskutilavuus ei saa kasvaa yli 25%.
Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
Voit.
JEEEEEEEEEEEEE!

Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki » 14 Elo 2018, 20:22

Keme kirjoitti:
07 Elo 2018, 10:25
Nokkamuki kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:56
Voinko ahtaa 125hv koneen, jos raja on 130hv?
Voit.
Ok :peukku:

Muistaisin joskus lukeneeni, että esim. C20NE moottoriin vaihdettaessa XE:n kansi, niin tehoiksi katsottaisiin 150hv. Vai onko nykyään niin, että kannen vaihdossa aina tehonmittaus? Esim. LET koneeseen XE kansi, onko sallittua penkittää 150hv?
1991 Vectra A 2.0i

Keme
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 2628
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Keme » 15 Elo 2018, 14:11

Se riippuu 100% konttorista ja katsastuksen suorittavasta inssistä.
JEEEEEEEEEEEEE!

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1713
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 31 Elo 2018, 08:40

Uusissa säännöksissähän oli että jos käytettävä kansi kuuluu valmistajan valmistamaan moottoriin, niin katsotaan tehoja olevan vähintään sitä moottoria vastaavat. Tuskin kovin moni katsastusinssi erottaa jos sanoo moottorisaa olevan 2.0 xevin kansi, tai vaikka koko moottori, ellei välttämättä halua että on "punakantinen" :nerd: Näppärä poika tekee xe:n venakopasta ecotecin näköisen, ja katsastuksen jälkeen laittaa muokkaamatoman venakopan, niin näyttää taas xe:ltä :D

Huom. Tietenkään en suosittele ketään tekemään moista, koska kyseessä harkittu valtion erehdyttäminen ja valtion huijaaminen tuntuu olevan suurin rikos tässä maassa :lollis:
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ErikFinn » 07 Loka 2019, 10:10

Onkos se vielä fakta nykypäivänä että jos 1996 vapari calikan haluaa turbottaa lailliseksi katukäyttöön niin vaaditaan se 1200euron VTT mittaus?
Calibra 2.0 8V C20NE 1996 BAR6 Jääromuralli

Avatar
Rookeri
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 17947
Liittynyt: 23 Kesä 2008, 20:09

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Rookeri » 07 Loka 2019, 10:24

Ei vaadita, senkus haet vaikka katsastusasemalta päästölapun.
OCFormulatietäjä 2016

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu välillä vähän siltä että turha työ menee hukkaan.

ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ErikFinn » 08 Loka 2019, 00:38

Rookeri kirjoitti:
07 Loka 2019, 10:24
Ei vaadita, senkus haet vaikka katsastusasemalta päästölapun.
prkl ei tullu mitään ilmotusta taaskaan vastauksesta, mutta siis ei oo aprillipila toi? :food:
Mitens sitte jos kun alusta pitää saada vertailuautoa vastaavaksi, niin tarkoittaa jarrut, iskarit, jouset, jotain muuta? Kallistuksenvakaajat? Pyörännavat esim 4-pulttisista 5-pulttisiks? Abs on jo.
Ja tuolla ekalla sivulla mainittiin myös voimansiirto; pitääkö vaihteistokin vaihtaa?
Calibra 2.0 8V C20NE 1996 BAR6 Jääromuralli

Avatar
DEAD
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 3323
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Oravikoski

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja DEAD » 08 Loka 2019, 05:56

Ite selvisin aika vähällä kun laitto 2l vastaamaan v6sta. Ja tarvinnee autokohtaisen lapun nykyään eli tällä lapulla ei pitäisi onnistua leimaamaan muita kippoja. Hiukan tuossa on virheitä ja ei tarvinnut alkaa napoja vaihtamaan. Lootaa ei tarvii vaihtaa kun ei suoranaisesti turvallisuuteen vaiikuta. Itellä on otteella että loota myös vaihettu mutta ei tarkemmin että mimmonen


Kuva
Insignia Sports Tourer A20dth
Calibra c20let fwd

ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ErikFinn » 08 Loka 2019, 18:58

