2.8t V6 viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
cGv
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 460
Liittynyt: 22 Syys 2009, 22:49
Paikkakunta: Ylistaro (seinäjoki)

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja cGv » 05 Joulu 2017, 11:05

Juutas kirjoitti:EDS tarkoitin... mikähän aivopieru kävi kirjoittaessa...
Eli Mika Lampinen(kö) myy/asentaa custom lastuja? Joku sano että alle 300€ olis ollu...
Tää kiinnostaas itteäkin, tulossa putkistoa ja cooleria niin vois softaakin päivittää samalla..
Drive Z28NET & just Relax.
Facebook @PyyräppäDesign

Avatar
Rookeri
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 16980
Liittynyt: 23 Kesä 2008, 20:09

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Rookeri » 05 Joulu 2017, 11:58

Meinasiks Taneli alkaa pärjäämään? :wink: :lollis:
OCFormulatietäjä 2016

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu välillä vähän siltä että turha työ menee hukkaan.

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4670
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 05 Joulu 2017, 18:58

opelvisio kirjoitti:
Juutas kirjoitti:Tässä nyt tätä lastutusta miettinyt niin kannattaako EBS lastu 285hp vai Lampisen Mikalta kysyä? EBS ainakin hitokseen kalliimpi ...?
Kone siis Z28NE? (Rekisteriotteessa NEL mut car pass ja runkonumerosta NET. 2006 vm ni en enää tiiä...)
Tarkoitatko siis EDS:n vai BSR:n lastua? EBS ei ainakaan mulle sano mitään. Noi valmiit softat tuppaa syömään tulppia ja puolia (koputtaa puuta), suosittelen custom softaa.
Mulla ollut BSR softa Vectrassa 2015 vuodesta eikä ole mennyt yhtään tulppaa tai puolaa. Yhden moottorin auto on kyllä syönyt mutta tuskin johtuu softasta :D

BSR:ssä on se hyvä puoli että auton saa tarvittaessa takas vakioksi esim vianhaku tilanteessa toisin kuin customsoftan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
opelvisio
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 614
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio » 05 Joulu 2017, 22:26

Rookeri kirjoitti:Meinasiks Taneli alkaa pärjäämään? :wink: :lollis:
Seuraavaks uutta sliksiä ja tehokkaampaa jarrua niin pärjää kelillä kuin kelillä 8)
vectraTBO kirjoitti:
opelvisio kirjoitti:
Juutas kirjoitti:Tässä nyt tätä lastutusta miettinyt niin kannattaako EBS lastu 285hp vai Lampisen Mikalta kysyä? EBS ainakin hitokseen kalliimpi ...?
Kone siis Z28NE? (Rekisteriotteessa NEL mut car pass ja runkonumerosta NET. 2006 vm ni en enää tiiä...)
Tarkoitatko siis EDS:n vai BSR:n lastua? EBS ei ainakaan mulle sano mitään. Noi valmiit softat tuppaa syömään tulppia ja puolia (koputtaa puuta), suosittelen custom softaa.
Mulla ollut BSR softa Vectrassa 2015 vuodesta eikä ole mennyt yhtään tulppaa tai puolaa. Yhden moottorin auto on kyllä syönyt mutta tuskin johtuu softasta :D

BSR:ssä on se hyvä puoli että auton saa tarvittaessa takas vakioksi esim vianhaku tilanteessa toisin kuin customsoftan.
Siks koputtelinkin puuta, mutta lähes poikkeuksetta menee vaihtoon. Sä oot nyt se poikkeus :lol:

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4670
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 06 Joulu 2017, 11:34

Yleensä puolat menee vanhuuttaan vaihtoon ainakin siinä vaiheessa kun tehoja nostetaan joten tuskin aina johtuu softasta. Mulla on myös vakio kärkiväli orkkistulpissa vaikka moni sanoo että täytyy pienentää jos laittaa softaa.

Mun ekassa Z20NETissä mulla oli aikanaan myös BSR softa eikä siinäkään mennyt yhtään puolaa tai tulppaa. Toisessa Z20NETissä kyykkäs kaikki puolat vanhuuttaan kun karg laittoi softan autoon, puolien uusimisen jälkeen ei ongelmia.

