Z20NET viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
masa_
OCF Member 2017
Viestit: 859
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 18:19
Paikkakunta: Jaala/Kouvola

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Alkuperäinen puola ostettu ja ainakaan 100km lenkillä ei nykinyt että luotetaan siihen että ongelma poistui.🤔
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Hyvä jutttu.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Löytyiskö joltain pinnijärjestystä näille 3barin mapeille?
Ja kiirekkin ois kova.
https://www.finjector.com/fin/paine_lam ... p-20620-33
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Bosch-TMAP-Dimensions.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kiitoksia, mapit paikallaan ja ainakin ahtaa.
Toisen mapin kun vaihtoi ja koelenkille niin ei ahtoja ei saanut about yhtään. Toisenkin kun vaihtoi niin taas mentiin.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

MAP:in eli imusarjan paineanturin on toimittava vaikka sitä ei suoranaisesti käytetä säätöön. Se on vain "tarkkailevana" anturina, jotta mahdollinen ilmamassanittarin vika ei aiheuta ongelmia. Säätö tapahtuu ilmamassan kautta ja MAP vain kertoo, että ei ole ristiriitaa.
Sama koskee ahtopaineanturia, joka on putkessa ennen kaasuläppäkoteloa.

Hyvä kun toimii nyt :peukku: ...
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jep mapit näyttäis toimivan mutta ecussa jotain häikkää, ei saa uutta softaa sisään mitenkään. Pitäisi löytää toinen ecu jostain nopeeseen tahtiin. Auto oli yli vuorokauden pajalla mutta ei keinoa löytynyt vielä.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

hercules kirjoitti: 08 Elo 2019, 19:35 Jep mapit näyttäis toimivan mutta ecussa jotain häikkää, ei saa uutta softaa sisään mitenkään. Pitäisi löytää toinen ecu jostain nopeeseen tahtiin. Auto oli yli vuorokauden pajalla mutta ei keinoa löytynyt vielä.
no mikä ihme, onhan sielä nytkin kargin tekemä softa jos mun omistuksen jälkeen ei kukaan oo sille mitää tehny.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jartsa kirjoitti: 11 Elo 2019, 22:27
hercules kirjoitti: 08 Elo 2019, 19:35 Jep mapit näyttäis toimivan mutta ecussa jotain häikkää, ei saa uutta softaa sisään mitenkään. Pitäisi löytää toinen ecu jostain nopeeseen tahtiin. Auto oli yli vuorokauden pajalla mutta ei keinoa löytynyt vielä.
no mikä ihme, onhan sielä nytkin kargin tekemä softa jos mun omistuksen jälkeen ei kukaan oo sille mitää tehny.
Vähän samaa ihmettelin kun kerta aikasemminkin on softaus onnistunu. Nyt ei mitenkään onnistunu, meinas et joko ecu saanu jostain vähän kipeetä et toimii mut uutta softaa ei saa laitettua taikka sitten Kargilla menny siellä joku bitti solmuun ettei uutta enää saa laitettua.
Hommasin käytetyn ecun siihen ja kiikutin sen tampereelle ni siihen sai sit laitettua et jotain hämärää siellä oli.
Nyt ahdistaa enää imuvuotoa aiheuttavat suuttimet ja softassa ilmeisesti sai-pumppu aktiivisena vaikka sitä tossa ookkaan. Elättelen toiveita et huomenna sais auton takasin.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Päivitellääns tilannetta:
Perjantaina sain auton pajalta.
Huomasin että välillä isoilla vaihteilla kaasu pohjassa alkaa vähän rötäämään ja nykimään. Mietin että voisko puolat alkaa antautumaan.
Jokusen päivän ajon jälkeen ilmeni myös että hetken kun ajaa ja sen jälkeen pysähtyy niin kierrokset seilaa 1000-1500rpm välillä.
Ideoita näihin?

Tänään penkissä käyty, ehkä pienoinen pettymys kun vastaavilla osilla ja softalla saabissa penkitetty 54hp ja 92nm enemmän. Penkki toki ollut eri.
Saabissa uudemman mallin pakosarja ja loppu putkisto about kuskin perseen kohalta 2.5" kun tuossa taitaa vakiona olla 2.25"
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ezki80
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 157
Liittynyt: 14 Touko 2010, 08:41
Paikkakunta: Vaasa

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Ezki80 »

Mulla teki samaa 530cc suuttimilla ja syyksi ilmeni että suuttimet hiukan vakiota pidemmät ja parin suuttimen o-rengas oli luiskahtanut väliholkkien läpi.
Vectra 2.0T -07 BioPower
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

hercules kirjoitti: 21 Elo 2019, 20:47 Päivitellääns tilannetta:
Perjantaina sain auton pajalta.
Huomasin että välillä isoilla vaihteilla kaasu pohjassa alkaa vähän rötäämään ja nykimään. Mietin että voisko puolat alkaa antautumaan.
Jokusen päivän ajon jälkeen ilmeni myös että hetken kun ajaa ja sen jälkeen pysähtyy niin kierrokset seilaa 1000-1500rpm välillä.
Ideoita näihin?

