2.8t V6 viritys
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 26 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: Karkkila
-
- 'Admiral'
- Viestit: 187
- Liittynyt: 22 Helmi 2004, 02:00
Ei ole ollut mitään ongelmia, kesällä tulee vuosi kun laitettin tuo Bsr. Olen ollut todella tyytyväinen.calikka_4x4 kirjoitti:Mites tolla 6-vaihteisella manuaali askilla on tietoa/ kokemuksia kuinka hyvin orkkis kytkin kestää? Pitäs oma kanssa lastuttaa tässä pikapuoliin (johan se on pihassa kohta viikon seissy).
Vuosi
Mullakin nyt vuosi beeäsärrän kanssa takana ilman ongelmia. Kulutus tippu 0.1l/100. Pidin viriä koko talven ja aika usein sportinkin kytkettynä. Ei ollu yhtään liikaa potkua talvikeleihinkään.
Käytin just 2v huollossa ja otin softan pois. Taas huomas että kyllä on tossukka ilman BSR:ää. Kiiruusti laitoin takas
Menee offtopikin mut onko kukaan törmänny sellaseen ongelmaan vakkarin kanssa että kun ajelee vaikka motaria tunnin ja pitää paussin, ei vakkari enää toimi. Sitten se rupee toimimaan taas myöhemmin. En usko et johtuu BSR:stä kun kenkkuili se jo ennenkin.
Käytin just 2v huollossa ja otin softan pois. Taas huomas että kyllä on tossukka ilman BSR:ää. Kiiruusti laitoin takas
Menee offtopikin mut onko kukaan törmänny sellaseen ongelmaan vakkarin kanssa että kun ajelee vaikka motaria tunnin ja pitää paussin, ei vakkari enää toimi. Sitten se rupee toimimaan taas myöhemmin. En usko et johtuu BSR:stä kun kenkkuili se jo ennenkin.
2.8T V6 BSR -06
Re: Vuosi
Käyt huollossa, niin asentaja tai huoltoneuvoja nyppää vilkkuviiksen irti ja putsaa paskat pois nastoista, taas toimii. Oli sama vika, "korjaus" kesti vajaan minuutin.wegeljeff kirjoitti:
Menee offtopikin mut onko kukaan törmänny sellaseen ongelmaan vakkarin kanssa että kun ajelee vaikka motaria tunnin ja pitää paussin, ei vakkari enää toimi. Sitten se rupee toimimaan taas myöhemmin. En usko et johtuu BSR:stä kun kenkkuili se jo ennenkin.
Re: Vuosi
Ei välttämättä ole vika viiksessä. Mulla pari kertaa tehnyt samaa ja siihen on auttanut vain ja ainoastaan bootti eli auton uudelleenkäynnistys.Seal kirjoitti:Käyt huollossa, niin asentaja tai huoltoneuvoja nyppää vilkkuviiksen irti ja putsaa paskat pois nastoista, taas toimii. Oli sama vika, "korjaus" kesti vajaan minuutin.wegeljeff kirjoitti:
Menee offtopikin mut onko kukaan törmänny sellaseen ongelmaan vakkarin kanssa että kun ajelee vaikka motaria tunnin ja pitää paussin, ei vakkari enää toimi. Sitten se rupee toimimaan taas myöhemmin. En usko et johtuu BSR:stä kun kenkkuili se jo ennenkin.
Viiksi on vaihdettu koska vakkaria ei saanut päälle kuin voimalla.
- Astra J 1.4 turbo -11
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
viiksi
En jaksa uskoa että vika olisi viiksessä. Vakkarin namiskat viiksessä kyllä toimii kuin unelma. Sitten vaan joskus kun on ajettu tovi ja sammuttaa auton ja jatkaa matkaa vaikka 5m kuluttua ei vakkari toimikkaan. Joskus se sitten palautuu ihan lennossakin.
