2.8t V6 viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Jep hinta oli suurinpiirtein sama.
Avatar
paapaa33
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 96
Liittynyt: 16 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Kouvola

kellotus...

Viesti Kirjoittaja paapaa33 »

koettakaahan kellottaa tuo toonattu 2.8T esim.

80-120 km/h

Vectra C 2.0T + ppc stage 1:llä meni aikaan 4.5s
toisaalta sehän on painavampi veccu :) kuin 2.0T...

ei sen puoleen vaikkei enää olekaan tuota 2.0T:tä...saatikka siihen vasta ilmestynyttä
bsr:n stage 3:sta...niin lupaan härnätä ja ohittaa teitä Kouvola-Kuusankoski valoissa
toonatulla dieselillä heh heh :lol:

t.K
attek
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:37
Paikkakunta: Espoo

Re: kellotus...

Viesti Kirjoittaja attek »

paapaa33 kirjoitti:koettakaahan kellottaa tuo toonattu 2.8T esim.

80-120 km/h

Vectra C 2.0T + ppc stage 1:llä meni aikaan 4.5s
toisaalta sehän on painavampi veccu :) kuin 2.0T...

Suoraan DocPowerin sivulta poimittuna tuo kyseinen 80-120 km/h pitäisi mennä 4.2s. Mielenkiintoista olisi toki tietää pitääkö tuo oikeasti paikkansa.

-clip-
Vakiona tehtaan ilmoituksen mukaan 230hp ja 330Nm, PPC STEG 1 ohjelmalla ja 98 bensalla 285hp (+55hp) ja 480Nm (+130Nm). Ajotuloksia PPC 2:sen, STEG 1 softalla ja 98 bensalla: 80-120km/h 3:sella vakiona 5.3s ja BSR=4.2s (-22%). 80-140km/h 4:sella vakiona 10.8s ja BSR=7.9s (-27%). 100-150km/h 4:sella vakiona 9.4s ja BSR=7.1s (-25%).
-clip-

Omasta mielestäni auto kiihtyy hyvin ilmankin tehonlisäystä, mutta jos nykyisestä on mahdollista nipistää 22% pois... Niin kovasti kiinnostaa. :D

-Atte
J@gr
'Senator'
'Senator'
Viestit: 662
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: kellotus...

Viesti Kirjoittaja J@gr »

attek kirjoitti:
paapaa33 kirjoitti:koettakaahan kellottaa tuo toonattu 2.8T esim.

80-120 km/h

Vectra C 2.0T + ppc stage 1:llä meni aikaan 4.5s
toisaalta sehän on painavampi veccu :) kuin 2.0T...

Suoraan DocPowerin sivulta poimittuna tuo kyseinen 80-120 km/h pitäisi mennä 4.2s. Mielenkiintoista olisi toki tietää pitääkö tuo oikeasti paikkansa.

Omasta mielestäni auto kiihtyy hyvin ilmankin tehonlisäystä, mutta jos nykyisestä on mahdollista nipistää 22% pois... Niin kovasti kiinnostaa. :D

-Atte
Uskoisin näin että suurinpiirtein pitää paikkaansa. Menin tommosta 2.8t vastaan ihan tasoissa 60-140km/h ja oma kosla menee noin ton 80-120 välin noin 4.2. En tosin varma ole että olis lastutettu se veccu, mutta olis mun pitäny edelle päästä jos olis vakio ollu.
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

No niin,nyt se lastutettu 2,8T V6/PPC on penkitetty ST-Motorsilla.
Tulos=209,7KW/4900kierr/min --497,3Nm/2750kierr/min.
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3723
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

PTT-56 kirjoitti:No niin,nyt se lastutettu 2,8T V6/PPC on penkitetty ST-Motorsilla.
Tulos=209,7KW/4900kierr/min --497,3Nm/2750kierr/min.
Huh kivat väännöt ja vielä noin alhaalta. :o
Miksu.
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hullula Hämeestä

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Hienosti menee kyllä tuo Petrin Vectra ja kuitenkin tosi simppeli viritys. Vääntö on mahtava ja se kyllä ohituksissa tuntui, nopeasti oli aika hurjia sakkonopeuksia.
wegeljeff
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 22:47

jep

Viesti Kirjoittaja wegeljeff »

Noniin. Kiinni on ja kivasti liikahtaa :lollis:

Ja miellyttävämpi on normaaliajossakin kun opelin oma kökkösofta....
2.8T V6 BSR -06
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: jep

Viesti Kirjoittaja bahis! »

wegeljeff kirjoitti:Noniin. Kiinni on ja kivasti liikahtaa :lollis:

Ja miellyttävämpi on normaaliajossakin kun opelin oma kökkösofta....
Oletkos kulutusta seurannut?