Tänään penkissä käyty, ehkä pienoinen pettymys kun vastaavilla osilla ja softalla saabissa penkitetty 54hp ja 92nm enemmän. Penkki toki ollut eri.
Saabissa uudemman mallin pakosarja ja loppu putkisto about kuskin perseen kohalta 2.5" kun tuossa taitaa vakiona olla 2.25"
Onko uusi softa sopiva auton mekaanisiin osiin kuten esim. suuttimet jne?
Puolat(t) voivat olla antautumassa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

petrisa kirjoitti: 22 Elo 2019, 14:02 Onko uusi softa sopiva auton mekaanisiin osiin kuten esim. suuttimet jne?
Puolat(t) voivat olla antautumassa.
Ja vielä.
Polttoainepumppu tai suutinjakotukissa oleva kalvotoiminen polttoainepaineensäädin vialla :wink: .
Toki pieni ahtovuotokin voi olla ja ilmenee sitten vasta kovemmilla paineilla.

OpCom tai Tech2 oiva apu vianetsintään, josko olisi muistissa vikakoodi. Myös reaaliaikainen seuranta eri arvoja kun alkaa nykimään auttaa. Ei tarvi niin paljon arvailla.
Mikäli vikakoodi sytytyskatkoksista useista sylintereistä vika on yleensä juuri tuolla polttainepuolella. Mikäli yhdestä sylinteristä niin sitten puola.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Ezki80 kirjoitti: 21 Elo 2019, 21:59 Mulla teki samaa 530cc suuttimilla ja syyksi ilmeni että suuttimet hiukan vakiota pidemmät ja parin suuttimen o-rengas oli luiskahtanut väliholkkien läpi.
Ei pitäisi olla suuttimissa vuotoja enää kun pajalla ne asennuksen jälkeen vuoti minkä johdosta tilattiin finnjectorilta jotkut holkki-adapterit mitkä tarkotettu noille suuttimille, näin ainakin puheista ymmärsin.
petrisa kirjoitti: 22 Elo 2019, 14:02

Onko uusi softa sopiva auton mekaanisiin osiin kuten esim. suuttimet jne?
Puolat(t) voivat olla antautumassa.
On:
- About vastaavan kokonen pa-pumppu
-Maptunen sama ahdin (Mietin kyllä tuota tehoa, saabissa ahtimen pakopesä oli 14T:n numerolla kun itsellä oli taas 11T:n Kyselin asiasta maptunerilta ja sanoivat että sama pakopesä olisi, tiedä sitten ovatko sorvanneet isommaksi vai puhuivatko lämpimikseen.
- 3 Barin mapit samoilla numeroilla kuin saabissa
- Suuttimet, dp:n ja paksumman putken maffille ostin kyseisestä saabista

Pa-pumppu tuli uutena ostettua maptunerilta joten siinä toivonmukaan ei vikaa olisi.
Tuo pa-säädin tuli itelläkin mieleen kyllä.
Ahtovuotokin toki mahdollinen mutta kyllä pitäisi kaikki olla hyvin ja kunnon klemmareilla tehty.
Juu tuo op-com helpottaisi elämää kummasti, itellä niitä kaksi mutta ei kumpikaan sano tällä hetkellä mitään.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Enää ei oo nykimisiä tapahtunu kun ei oo isoilla vaihteilla tohtinu enää jäätäviä vedätyksiä harrastaa. Kytkinhän se alko luistamaan 😂
Tais olla vehmaan 3 varttimaili vetoa sinettinä, pientä luistoa kyllä sitä aikasemminkin huomannu kerran.
Eipä tuo normiajossa eikä edes fiksuilla räväkämmillä kiihdyttelyillä luista.
Hyvä et ilmeni nyt niin tietää mitä talvella puuhaa eikä sitten ensi keväänä.
Mimmossia kytkimiä porukka on laittanut, ja kaksoismassa vp vai kiinteä? Max 500nm väännöille.

Eilen illalla sain vihdoin op-comin toimimaan jälleen, mitä dataa ja millaisella ajolla tuolta kannattaisi ottaa?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Vastaa Viestiin