Z20NET viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
jusa_^
OCF Member 2021
Viestit: 2001
Liittynyt: 13 Touko 2005, 14:33
Paikkakunta: suolahti

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja jusa_^ »

Eikös veccu tarvii euro4:lla olevan dp:n? Eli se maksais 490€...
C Vectra 2.0t GTS
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kai se sama pätee Opeliin, jos kerran Saabiinkin, kun on täysin sama moottori ja moottorinohjausjärjestelmä.
En tiedä, mutta omituiselta kuulostaa, jos toisessa on eri saastevaatimukset.

Kai DP:n vaihtajat muistavat myös päivittää softan. Toimii se vaihtamattakin, mutta paras terä ja hyöty tulee, kun softakin päivitetään.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Nyt ois vähän probleemaa vectrassa. Ahtopaineita ei nosta johonkin yli 0.9barin vaikka aikasemmin on parhaimmillaan huidellu max 1.5barissa.
Tuntuu myös hivenen laiskalta.
Testattiin ottamalla solenoidilta kellolle menevä letku irti niin taas ahtaa paljon paremmin.
Testattiin myös puhaltamalla kellon letkuun painetta kompuralla jolloin tanko alkoi liikkumaan jo 0.2barin paineella. Mutta kokeilin myös alkuperäisellä garretilla niin samoilla paineilla sekin kyllä liikkui ja se purettu viime kesänä toimivana stage1 versiosta.
Mistähän vikaa kannattaisi lähteä selvittämään?
Letkut paikoillaan pitää kyllä sen 0.9baria hyvin ylös saakka.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Vaihda se hukkaportin kellon magneettiventtiili.

Ilmeisesti vuotaa ja päästää koko ajan liikaa painetta läpi C- liitännästä W- liitäntään eikä näin ollen vastaa PWM säätöä.
Huomaa että hukkaportin magneettiventtiili on hiukan eri koodilla ja myös erilainen kuin by-pass venttiili siinä imusarjan päällä. Voi myös tilapäisesti kokeilla vaihtaa noita keskenään kokeilumielessä, vaikka eihän se täysin kunnolla toimi tuolloinkaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

petrisa kirjoitti: 29 Kesä 2020, 20:14 Vaihda se hukkaportin kellon magneettiventtiili.

Ilmeisesti vuotaa ja päästää koko ajan liikaa painetta läpi C- liitännästä W- liitäntään eikä näin ollen vastaa PWM säätöä.
Huomaa että hukkaportin magneettiventtiili on hiukan eri koodilla ja myös erilainen kuin by-pass venttiili siinä imusarjan päällä. Voi myös tilapäisesti kokeilla vaihtaa noita keskenään kokeilumielessä, vaikka eihän se täysin kunnolla toimi tuolloinkaan.
Täytyy kokeilla sitä kun se tuli tänään myös mieleen.
Itseasiassa vaihdoin nuo tänään päikseen ja ahtoja tuntui olevan vähän enemmän, ehkä 1.1-1.2baria
Viime syksynä nuo kyllä vaihdoin uusiin kun erästä vikaa selvittelin mutta vika ei niissä ollutkaan.
Täytyy etsiä ne vanhat jostain jemmasta ja kokeilla niillä josko paranis. Ihmeen nopsaan sitten kyllä antautuu jos niissä vika 🤔
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

hercules kirjoitti: 29 Kesä 2020, 20:51 Itseasiassa vaihdoin nuo tänään päikseen ja ahtoja tuntui olevan vähän enemmän, ehkä 1.1-1.2baria
Viime syksynä nuo kyllä vaihdoin uusiin kun erästä vikaa selvittelin mutta vika ei niissä ollutkaan.
Täytyy etsiä ne vanhat jostain jemmasta ja kokeilla niillä josko paranis. Ihmeen nopsaan sitten kyllä antautuu jos niissä vika 🤔
Tuohan kyllä kielii siitä, että hukkaportin magneettiventtiili on rikki, kun kerran vaihtamalla sen tilalle by-passin vastaava ahdot nousee. Normaalisti, kun molemmat ovat ehjiä, vaihtamalla ristiin, niin ahdot aavistuksen alenee johtuen näiden venttiilien pienestä erosta. Niissä oli muistaakseni 3-tie ilmakanavissa pinta-ala eroja.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