Ainakin eräässä samalla moottorilla olevassa ruotsalaisen valmistajan autossa kulutus nousi aika kivasti virilastulla... :wink:
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: jep

Viesti Kirjoittaja skk »

h04x_w1z4rd kirjoitti:
wegeljeff kirjoitti:Noniin. Kiinni on ja kivasti liikahtaa :lollis:

Ja miellyttävämpi on normaaliajossakin kun opelin oma kökkösofta....
Oletkos kulutusta seurannut?

Ainakin eräässä samalla moottorilla olevassa ruotsalaisen valmistajan autossa kulutus nousi aika kivasti virilastulla... :wink:
tuo kans kiinnostais tietää, jos tommosen 2.8t:n leluksi hankkisi.
astrassa kyllä kulutus tippui softan vaihdon jälkeen.. (dsl)
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Miksu.
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hullula Hämeestä

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Eiköhän yksi syy kulutuksen nousuun ole että pitäähän virityksen jälkeen antaa happea. Tuskimpa normi ajossa kauheita nousee. Jos oikein taloudellista haluaa ni sitten ei kannata viritellä.
Petri on varmaan seuraillut kulutusta kun duunin puolesta ajaa aika reilusti. Pääsiäisenä Helsinki-Lahti välillä taisi kulutus olla aika reilu.
Avatar
mikkis
OCF Member 2016
Viestit: 1438
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Miksu. kirjoitti: Jos oikein taloudellista haluaa ni sitten ei kannata viritellä.
Niin, tai ylipäätänsä hankkia 2.8T Vectraa :lol:

Mielenkiintoiset lukemat tuolla lastulla :food: . Täytyy selvittää tuo takuuasia. Ei viitsisi tuota kahden vuoden takuuta riskeerata. Siis Metro-Autoon soittamaan lähtee hän.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Ei se kulutus Miksu ollu kun 10l/100km. koko reissulla.Kulutus on noussut koska sitä
tossuttaa useammin,mutta ei todellakaan paljon.Kiihdyttely tapahtuu enimmäkseen
väännöllä ja kierrokset pysyy melko alhaalla.En oo mittaillu kulutuksia miime aikoina
koska ei se kiinnosta,menee mikä menee.
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 204
Liittynyt: 21 Syys 2005, 19:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

Tämmöiset topicit pitäisi kieltää lailla, ne aiheuttavat kroonista autokuumetta!

On tässä himottanut jo hetken aikaa tuollainen 2.8T-koneella oleva Vectra.... Jokohan sitä raskisi tuon laiskan maatalouskoneen laittaa vaihtoon?... Vai yrittäisikö elvyttää sitä uudella ohjelmalla?
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
Avatar
mikkis
OCF Member 2016
Viestit: 1438
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Hepokatti kirjoitti:Tämmöiset topicit pitäisi kieltää lailla, ne aiheuttavat kroonista autokuumetta!
On tässä himottanut jo hetken aikaa tuollainen 2.8T-koneella oleva Vectra.... Jokohan sitä raskisi tuon laiskan maatalouskoneen laittaa vaihtoon?... Vai yrittäisikö elvyttää sitä uudella ohjelmalla?
Niin. Minunkin PITI ostaa JÄRKEVÄ käyttöauto ja ensisijaisena kohteena oli C-Vectra 1.9 tai 3.0 CDTI. Kuinkas sitten kävikään, kaukana järkevästä käyttöautosta :lol:
Tosin tämä 2.8T oli vaimon valinta, minkäs siinä sitten teet.. Eihän siinä meidän isiä tarvinnut kauheasti lämmittää :roll:
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Vastaa Viestiin