Mulla on sellanen käsitys et vakkari ei toimi heti jos autossa tapahtuu jotain normaalista poikkeavaa. Kerran uudenkarheana auto köhi kylmänä eikä vakarikaan sen jälkeen toiminut. silloin oli turbon letku löysällä.
Huollossa sanoivat et pitänee ajaa "ohjelma" uusiksi. mikäkähän ohjelma on kyseessä? Viittinko ajaa bsr kiinni huoltoon vai päivittävätkö moottorinohjaussoftan. Ne nyt ei kyllä tunnu tietävän huollossakaan autosta mitään. Etenevät lähinnä yritys erehdys periaatteella....
Mulla on sellanen käsitys et vakkari ei toimi heti jos autossa tapahtuu jotain normaalista poikkeavaa. Kerran uudenkarheana auto köhi kylmänä eikä vakarikaan sen jälkeen toiminut. silloin oli turbon letku löysällä.
Huollossa sanoivat et pitänee ajaa "ohjelma" uusiksi. mikäkähän ohjelma on kyseessä? Viittinko ajaa bsr kiinni huoltoon vai päivittävätkö moottorinohjaussoftan. Ne nyt ei kyllä tunnu tietävän huollossakaan autosta mitään. Etenevät lähinnä yritys erehdys periaatteella....
2.8T V6 BSR -06
Re: viiksi
Todennäköisesti moottorin softan. Ota BSR pois ehdottomasti tämän ajaksi. Minulla ajoivat uuden softan ekassa huollossa viime kuussa.wegeljeff kirjoitti:Huollossa sanoivat et pitänee ajaa "ohjelma" uusiksi. mikäkähän ohjelma on kyseessä? Viittinko ajaa bsr kiinni huoltoon vai päivittävätkö moottorinohjaussoftan. Ne nyt ei kyllä tunnu tietävän huollossakaan autosta mitään. Etenevät lähinnä yritys erehdys periaatteella....
Ja nuo kaksi jälkimmäistä lausetta pitävät kyllä paikkansa, kolme kertaa on nyt käynyt etupään kolinan vuoksi ja mitään uutta ei ole tapahtunut. Kolina jatkuu ja joka kerta koeajon jäljiltä tankki tyhjä Vien seuraavaksi muualle, katsotaan onko siellä ammattitaitoisempaa porukkaa.
Olen tässä odotellut tuon takuun loppumista jotta voisi ohjelmoidan tuon katiskan uudestaan. Ei oikein jaksaisi vain odotella ensi vuoteen
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
huolto
en ottanut BSR:ää pois mut sanoin et älkää päivittäkö softaa koska siinä on nyt parempi kuin teidän . Oli kuulemma juuri tullut opelilta uusi softa. Vein huoltoon siksi kun sumarin lasi oli rikki. Tilasivat uuden sumarin vuosihuollon yhteydessä (3vko sitten) koska kuulemma piti nähdä millainen se on?
Nyt sitten soittelivat että tuli tilattua vääränlainen sumari ja palauttivat auton. Jotta näin.... Viiksi ongelmaa ei siis tutkittu. En jaksa uskoa että ratkaisu löytyisi moottorinohjaus softasta koska ongelma on ollut aika ajoin alusta asti ja BSR on jo auton kolmas softa.
Niin ja alusta lähtien olen kommentoinut jokaisessa huollossa että auto kolistaa. Parhaiten sen kuulee lumella jossa on pientä kiharaa. Mitään ei ole löytynyt. Kai se sitten on ominaisuus. Toisinaan pikkuvauhdissa ja samalla kääntyessä saattaa jostain kuulua isompikin paukaus.
Sitten pikku tarina huollon ammattitaidosta: Vanhassa astrassa sytty airbägivalo. vein huoltoon ja pojat nollasivat. Ajoin kotiin ja valo sytty. Vein huoltoon ja sanoivat et bägi pitää vaihtaa 800€ kiitos. sanoin et aika kallista älkää tilatko vielä. Soitin metro autoon ja kysyin miksi valo vilkkuu. Huoltomies sanoi että tulee katkos jossain ratin sisällä olevassa jutskassa. Soitin omaan huoltoon ja sanoin et vika on siinä. Korjasivat asian (50€) eikä valo sen koomin syttynyt....