petrisa kirjoitti: 30 Kesä 2020, 10:53
hercules kirjoitti: 29 Kesä 2020, 20:51 Itseasiassa vaihdoin nuo tänään päikseen ja ahtoja tuntui olevan vähän enemmän, ehkä 1.1-1.2baria
Viime syksynä nuo kyllä vaihdoin uusiin kun erästä vikaa selvittelin mutta vika ei niissä ollutkaan.
Täytyy etsiä ne vanhat jostain jemmasta ja kokeilla niillä josko paranis. Ihmeen nopsaan sitten kyllä antautuu jos niissä vika 🤔
Tuohan kyllä kielii siitä, että hukkaportin magneettiventtiili on rikki, kun kerran vaihtamalla sen tilalle by-passin vastaava ahdot nousee. Normaalisti, kun molemmat ovat ehjiä, vaihtamalla ristiin, niin ahdot aavistuksen alenee johtuen näiden venttiilien pienestä erosta. Niissä oli muistaakseni 3-tie ilmakanavissa pinta-ala eroja.
Nyt on vaihdettu molemmat manguvenat uusvanhoihin ja tuntuis paremmin pelaavan.
Mutta tämmöistä pätkimistä tekee vielä. Onko se vaan pakko nöyrtyä ja tilattava ne uudet puolat ja toivottava että vika on niissä.
Mitään vikakoodeja tuosta ei jää, livedataa en ole kerennyt vielä ottamaan.

https://youtu.be/t-q2BeDrF70
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Niin se varmaan on, uudet puolat vaan. Onhan siellä "oikeat tulpat"?
Tämä moottori ja ECU ei tykkää kunnolla muista kuin "alkuperäisistä" NGK mallisista tulpista. Tämä on tarkka juuri oikeille tulpille, johtuen ionisaatiomittauksesta mikä tapahtuu tulppien välityksellä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Juu on ne NGK:n 11:set tulpat ja nekin alle 2vk vanhat eli ei pitäis niissäkään vika olla. Ja pätkimistä oli uusilla ja vanhoilla tulpilla.
Se on juu tiedossa että on tarkka tulpille ja puolille.
Neonillakin oli vissiin puolien hinnat noussu suht reilusti. Muita edullisia paikkoja mistä vois puolia katsella?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/500/ ... ytyspuolat

Mutunet väittää tuossa että on alkperäinen.
Tiedä sitten....
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Komee ahtokello sulla :peukku:

puolat oon ainakin minä siihen vaihtanut ihan orkkis malliset Neolta.

koita laittaa BCPR9ES-11 tulpat sinne jo noilla tehoilla.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
vilikki88
OCF Member 2015
Viestit: 29
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 18:56
Paikkakunta: oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja vilikki88 »

Käytin signumin Iisalmen Powermedialla ohjelmoinnissa ja pakko kehua kyseistä paikkaa arvosanalla 6/5👍👍
Ex Opel Kadett 2.0 8v -86. Ex Opel Omega B 2.0 16v -96. Ex Opel Vectra C 2.2 Direct -04. Opel Signum 2.0T -04
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

:peukku: joo hyvin pelaa samilla kyl homma
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

Jartsa kirjoitti: 12 Heinä 2020, 22:06 Komee ahtokello sulla :peukku:

puolat oon ainakin minä siihen vaihtanut ihan orkkis malliset Neolta.

koita laittaa BCPR9ES-11 tulpat sinne jo noilla tehoilla.
mitä meinaat tolla tulppahommalla, itelläkin alkaa aika kiree olla tuo ja nyt rupes rötäämään/puutumaan ihmeellisesti ahdoilla.. ngk bkr7esc-11 tulpilla menty viinan kans tähän asti..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Nile_ kirjoitti: 14 Heinä 2020, 23:03
Jartsa kirjoitti: 12 Heinä 2020, 22:06 Komee ahtokello sulla :peukku:

puolat oon ainakin minä siihen vaihtanut ihan orkkis malliset Neolta.

koita laittaa BCPR9ES-11 tulpat sinne jo noilla tehoilla.
mitä meinaat tolla tulppahommalla, itelläkin alkaa aika kiree olla tuo ja nyt rupes rötäämään/puutumaan ihmeellisesti ahdoilla.. ngk bkr7esc-11 tulpilla menty viinan kans tähän asti..

siinä 300hv tienoilla maptun vaihtaa tulpat noihin juurikin viinalla ajaessa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin