Sivu 1/45

2.8t V6 viritys

Lähetetty: 14 Tammi 2007, 19:22
Kirjoittaja wegeljeff
Onkos kukaan vielä kokeillut: BSR PPC 2 - Opel Vectra 2.8T V6 230Hp
http://www.doc-power.com/index.php?page=uutiset

Kokemuksia?

Lähetetty: 26 Tammi 2007, 07:51
Kirjoittaja PTT-56
Nyt on,einyt kauheasti vielä kokemusta,mutta karmea on vääntö alhaalta
lähtien.Iso ero vanhaan. :D

Lastutus C Vectra 2.8t V6

Lähetetty: 26 Tammi 2007, 08:29
Kirjoittaja attek
Kieltämättä kiinnostavan tuntuinen päivitys koneeseen...

Omaan autoosiko ei tehty muuta kuin tämä BSR:n ohjelma? Onnistuiko ohjalman sisäänajo ilman ongelmia?

Itseäni arveluttaa eniten tuo takuun raukeaminen, mutta halut tuntuvat kasvavan koko ajan. Mutta kerro kokemuksia, jos se helpottaisi omaa päätöstä...

-Atte

Lähetetty: 26 Tammi 2007, 13:41
Kirjoittaja PTT-56
Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.

Lähetetty: 26 Tammi 2007, 21:28
Kirjoittaja bahis!
PTT-56 kirjoitti:Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
Villeimmät huhut kertoo että autoissa on musta laatikko jonne tallentuu vääntölukemat :-?

Lähetetty: 26 Tammi 2007, 21:44
Kirjoittaja jpisteh
PTT-56 kirjoitti:Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
Mitä uudempi auto, niin sen enempi jää tietoa ohjainlaitteisiin, kuten...
- viimeinen ohjelmistopäivitys

Läsnä olevan ohjelma on helpohko huomata, jos on ollut vastaavien autojen kanssa tekemisissä. Sillä viriohjelman huomaa useista parametreistä (varsinkin jos viriohjelma lisää tehoa).

j.h

Eräs maahantuojan edustaja kommentoi lastuvirityksiä. Jokainen voi virittää omaa peliään kuinka paljon haluaa, kun vain vastaa tulevista seurauksista.

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 12:09
Kirjoittaja wegeljeff
niin tuskin tuosta mitään katastrofia autolle tulee koska tehot päivittyvät vain normi opc:n tasolle. Ja tietysti se on se ajotapa joka ratkaisee.

Mehtavatkohan takuuasioissa vedota viritykseen jos vaikka tulee keskuslukitukseen pulmia? :-?

Ajattelin että kesäksi lähtee ppc jos ei täällä kovasti kukaan hauku. On varmaan eka ja vika auto josta on mahikset repiä liki 300hp

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 16:13
Kirjoittaja Veeksi
Noistahan voi yrittää keskustella myös maahantuojan tai jälleenmyyjän kanssa. Voi olla, että joittenkin lastujen kanssa ei takuu lähde. Tai no...mieluiten kysyy samantien mahdollisimman ylhäiseltä tasolta. Ainakin täälläpäin noi OPEL-kauppiaat on sellaisia m****ja, että ne ei varmaan muuta tekisi kuin vittuilisi. Ainakin joku henkilö täällä foorumilla muutama vuosi sitten kertoi, että oli saanut 2.0 gTs:ään asennuttaa jonkun lastun millä sai reilut 200hv ja myyjä oli luvannut ettei se vaikuta takuuseen.

Briteissähän noi Vauxhall jälleenmyyjätkin jo lastuttaa noita autoja. Esim 1.9CDTi:stä saa siellä reilut 190hv merkkiliikkeen lastulla. Tällöin ollaan myyttisen OPC-dieselin lukemissa. Mutta siellähän on kaikki muutenkin paljon paremmin kuin täällä...

