Z20NET viritys
Re: Z20NET viritys
Samapa se mitkä Densot oli, niin ...
Ei vaan jokin muukin vastaava tulppa kuin NGK ole yhtä käypänen. Kysehän ei ole siitä pelkästään että tehdään sytytyskipinä ja tulppa sen hoitaa ja kestää. Tämä tulppa seikka kulminoituu juuri tuohon ionisaatiomittaukseen. Siinä puola toimii generaattorina ja tekee mittausjänniteen.
Puolassa on oma sisäinen vaastus koostuen käämin induktanssista ja langan resistanssista. Tämän kanssa sitten sarjaan tulee tulppa, jossa on myös sisällä vastus. Siitähän kertoo tuo tulpan merkinnässä oleva R-kirjain. Tulpan kärkiväliin syntyy ionisaatiovirta sylinterissä puristus ja palotapahtuman ajaksi. Virtamittauksen suorittaa IDM (CDM) yksikkö ja välittää tiedon T8 ECU:lle. Tuolla mittauksella selvitetään mm. nakutus, kun T8:ssa ei ole erillistä nakutustunnistinta
Mikäli tulpan ja puolan sähköiset ominaisuudet eivät tismalleen vastaa alkuperäisiä arvoja tulee ionisaatiomittausvirtaan tietenkin eroa. Siksipä jopa resistiivisen tulpan sisäinen resistanssi eli vastus on oltava juuri oikean suuruinen, jotta ionisaatovirta on täsmälleen oikein. Saattaa "väärällä" tulpalla tulla kesken kaiken nakutustunnistusta aivan aiheetta tai välillä päästää epäonnistuneen säädön vuoksi oikeasti nakuttamaan ja sitten tulee niitä nykimisiä sun muita ongelmia.
Ei vaan jokin muukin vastaava tulppa kuin NGK ole yhtä käypänen. Kysehän ei ole siitä pelkästään että tehdään sytytyskipinä ja tulppa sen hoitaa ja kestää. Tämä tulppa seikka kulminoituu juuri tuohon ionisaatiomittaukseen. Siinä puola toimii generaattorina ja tekee mittausjänniteen.
Puolassa on oma sisäinen vaastus koostuen käämin induktanssista ja langan resistanssista. Tämän kanssa sitten sarjaan tulee tulppa, jossa on myös sisällä vastus. Siitähän kertoo tuo tulpan merkinnässä oleva R-kirjain. Tulpan kärkiväliin syntyy ionisaatiovirta sylinterissä puristus ja palotapahtuman ajaksi. Virtamittauksen suorittaa IDM (CDM) yksikkö ja välittää tiedon T8 ECU:lle. Tuolla mittauksella selvitetään mm. nakutus, kun T8:ssa ei ole erillistä nakutustunnistinta
Mikäli tulpan ja puolan sähköiset ominaisuudet eivät tismalleen vastaa alkuperäisiä arvoja tulee ionisaatiomittausvirtaan tietenkin eroa. Siksipä jopa resistiivisen tulpan sisäinen resistanssi eli vastus on oltava juuri oikean suuruinen, jotta ionisaatovirta on täsmälleen oikein. Saattaa "väärällä" tulpalla tulla kesken kaiken nakutustunnistusta aivan aiheetta tai välillä päästää epäonnistuneen säädön vuoksi oikeasti nakuttamaan ja sitten tulee niitä nykimisiä sun muita ongelmia.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Hmm. Mikähän tossa omaasa on ku hereny ahtamasta kunnolla.. 0,7baria näkyy vaan antavan, ennen ollu siinä 1,2-1,3baria.. myös nykimistä ajoittain havaittavissa kiihytyksissä.
Tulpat on oikeat NGK.t, carlsonin biopowersofta, 14t ahdin. Bensalle nyt siis jo siirrytty kelien viilentyessä..
235tkm nyt taulussa, puolia ei oo vaihettu, suuttimet orggis biopower.
Tulpat on oikeat NGK.t, carlsonin biopowersofta, 14t ahdin. Bensalle nyt siis jo siirrytty kelien viilentyessä..
235tkm nyt taulussa, puolia ei oo vaihettu, suuttimet orggis biopower.
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Z20NET viritys
Ja mitään vikakoodeja ei ollu ku äsken katoin..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Z20NET viritys
Kun testeri on käytössä, niin katsoppa sieltä, että mitä on toteutunut ilmamassa ja vastaavasti pyydetty ilmamassa.
Älä "tuijota" ahtopaineita. Täyskiihdytyksessä viritettynä ilmamassan pitää olla selvästi yli 1000mg/C (1100...1200).
Jos toteutunut ilmamassa on liki sama kuin pyydetty, niin ahdin puoli toimii, mutta ilma vuotaa jostain ennen imusarjaa ulos.
Mikäli taas toteutunut ilmamassa on alhainen niin ahdin ei ahda jostain syystä. Syy voi olla vika hukkaportin magneettiventtiilissä tai turbon bypass kalvossa repeämä.
Nämä nyt esimerkiksi.
Älä "tuijota" ahtopaineita. Täyskiihdytyksessä viritettynä ilmamassan pitää olla selvästi yli 1000mg/C (1100...1200).
Jos toteutunut ilmamassa on liki sama kuin pyydetty, niin ahdin puoli toimii, mutta ilma vuotaa jostain ennen imusarjaa ulos.
Mikäli taas toteutunut ilmamassa on alhainen niin ahdin ei ahda jostain syystä. Syy voi olla vika hukkaportin magneettiventtiilissä tai turbon bypass kalvossa repeämä.
Nämä nyt esimerkiksi.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Löytyyks täältä ketään kuka vähän isompaa viritystä suorittanut?