Hei mutta siis tämähän ei yhtäkkiä enää kuulostakaan niin mahdottomalta byrokraattiselta painajaiselta :food:
Calibra 2.0 8V C20NE 1996 BAR6 Jääromuralli

Avatar
DEAD
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 3323
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Oravikoski

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja DEAD » 08 Loka 2019, 19:48

eepä siinä pitäs ongelmia olla saada leimaan. Tiedä mitä tulevan pitää mutta nyt vain ottaa penkkilapun jossa max 204 heppaa ja sitten maahantuojalta lipetti missä näkyy vertailu oman kipon ja v6sen välillä. jos taas pysyy max 150 heppasena niin tarvii mitään muutoksia tehä lipetit vain jos kyseessä 2 litranen kapistus. Mutta kannattanea nuo jarrut joka tapauksessa päivittää kumminkaan kovin hirveä ja tyyris homma ole.
Insignia Sports Tourer A20dth
Calibra c20let fwd

ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ErikFinn » 08 Loka 2019, 19:55

DEAD kirjoitti:
08 Loka 2019, 19:48
eepä siinä pitäs ongelmia olla saada leimaan. Tiedä mitä tulevan pitää mutta nyt vain ottaa penkkilapun jossa max 204 heppaa ja sitten maahantuojalta lipetti missä näkyy vertailu oman kipon ja v6sen välillä. jos taas pysyy max 150 heppasena niin tarvii mitään muutoksia tehä lipetit vain jos kyseessä 2 litranen kapistus. Mutta kannattanea nuo jarrut joka tapauksessa päivittää kumminkaan kovin hirveä ja tyyris homma ole.
Kuulostaa hyvältä. 204hv viitannee c20let:iin, ja 150hv c20xe:een? Siis Calibra malleihin nimenomaan?
Calibra 2.0 8V C20NE 1996 BAR6 Jääromuralli

Avatar
DEAD
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 3323
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Oravikoski

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja DEAD » 08 Loka 2019, 20:10

eeku 170hv+20% ja tulee sattumalta tuo c20letin tehot eli tuolla verukkeella saa sen cletin pelkällä muutosleimalla leimattua etuvetoon kuten ite tein. Ja tuo 150hv taas toinen raja eli xen jossa taas jarrut yms samat kuin noissa muissa eli nelosvapareissa (ne ja xev) mutta jos sen 151 heppaa paperilla niin sitten laitettava vastaamaan tuota v6sta. Etuvedoissa se mallisarjan tehokkain on tuo v6nen ja nelikoissa taas tuo c20let.
Insignia Sports Tourer A20dth
Calibra c20let fwd

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4982
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 10 Loka 2019, 17:29

DEAD kirjoitti:
08 Loka 2019, 05:56
Ite selvisin aika vähällä kun laitto 2l vastaamaan v6sta. Ja tarvinnee autokohtaisen lapun nykyään eli tällä lapulla ei pitäisi onnistua leimaamaan muita kippoja. Hiukan tuossa on virheitä ja ei tarvinnut alkaa napoja vaihtamaan. Lootaa ei tarvii vaihtaa kun ei suoranaisesti turvallisuuteen vaiikuta. Itellä on otteella että loota myös vaihettu mutta ei tarkemmin että mimmonen


Kuva
Mitäs tuossa tarkoittaa tuo "Calibraa on valmistettu vuosimalliin 1993 asti etuvetoisena moottoreilla C20LET ja X20XEV"? Vaihteistona ilmoitetaan F28-5CR eli viisivaihteinen. Mikä semmonen loota on? Ei se nyt ihan noin mene vai oliko noi ne virheet?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Sämä
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 3509
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Sämä » 10 Loka 2019, 17:48

Tuossa on aika monta virhettä kun katselee :lol:
Vaihdelaatikkojuttujen lisäksi nuo mainitut moottorityypit tekstissä ja sitten ne asiat joita ei ole mainittu kuten pulttijako.
Kadett C -75 16v turbo
Vectra C -07 16v turbo

Vastaa Viestiin