Nyt sitten soittelivat että tuli tilattua vääränlainen sumari ja palauttivat auton. Jotta näin.... Viiksi ongelmaa ei siis tutkittu. En jaksa uskoa että ratkaisu löytyisi moottorinohjaus softasta koska ongelma on ollut aika ajoin alusta asti ja BSR on jo auton kolmas softa.
Niin ja alusta lähtien olen kommentoinut jokaisessa huollossa että auto kolistaa. Parhaiten sen kuulee lumella jossa on pientä kiharaa. Mitään ei ole löytynyt. Kai se sitten on ominaisuus. Toisinaan pikkuvauhdissa ja samalla kääntyessä saattaa jostain kuulua isompikin paukaus.
Sitten pikku tarina huollon ammattitaidosta: Vanhassa astrassa sytty airbägivalo. vein huoltoon ja pojat nollasivat. Ajoin kotiin ja valo sytty. Vein huoltoon ja sanoivat et bägi pitää vaihtaa 800€ kiitos. sanoin et aika kallista älkää tilatko vielä. Soitin metro autoon ja kysyin miksi valo vilkkuu. Huoltomies sanoi että tulee katkos jossain ratin sisällä olevassa jutskassa. Soitin omaan huoltoon ja sanoin et vika on siinä. Korjasivat asian (50€) eikä valo sen koomin syttynyt....
2.8T V6 BSR -06
Seuraavaks ku vakkari ei mee päälle nii koitappas antaa jarrupolkimelle muutamia pieniä mutta napakoita potkuja. Mulla oli justii samat oireet ja vikaa myös ei oo löytyny.
Viimeks ku tajusin antaa tennaria polkimelle motarilla nii on toiminu sen jälkee moitteetta.
Olisko ollu jarrukytkimessä jotai pikku jumeja. Tech2 ilmotti että kytkimet on ok mutta en tiedä sitte. Toiminu ainaki on potkuje jälkee.
Normaalit jarrutukset ei oo auttanu.
Viimeks ku tajusin antaa tennaria polkimelle motarilla nii on toiminu sen jälkee moitteetta.
Olisko ollu jarrukytkimessä jotai pikku jumeja. Tech2 ilmotti että kytkimet on ok mutta en tiedä sitte. Toiminu ainaki on potkuje jälkee.
Normaalit jarrutukset ei oo auttanu.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
Briteillä on ollut noissa kytkinpolkimen jousissa ongelmia ja ovat vaihtaneet niitä. Jousia on varmaan myös jarrupolkimelle. Ilmeisen helppoja ja edullisia vaihtaa. Jos enklanti taipuu niin: http://forum.vectra-c.com/showpost.php? ... ostcount=1
Re: Lastutus C Vectra 2.8t V6
Takuu alkas olla ummessa.Onko ilmenny koneessa,vaihteistossa,elektroniikassa vikoja tuon bsr jälkeen?Jos vaikka innostus leikkimään parin vuoden ajaks...Mikä on pohjosin paikka missä nuita asennetaan,vai onko ne vaan etelän herkkuja?
Re: Lastutus C Vectra 2.8t V6
Onko kellään kokemuksia kuinka automaattiloota kestää pidemmässä juoksussa noinkin ison väännön lisäyksen ?