Kovan painostuksen alla olis vähän lisää tehoa hakusessa kun alkaa tottumaan jo noihin nykyisiin
Suunnitelmissa olis ahdin, ic, downpipe ja ehkä suuttimet vaihtaa.
Tehotavoitteet jossain +300hp
Mimmossia ahtimia ja ic:tä ootte alkuperäisen tilalle laittanu?
Kovan painostuksen alla olis vähän lisää tehoa hakusessa kun alkaa tottumaan jo noihin nykyisiin
Suunnitelmissa olis ahdin, ic, downpipe ja ehkä suuttimet vaihtaa.
Tehotavoitteet jossain +300hp
Mimmossia ahtimia ja ic:tä ootte alkuperäisen tilalle laittanu?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Z20NET viritys
En nyt sanoisi kovin isoksi viritykseksi, mutta TD04-L16T ja DO88 mallikohtanen cooleri.
Lisäksi 3" DP, 3" maffiputki, 3 bar mappianturit ja olikohan 530cc suuttimet.
Lisäksi 3" DP, 3" maffiputki, 3 bar mappianturit ja olikohan 530cc suuttimet.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Z20NET viritys
Hei kertokaas tyhmälle, tarttis saada Vectra kulkemaan viinalla ja vähän ehkä tehoakin lisää. Aeron suuttimet pitäisi ilmeisesti olla (vihreät). Ne vaan maksavat tolkuttomasti ja finjectorista löytyy suuttimia jos jonkin näköstä halvemmalla. Onko siis suihkun muodolla yms väliä?. Tätä silmällä pitäen olisi kiva tietää suuttimien pituus, 61mm O-renkaiden väli?
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Tämmöistö tietoa itselle tuli:peksinen kirjoitti: ↑02 Maalis 2019, 00:24 Hei kertokaas tyhmälle, tarttis saada Vectra kulkemaan viinalla ja vähän ehkä tehoakin lisää. Aeron suuttimet pitäisi ilmeisesti olla (vihreät). Ne vaan maksavat tolkuttomasti ja finjectorista löytyy suuttimia jos jonkin näköstä halvemmalla. Onko siis suihkun muodolla yms väliä?. Tätä silmällä pitäen olisi kiva tietää suuttimien pituus, 61mm O-renkaiden väli?
Suuttimiksi vähintään 530cc ev14, jos haluaa marginaalia niin esim. 957cc ev14 modaamattomat.
Kyse reilusta 300hp viinalla.
By the way itellä pitäisi jäädä nuo aeron suuttimet ylimääräiseksi kevään tienoilla.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Z20NET viritys
Suuttimia kannattaa katsella Maptunilta tai Neobrossilta. Saa käytettyjä, testattuja, kohtuu hintaan.
Myös softaajilla saattaa olla suuttimia varastossa.
Myös softaajilla saattaa olla suuttimia varastossa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Mikäs tossa on kun pitäs olla modaamattomat? Mitä käytännön eroa on onko modattu vai koskematon? Finjectorista sais edukkaasti esim. 600cc modattuja?.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Re: Z20NET viritys
Ei kai tuosta nyt kannata tehdä turhan vaikeaa .
Miksi nämä: https://www.maptunparts.com/fuel-system ... i-07-.html ei muka kelpaa
Noilla pärjää aina bensa/etanoli 330/360hv asti eivätkä maksa paljoa ja löytyy heti varastosta. Lisäksi softaajilla löytyy näille valmiit softat, niin bensa kuin etanolikäyttöönkin.
Miksi nämä: https://www.maptunparts.com/fuel-system ... i-07-.html ei muka kelpaa
Noilla pärjää aina bensa/etanoli 330/360hv asti eivätkä maksa paljoa ja löytyy heti varastosta. Lisäksi softaajilla löytyy näille valmiit softat, niin bensa kuin etanolikäyttöönkin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Niin ei kai se ole pakko tehdä, tuntuu vaan niin salamyhkäiseltä touhulta tää suuttimien hommaaminen.. Noita katselinki ja olis ihan riittävät.. Mutta kun ihmisen pitää miksi joku asia menee noin ja miksi ei näin. Vielä kun saisi jonkun päivittämään ECUn niin olisin jo voitolla.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Re: Z20NET viritys
Suosittelen ottamaan yhteyttä saabfoorumin kautta softaajiin, joita löytyy eri puolilta Suomea. Ainakin JC Performance (John Carlson) softat ovat tunnetusti hyviksi havaittuja.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
varmasti pärjää myös decoilla noihin tehoihin mutta bosch ev14 paljon parempi viuhka/sumu ja ei kylmäkäynnistys ongelmia pisartamisen takia.petrisa kirjoitti: ↑04 Maalis 2019, 12:43 Ei kai tuosta nyt kannata tehdä turhan vaikeaa .
Miksi nämä: https://www.maptunparts.com/fuel-system ... i-07-.html ei muka kelpaa
Noilla pärjää aina bensa/etanoli 330/360hv asti eivätkä maksa paljoa ja löytyy heti varastosta. Lisäksi softaajilla löytyy näille valmiit softat, niin bensa kuin etanolikäyttöönkin.
eli niin sanotusti decoista on aika ajanut ohi kun parempia on saatavilla.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Z20NET viritys
Totta on.
Lainaan saabfoorumilta @Tobbanan viestiä.
"Softa saadaan kustomoitua suuttimille käypäiseksi ja suosittelen hommaamaan suuttimiksi boschin ev14 finjectorilta. Hinta jää suunnilleen samoihin johtosarjoineen ja saat samalla paremmat suuttimet. "
Kyseiseltä kaverilta saa sitten myös JC Performancen softaakin, jos vain Iisalmi ei ole paikkakuntana esteenä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com