Turboahtimen jälkiasennus
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Kyllä tuo Garretin T2 riittää näin ens alkuun.. joka tod. näk. tulee 20SEHin kaveriksi. Miten puristukset ois järkevin laskea alemmaks?
Re: Turboahtimen jälkiasennus
laita 2 kappaletta z20let koneen tiivistettä tai avarra hiukan kannen palotiloja... mulla oli omassa 8v koneessa avarrettu palotilat 43->60cc mutta mulla ei ollut männissä lainkaan palotiloja kun oli xe männät
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Ottaa aihioksi C20NE koneen sen SEHhin sijaan, ni o puristuksetki kerrasta kohallaan turbokäyttöön?
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Näillä leveys asteilla jos saan alle 4000 asukkaan kunnan, eli Posion ja vielä naapurin tallista haettua koneen niin eiköhän tuo kannate hakea kun halvalla lähtee. Ja alkuperäinen kone on 18SE(H? GT kadettin kone, eli hoolla vai ilman) ja kantena 20NE:n. Niin luulis tuottavan vähemmän johtohommia. Pärjääkö Jetronic moottorinohjauksella, eli pystyykö säätämään/säätäyttämään vai pitääkö megasquirttia tjsp. alkaa harkitsemaan? Edelleen painotan että ahdot eivät tule olemaan kovinkaan kovat.Keme kirjoitti:Ottaa aihioksi C20NE koneen sen SEHhin sijaan, ni o puristuksetki kerrasta kohallaan turbokäyttöön?
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Heivaa ne turpodieselin ahtimet kuikkaan. Ne sopii 1.3l koneeseen, ei isompaan.
Ja alakertaan NE männät hieman sorvattuna. Ruiskuksi Motronic vaikka 250-300mm suuttiimilla. Sitten kärsiikin sen 0,5bar helposti.
Purkaamoilta ei kannata ostella turboja, ovat totaalisen ylihintaisia.
Ja alakertaan NE männät hieman sorvattuna. Ruiskuksi Motronic vaikka 250-300mm suuttiimilla. Sitten kärsiikin sen 0,5bar helposti.
Purkaamoilta ei kannata ostella turboja, ovat totaalisen ylihintaisia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Juurikin näin. Monilla tuntuu olevan myös hyviä kokemuksia ihan sorvaamattomistakin NE männistä ahdetussa koneessa. Kunhan soppa riittää ja ahtoilmaa jäähdytetään tarpeeksi.Juho M-P kirjoitti:Heivaa ne turpodieselin ahtimet kuikkaan. Ne sopii 1.3l koneeseen, ei isompaan.
Ja alakertaan NE männät hieman sorvattuna. Ruiskuksi Motronic vaikka 250-300mm suuttiimilla. Sitten kärsiikin sen 0,5bar helposti.
Purkaamoilta ei kannata ostella turboja, ovat totaalisen ylihintaisia.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Ite meinattiin yrittää saada omena leimalle ilman abs. Etujarrut on vaihdettu 3.0 ompusta. Jouset myöskin vaihdettu. 145hp paperit on katsastusta varten. Katotaan miten käy Näitä kuulemma on leimattu ilman abs vaikka ollut isompiakin teholappuja.Kobbel kirjoitti:Saa tuon ilman abseja leimattua, mutta yli 125hv et saa silloin penkittää... 2.4l koneisia Omenoita on ABSeilla sekä ilman. Joten niinkuin Teukka77 sanoi jo aikasemmin, että samat alustat 2.0 ja 2.4 koneisissa Omenoissa.jiivee666 kirjoitti:No hittolainen, tossahan menee puol autoo vaihtoon
Eiks edes ilman abseja saa mitenkää leimaan?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Subarun IHI tulossa matkahuollolla Eikö jetroniccia saa säädettyä edes matalille ahdoille? Mielummin laitan kaksi kannentiivistettä, kun alan lohkoa käyttämään irti.Juho M-P kirjoitti:Heivaa ne turpodieselin ahtimet kuikkaan. Ne sopii 1.3l koneeseen, ei isompaan.
Ja alakertaan NE männät hieman sorvattuna. Ruiskuksi Motronic vaikka 250-300mm suuttiimilla. Sitten kärsiikin sen 0,5bar helposti.
Purkaamoilta ei kannata ostella turboja, ovat totaalisen ylihintaisia.
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Ennakoiden säätäminen siinä se pulma on, bensaahan sinne saa tungettua tukehtumispisteeseen asti....
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Ei se ongelma ole kun laittaa 18E:n virranjakajan ja muut syttyvehkeet. Silloin sytkän saa säädettyä just kun haluaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Ja vaijeri sisälle että ahdoilla voi vetää ennakkoa vanha saabin sytkä olis hyvä jos vaihtaa meinaa, siinä on kaksi suuntainen kello... mutta jos paineita ei meinaa paljoa laittaa niin luottaisin motronicciin
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Taitaa olla sama säätääkö nokkapyörästä vai virranjakajan puolelta?teukka77 kirjoitti:Ennakoiden säätäminen siinä se pulma on, bensaahan sinne saa tungettua tukehtumispisteeseen asti....
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Näytäppäs miten sitä säädetään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Eli vanhasta 18SEH:stä sytkä otettava.. Jos en epäselvää vastaustasi väärin tulkinnu?Juho M-P kirjoitti:Näytäppäs miten sitä säädetään.
Re: Turboahtimen jälkiasennus
18E tai 16SH moottorista. 18SE ei ole mekaanisesti säädettävä kuin ei myöskään 20ne/se/seh
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....