LET koneiden viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3888
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! » 17 Huhti 2020, 12:01

Käy,pakonokka pitää myös vaihtaa jos alkuperäisellä ratkaisulla haluaa toteuttaa.
Monessa näkynyt omavalmiste nokka-anturi systeemejä.

Omaan jakajalliseen mottiin menossa nuo orggisroinat.Ei vaan ole kovinkaan kompakti paketti tuokaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V

darukza
OCF Member 2015
Viestit: 109
Liittynyt: 06 Loka 2010, 15:56
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja darukza » 02 Touko 2020, 21:47

Olisiko kenelläkään veikkausta mitä kaakkeja voisi olla LETissä kun ahdot ovat noin 1,4bar, 440cc suuttimet, EDS Stage 2, Isovälijäähdytin, 3" putkisto magnaflow katilla.

darukza
OCF Member 2015
Viestit: 109
Liittynyt: 06 Loka 2010, 15:56
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja darukza » 03 Touko 2020, 00:07

Tämä pienenä johdatuksena seuraavaan kysymykseen... minkälainen kytkin ja asetelma olisi hyvä 4wd calibraan? Nykyisellä luultavasti vakio paketilla lähtee luistamaan kovassa kiihdytyksessä 2/3 vaihteella.

darukza
OCF Member 2015
Viestit: 109
Liittynyt: 06 Loka 2010, 15:56
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja darukza » 21 Touko 2020, 15:08

Kuinkakohan paljon Letin vakia alakerta kestää lisää runtua? vai onko suotavaa vaihtaa jo 300konin jälkeen H-profiilin veivit ja ACL lakrut plus arpin pultit?

Avatar
DEAD
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 3525
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja DEAD » 21 Touko 2020, 15:38

Eikö tuo n300 ole alkanut olla raja millon viimeistään ois hyvä vaihella
Insignia Sports Tourer A20dth
Calibra c20let fwd

darukza
OCF Member 2015
Viestit: 109
Liittynyt: 06 Loka 2010, 15:56
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja darukza » 21 Touko 2020, 15:53

Männät ilmeisesti kestää aika pitkälle? Jos uskomista niin 400-500hp välillä menee vakio mäntien raja.

Onkohan acl duraglidet vakioita hirveästi paremmat vai pitäiskö suoraan olla acl race veivien laakerit?

Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 740
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja export » 21 Touko 2020, 19:49

Perus glycot hyvät laakerit. Ja mäntien suhteen ei tarvi pelätä. Jos sulaa niin vika muualla. Taidettu ajaa vartillakin ysin aikaa vai onko jopa kasin puolelle menty vakiomännillä.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3888
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! » 25 Touko 2020, 18:18

darukza kirjoitti:
21 Touko 2020, 15:08
Kuinkakohan paljon Letin vakia alakerta kestää lisää runtua? vai onko suotavaa vaihtaa jo 300konin jälkeen H-profiilin veivit ja ACL lakrut plus arpin pultit?
Eipä se hukkaan mene jos veivit päivittää,se mitä ne vakiot kestää niin riippuu täysin kokoonpanosta.
Vakio ahtimella ovat varmasti kovilla 1.4bar paineella,järjetön pakopaine ja motti muutenkin täysin tukossa kierroksilla.

Jollain järkevän kokoisella ahtimella koko moottori joutuu vähemmälle rasituksella vaikka tehoa olisi 50-100hv enempi.
Onhan se kuitenkin vähintään hölmöä yrittää hakea sitä ehdotonta maksimia jota vakio veivit kestää,ohon sattuessa tulee paljon romurautaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V

topeka
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 20 Marras 2011, 15:13
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja topeka » 28 Touko 2020, 16:46

Nyt menee järki tähän hommaan. Täällä eikös moni ollut asentanut C20LET:iin kdFi:n PnP v1.4 -moottorinohjauksen?

Itsellä on nyt tällainen purkki ja kaveriksi koitan saada toimimaan suorasytkää hukkakipinänä. Tämän eikös pitäisi onnistua koneen omilla antureilla (kampiakselin)? Puolina ovat jotkin Mercuryn tyhmät puolat (nämä todettu toimivaksi n. 650 heppaisessa rallisprint Evossa), joihin menee vain kaksi piuhaa per puola. Jokaisella pytyllä on oma puolansa ja nämä on vedetty kdFi:n pinneihin A1(1), A2(4), B1(3) ja B2(2), suluissa mille sylinterille piuhat menevät. Sytytysjärjestyshän näissä on 1-3-4-2.

Testimoodilla kun ajelee puolia, niin kipinää tulee kaikista vallan mainiosti, mutta käyntiin auto ei kuitenkaan halua lähteä.

Tulppia on vaihdeltu, puolat on kaikki uusittu kertaalleen, johdotukset tarkastettu useaan otteeseen. Mitä seuraavaksi?
Opel Calibra Turbo 4x4 1993

Vastaa Viestiin