Z28NEL -06
Re: Lastutus C Vectra 2.8t V6
lepo28 kirjoitti:Takuu alkas olla ummessa.Onko ilmenny koneessa,vaihteistossa,elektroniikassa vikoja tuon bsr jälkeen?Jos vaikka innostus leikkimään parin vuoden ajaks...Mikä on pohjosin paikka missä nuita asennetaan,vai onko ne vaan etelän herkkuja?
itse tilaisin tuolta ipf potikan http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm 300hv/540nm 495€,jos oikein ymmärsin niin TUV paperi+50€
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Lastutus C Vectra 2.8t V6
Automaattilaatikko on noissa Aisin AW TF80-SN, jolle valmistaja lupaa 450Nm kestävyyden. Samaa laatikkoa on enemmällä ajokokemuksella esim. Volvoissa, joissa taksissa noita hajoilee jonkin verran, mutta kilometrit ja kaupunkiajo ilmeisesti syypäänä.
Valmistajan lupauksessa on varmasti jotain "marginaalia" jolla kestää järkevällä käytöllä tiettyihin kilometrilukemiin asti varmaan hyvinkin, sitä paljonko loota milläkin vääntömäärillä kestää, on vaikea sanoa kun vireillä ei ole oikein missään autoissa ajettu vielä yli 5 vuotta.
Väännön tuloksena kohonneitten hydraulipaineitten takia huonontunut öljy noita Aisineita tuntuu muutenkin rikkovan, ei niinkään itse vääntö, joten lootaöljyjen vaihdosta esim. 30tkm välein ei ainakaan ole haittaa. Hommakaan ei ole paha kun vaihtaa kylmiä öljyjä ja mittaa ulostulleen määrän mukaan paljonko laitetaan sisään. "Oikeaoppisesti" tuo mitataan muistaakseni 70 asteen lämpötilassa, mutta jos auto on jäähtynyt samaan lämpötilaan kuin uusi öljykin, ei huolta ole kun on vaan puhtaudesta tarkkana.
Valmistajan lupauksessa on varmasti jotain "marginaalia" jolla kestää järkevällä käytöllä tiettyihin kilometrilukemiin asti varmaan hyvinkin, sitä paljonko loota milläkin vääntömäärillä kestää, on vaikea sanoa kun vireillä ei ole oikein missään autoissa ajettu vielä yli 5 vuotta.
Väännön tuloksena kohonneitten hydraulipaineitten takia huonontunut öljy noita Aisineita tuntuu muutenkin rikkovan, ei niinkään itse vääntö, joten lootaöljyjen vaihdosta esim. 30tkm välein ei ainakaan ole haittaa. Hommakaan ei ole paha kun vaihtaa kylmiä öljyjä ja mittaa ulostulleen määrän mukaan paljonko laitetaan sisään. "Oikeaoppisesti" tuo mitataan muistaakseni 70 asteen lämpötilassa, mutta jos auto on jäähtynyt samaan lämpötilaan kuin uusi öljykin, ei huolta ole kun on vaan puhtaudesta tarkkana.
BMW 335d Touring -11
Last SAAB: MY 2008 9-3 SportCombi 1.9 TTiD Hirsch Aut. 200hp 400Nm
"Saab is a smart man's Volvo." -Jeremy Clarkson-
Last SAAB: MY 2008 9-3 SportCombi 1.9 TTiD Hirsch Aut. 200hp 400Nm
"Saab is a smart man's Volvo." -Jeremy Clarkson-
Re: Lastutus C Vectra 2.8t V6
Onko kukaan törmännyt seuraavanlaiseen vikaan: Matalilla kierroksilla jos painaa reippaasti kaasua moottori nykii aika rajusti eikä kiihdy. Tuntuu kun ahtopaineet katoaisi. Isommilla kierroksilla ei ole mitään ongelmaa mutta jos ajaa vaikka kutosella ja kiekkoja noin 2000 ja lähtee ohittamaan pelkällä kaasulla moottori jää nykimään eikä kiihdy. Vika on ollut jo viime kesästä mutta en ole jaksanut tehdä asialle mitään kun sen voi vältää nostamalla kierroksia. En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että se vaivaa sitä enemmän mitä kosteampi ilma on.
2.8T V6 BSR -06