Eli en yleistäis että valmissoftat ei toimi. Toki on myös sellaisia softia jotka ei toimi ollenkaan eli täytyy tietää mitä autoon laittaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö ja vuoden foorumilainen
OCF Yhteyshenkilö ja vuoden foorumilainen
Viestit: 3868
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis » 06 Joulu 2017, 12:10

Tässä miettimässä jos ite ostasin tuo bsr stage1....
Vuoden foruumilainen 2017
Formulatietäjä 2014

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4670
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 06 Joulu 2017, 13:49

Ruotsissa on vieläkin toi -20% kampanja käynnissä BSR:llä. Tosin tuotteen pitää maksaa normaalisti vähintään 5990kruunua eli Vectraan alea ei saa mutta ei se normihintakaan paha ole.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Jupeteus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Loka 2015, 09:46

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Jupeteus » 06 Joulu 2017, 14:54

EDS tarjoo 25% joulualea näköjään. Ja sekin hyvä puoli on että jos laitat rautaa stage 1 eteenpäin niin softasta ei tarvi maksaa . Jos tietysti rauta matsaa softan kanssa.
Vectra OPC 320/530 <arden blue mica>

Avatar
Juutas
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5437
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Juutas » 11 Joulu 2017, 02:52

Custom softa teki alas ja keskelle kunnolla voimaa. Automaatti vaan vinguttaa punarajalla ja turbo ei enää siellä juuri potki. Mut aina kun menee uus pykälä pesään niin potkasee kunnolla. 5000 ja alkaa hyrrä käydä pieneks... Ja luistonesto ei edes yritä pysyä pienillä vaihteilla enää tulla päälle kun survoo menemään. Kaiken kaikkiaan enemmän kuin tyytyväinen.
Opel Astra Sports Tourer Turbo OPC-Line -15
"I don't like the alcohol but the alcohol like me"

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4670
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 11 Joulu 2017, 22:02

Perussettiä muuten vakiossa 2.8 moottorissa. Ahdin on jo tehtaalta valmiiksi pieni. Vakio 2.8+stage1 on just hyvä setti trailerin vetoon :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
Juutas
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5437
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Juutas » 13 Joulu 2017, 00:48

Joo automaattiin sopivat tehot. Ja emäntäkin vielä pysyy tiellä.
Opel Astra Sports Tourer Turbo OPC-Line -15
"I don't like the alcohol but the alcohol like me"

Avatar
Juutas
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5437
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Juutas » 18 Joulu 2017, 13:13

Tyhmä kysymys mutta mistä olette ottaneet ahtopainemittarille paineet? Kaikki mitä kokeillu ollut joko koko ajan alipainetta tai ei tapahdu mitään. Eli voisiko joku vaikka ottaa kuvan. Vai joutuuko poraamaan lähdön kaasuläpän jälkeen suoraan imusarjaan?
Kone Z28NEx.
Opel Astra Sports Tourer Turbo OPC-Line -15
"I don't like the alcohol but the alcohol like me"

Avatar
opelvisio
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 614
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio » 19 Joulu 2017, 17:57

Juutas kirjoitti:Tyhmä kysymys mutta mistä olette ottaneet ahtopainemittarille paineet? Kaikki mitä kokeillu ollut joko koko ajan alipainetta tai ei tapahdu mitään. Eli voisiko joku vaikka ottaa kuvan. Vai joutuuko poraamaan lähdön kaasuläpän jälkeen suoraan imusarjaan?
Kone Z28NEx.
Saitko viriteltyä? Voisin liittää saman kuvan tänne kuin facen puolelle niin pysyis tallessa

Avatar
Juutas
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5437
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Juutas » 19 Joulu 2017, 19:40

Meni takaiskun kanta poikki. Huomenna uudet letkut ni katotaan. Pistä vaan kuva!
Opel Astra Sports Tourer Turbo OPC-Line -15
"I don't like the alcohol but the alcohol like me"

Avatar
opelvisio
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 614
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio » 06 Tammi 2018, 11:04

Eihän siinä mennytkään kuin pari viikkoa, mutta tässä kuva:
Kuva

Ahtopainemittarille siis lähtö, letkut löytyy imusarjan takaa

Vastaa Viestiin