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 19:08
Kirjoittaja wegeljeff
PTT-56 kirjoitti:Nyt on,einyt kauheasti vielä kokemusta,mutta karmea on vääntö alhaalta
lähtien.Iso ero vanhaan. :D
Onko toi "arkiajettavuus" säilynyt. Eli se lähinnä kiinnostaa että säilyykö auton käytös normaalissa ajossa sivistyneenä vai tuleeko ongelmia kevyellä kaasujalalla?

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 21:00
Kirjoittaja P3
Veeksi kirjoitti: asennuttaa jonkun lastun millä sai reilut 200hv ja myyjä oli luvannut ettei se vaikuta takuuseen.
tota noin; siinä vakiossakin on 190 hv aikuisten oikeasti...

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 08:55
Kirjoittaja jpisteh
Veeksi kirjoitti: Ainakin joku henkilö täällä foorumilla muutama vuosi sitten kertoi, että oli saanut 2.0 gTs:ään asennuttaa jonkun lastun millä sai reilut 200hv ja myyjä oli luvannut ettei se vaikuta takuuseen.
Harvemmassa talossa myyjä (argumenttigeneraattori) päättää mikä vaikuttaa takuuseen tai ei. Takuuseen menon päättää takuuosastolla työskentelevä henkilö Opel Oy (vai mikä se on entinen Suomen GM), hänelle annettujen faktojen perusteella. Piirimyyjän edustaja on vain käsittelijä/esittelijä, ellei piirimyyjä itse hoida kyseisessa tapauksessa takuita.

En tiedä minkälaiset takuukäytännöt ovat Opelilla nykyään, mutta...

Yleisimmät takuukäytännöt taitavat olla:
- Automaahantuojalta ostettu lastu, niin kaikki takuut säilyvät normaalisti.
- Superchip (tms.) takuut katovat voimalinjasta
Taitaa tämäkin tulkintä löytyä, joltain maahantuojalta:
- Superchip (tms.) takuut katoavat koko autosta

j.h

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 12:12
Kirjoittaja Veeksi
Joo. Nyt voidaan vaikka spekuloida sitten tarkoitinko tai tarkoittiko henkilö x vuonna 20xx, että toimiko myyjä välikätenä asian hoitamisessa vai oliko hän niin suuri pomo, että pystyi itse hoitamaan takuuasioita. Se on keskeistä aiheen kannalta. :no:

Mutta kannattanee keskustella asioista jälleenmyyjän tai maahantuojan kanssa tai vaikka meilata Saksaan asti eikä välttämättä heti lannistua, jos ensimmäisen henkilön asenne on kielteinen.

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 19:34
Kirjoittaja jpisteh
Veeksi kirjoitti:Joo. Nyt voidaan vaikka spekuloida sitten tarkoitinko tai tarkoittiko henkilö x vuonna 20xx, että toimiko myyjä välikätenä asian hoitamisessa vai oliko hän niin suuri pomo, että pystyi itse hoitamaan takuuasioita. Se on keskeistä aiheen kannalta. :no:
Minusta aiheen kannalta on se ollennaista, että lastukselle (ja takuun korvaamiselle) tulee lupa sellaiselta taholta, joka on päättämässä takuun raukeamisesta tai korvaamisesta. Tietenkin luotettavasti dokumentoituna.

j.h

Lähetetty: 04 Helmi 2007, 13:04
Kirjoittaja PTT-56
Wegeljeff,kyllä se arki ajettavuus säilyy,koska huippu vääntö tulee jossai 3000:ssa.
Toki ennen sitäkin varsinkin liukkaalla pitää olla varovainen.Automaatilla saattaa joskus tulla
ongelmia kun se vaihtaa pienemmälle,luiston esto ei kerkiä mukaan.
Mut,mut upea on vääntö,suosittelen.

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 09:29
Kirjoittaja V6 2.8
Oliks hinta se mikä on BSR:n sivuilla vai jotain muuta...
T:yks joka myös hommaa sen keväällä.