Z20NET viritys
Re: Z20NET viritys
kukaan keksiny/löytäny mistä noita downpipejä sais kohtuuhintaan näihin nykypäivänä.. alkas olla putkiston teko kohta eessä ku rupee happanemaan ni sais ton alkukäyrän avarammaks samaan syssyyn..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Z20NET viritys
Joku aika sitten ainakin saabfoorumilla vaikuttava nimimerkki "mossemies" teki näihin niitä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
ei vissiin enää sekään.
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Z20NET viritys
Mitens tämä on, Aeron (SAAB) ahdin ja suuttimet (mitkä), kuinkahan paljon heposia saa lisää? Putkistona on Simonsin tuo rosteri pönttö setti.
Oisko tuohon jotakin lisättävää?
Oisko tuohon jotakin lisättävää?
Re: Z20NET viritys
Tehoa lisää n. 65hv (175 -> 240). Vääntö nousee 350nm pintaan (265 -> 350). Nuo lukemat on nyt niitä mitä voi kai luvata, käytännössä teho saattaa olla lähempänä 250 ja vääntö 360.InsigniaTbo kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 18:08 Mitens tämä on, Aeron (SAAB) ahdin ja suuttimet (mitkä), kuinkahan paljon heposia saa lisää? Putkistona on Simonsin tuo rosteri pönttö setti.
Oisko tuohon jotakin lisättävää?
Etanolilla mahtaa noilla suuttimilla jäädä arvot likimain samoiksi. Vaihtamalla vielä aeron suuttimia hivenen isommat saa etanolilla jo potkua vielä lisää helposti sen +20hv/30nm.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Mitä tulppia on porukka käyttäny virisarjojen kanssa?
Re: Z20NET viritys
No mitään muuta kuin NGK:ta ei voi suositella. Pitkä kokemus tästä koneesta, jota Saab ja Opel käyttää, joten usko minua äläkä muihin tulppiin sekaannu. Varsinkin viritettynä käy vielä entistä tarkemmin tulppien päälle. Koko ionisaatiomittauksen keskeisenä komponenttina on tulppa, joka puolan kehittämän vaihtojännitteen kanssa muodostaa virtapiirin (hyvin pieni virta). Tätä virtaa analysoi CDM (IDM) moduli, ja informoi sytytys ja palotapahtumasta Trionic 8 ECUa. Joten tuo mittaus ei ole riittävän tarkka/oikea, jos käytetään "vääriä" tulppia.
Sitten riippuu tulpan malli siitä onko etanolikonversio vai ei.
Etanoli/bensa: NGK BKR7ESC-11
Bensa: NGK PFR6T-10G
Sitten riippuu tulpan malli siitä onko etanolikonversio vai ei.
Etanoli/bensa: NGK BKR7ESC-11
Bensa: NGK PFR6T-10G
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
OK. Ei tunnu noi kutoset oikee kauan toimivan. Muutama satakilsaa kun ajelee ni alkaa röpeltää kiihdyttäessä.
Re: Z20NET viritys
Se ei ole selvinnyt, että mikä viritys ja kenen tekemä autossa on?
Mikäli ajatellaan, että se virityssetti on kunnossa, niin tämä trionic 8 on jo aiemmin kerrotusta mittaustekniikasta johtuen herkkä myös puolille. Mitkään muut kuin alkuperäiset Mitsun puolat ei toimi ja vanhemmuuttaan puola menettää magneettisia ominaisuuksiaan ja se alkaa näkyä vähän juuri tuolla kuvatulla oirehtimisella. Ja tietenkin viritettynä herkemmin.
Mitkähän mahtaa olla puolien tilanne, onko koskaan vaihdettu?
Yksi juttu vielä.
Ainakin tuolla Saab-foorumilla on joillakin "kovissa" etanoliviritysseteissä ollut ongelmaa tulppien kärkivälin kanssa. Nuo etanoli/bensa tulpat ovat vaatineet pientä kärkivälin pienentämistä vakiosta 1,1 -> 0,9...1,0
Mikäli ajatellaan, että se virityssetti on kunnossa, niin tämä trionic 8 on jo aiemmin kerrotusta mittaustekniikasta johtuen herkkä myös puolille. Mitkään muut kuin alkuperäiset Mitsun puolat ei toimi ja vanhemmuuttaan puola menettää magneettisia ominaisuuksiaan ja se alkaa näkyä vähän juuri tuolla kuvatulla oirehtimisella. Ja tietenkin viritettynä herkemmin.
Mitkähän mahtaa olla puolien tilanne, onko koskaan vaihdettu?
Yksi juttu vielä.
Ainakin tuolla Saab-foorumilla on joillakin "kovissa" etanoliviritysseteissä ollut ongelmaa tulppien kärkivälin kanssa. Nuo etanoli/bensa tulpat ovat vaatineet pientä kärkivälin pienentämistä vakiosta 1,1 -> 0,9...1,0
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Tuossa on Carlsonin softa eikä muita muutoksia. Mulla on toinen orkkis puolasarja jota koittanut. Ei vaikutusta. tulpat kun uusii niin jonkin aikaa toimii. En nyt muista minkä merkkiset tulpat on viimeksi ollut mut voi olla et ngk tulppia en o tuohon ostanu. Kokeillaa niitä. Ahtovuodon löysin tuosta jonka korjasin. Oisko mahdollista et vuoto olis vaikuttanu jotenkin tulppien ketävyyteen?
Re: Z20NET viritys
No softa on parasta mitä tuohon saa
Siinä ei ole vikaa.
Ehdottomasti ne NGK tulpat ja malli sen mukaan onko tuo jcarlsonin softa pelkkä bensa vai re85 konversio eli biopower. Kaikki pienetkin jutut pitää olla kunnossa viritetyssä t8 softassa ja varsinkin re85 käytössä.
Siinä ei ole vikaa.
Ehdottomasti ne NGK tulpat ja malli sen mukaan onko tuo jcarlsonin softa pelkkä bensa vai re85 konversio eli biopower. Kaikki pienetkin jutut pitää olla kunnossa viritetyssä t8 softassa ja varsinkin re85 käytössä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Toisessa motissa oli kiinni vanhat kamalat NGK PFR6T-10G. Kiinni autossa oli Denso K20PBR-S10. vaihdoin noi vanhat NGK tulpat paikalle ja kävin heittääs lenkin. Toimii ilman moitteita eli huomenna kauppaan hakemaan uudet NGK tulpat. Ei näköjään kannata muita käyttääkään.
Re: Z20NET viritys
Otetaan takas ei ollu autossa kiinni Denso K20PBR-S10 vaan Denso K20TXR.