Turboahtimen jälkiasennus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Keme »

Se riippuu 100% konttorista ja katsastuksen suorittavasta inssistä.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Uusissa säännöksissähän oli että jos käytettävä kansi kuuluu valmistajan valmistamaan moottoriin, niin katsotaan tehoja olevan vähintään sitä moottoria vastaavat. Tuskin kovin moni katsastusinssi erottaa jos sanoo moottorisaa olevan 2.0 xevin kansi, tai vaikka koko moottori, ellei välttämättä halua että on "punakantinen" :nerd: Näppärä poika tekee xe:n venakopasta ecotecin näköisen, ja katsastuksen jälkeen laittaa muokkaamatoman venakopan, niin näyttää taas xe:ltä :D

Huom. Tietenkään en suosittele ketään tekemään moista, koska kyseessä harkittu valtion erehdyttäminen ja valtion huijaaminen tuntuu olevan suurin rikos tässä maassa :lollis:
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ErikFinn »

Onkos se vielä fakta nykypäivänä että jos 1996 vapari calikan haluaa turbottaa lailliseksi katukäyttöön niin vaaditaan se 1200euron VTT mittaus?
ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ErikFinn »

Rookeri kirjoitti: 07 Loka 2019, 10:24 Ei vaadita, senkus haet vaikka katsastusasemalta päästölapun.
prkl ei tullu mitään ilmotusta taaskaan vastauksesta, mutta siis ei oo aprillipila toi? :food:
Mitens sitte jos kun alusta pitää saada vertailuautoa vastaavaksi, niin tarkoittaa jarrut, iskarit, jouset, jotain muuta? Kallistuksenvakaajat? Pyörännavat esim 4-pulttisista 5-pulttisiks? Abs on jo.
Ja tuolla ekalla sivulla mainittiin myös voimansiirto; pitääkö vaihteistokin vaihtaa?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Ite selvisin aika vähällä kun laitto 2l vastaamaan v6sta. Ja tarvinnee autokohtaisen lapun nykyään eli tällä lapulla ei pitäisi onnistua leimaamaan muita kippoja. Hiukan tuossa on virheitä ja ei tarvinnut alkaa napoja vaihtamaan. Lootaa ei tarvii vaihtaa kun ei suoranaisesti turvallisuuteen vaiikuta. Itellä on otteella että loota myös vaihettu mutta ei tarkemmin että mimmonen


Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ErikFinn »

Hei mutta siis tämähän ei yhtäkkiä enää kuulostakaan niin mahdottomalta byrokraattiselta painajaiselta :food:
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eepä siinä pitäs ongelmia olla saada leimaan. Tiedä mitä tulevan pitää mutta nyt vain ottaa penkkilapun jossa max 204 heppaa ja sitten maahantuojalta lipetti missä näkyy vertailu oman kipon ja v6sen välillä. jos taas pysyy max 150 heppasena niin tarvii mitään muutoksia tehä lipetit vain jos kyseessä 2 litranen kapistus. Mutta kannattanea nuo jarrut joka tapauksessa päivittää kumminkaan kovin hirveä ja tyyris homma ole.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ErikFinn »

DEAD kirjoitti: 08 Loka 2019, 19:48 eepä siinä pitäs ongelmia olla saada leimaan. Tiedä mitä tulevan pitää mutta nyt vain ottaa penkkilapun jossa max 204 heppaa ja sitten maahantuojalta lipetti missä näkyy vertailu oman kipon ja v6sen välillä. jos taas pysyy max 150 heppasena niin tarvii mitään muutoksia tehä lipetit vain jos kyseessä 2 litranen kapistus. Mutta kannattanea nuo jarrut joka tapauksessa päivittää kumminkaan kovin hirveä ja tyyris homma ole.
Kuulostaa hyvältä. 204hv viitannee c20let:iin, ja 150hv c20xe:een? Siis Calibra malleihin nimenomaan?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eeku 170hv+20% ja tulee sattumalta tuo c20letin tehot eli tuolla verukkeella saa sen cletin pelkällä muutosleimalla leimattua etuvetoon kuten ite tein. Ja tuo 150hv taas toinen raja eli xen jossa taas jarrut yms samat kuin noissa muissa eli nelosvapareissa (ne ja xev) mutta jos sen 151 heppaa paperilla niin sitten laitettava vastaamaan tuota v6sta. Etuvedoissa se mallisarjan tehokkain on tuo v6nen ja nelikoissa taas tuo c20let.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

DEAD kirjoitti: 08 Loka 2019, 05:56 Ite selvisin aika vähällä kun laitto 2l vastaamaan v6sta. Ja tarvinnee autokohtaisen lapun nykyään eli tällä lapulla ei pitäisi onnistua leimaamaan muita kippoja. Hiukan tuossa on virheitä ja ei tarvinnut alkaa napoja vaihtamaan. Lootaa ei tarvii vaihtaa kun ei suoranaisesti turvallisuuteen vaiikuta. Itellä on otteella että loota myös vaihettu mutta ei tarkemmin että mimmonen


Kuva
Mitäs tuossa tarkoittaa tuo "Calibraa on valmistettu vuosimalliin 1993 asti etuvetoisena moottoreilla C20LET ja X20XEV"? Vaihteistona ilmoitetaan F28-5CR eli viisivaihteinen. Mikä semmonen loota on? Ei se nyt ihan noin mene vai oliko noi ne virheet?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Tuossa on aika monta virhettä kun katselee :lol:
Vaihdelaatikkojuttujen lisäksi nuo mainitut moottorityypit tekstissä ja sitten ne asiat joita ei ole mainittu kuten pulttijako.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ol se Juhani aika pihalla kun tuota lappua teki. Ei ois tuolla paperilla ollut max tehot tuohon koppaan nuo 204. Mutta ei tuossa taida olla alustan suhteen kuin tuo pulttijako mikä oikeesti ois tuota omaa leimaa vähän hankaloittanut muuten tuo nyt on pääpiirteittäin nuo etulaikat ja satulat ja pääsylkky mitkä pitää vaihtaa ja jos pulttijako niin sitten myös takajarrulevyt. Yhen toisen tiedän mikä kanssa leimattu 4-pulttisilla navoilla mutta taas useammalla ollut papereissa että se v6 vastaavuus niin vaatii ne 5-pulttiset navat. x25xe jos ois ollut tuossa lapussa tuon c25xen sijaan niin silloin laikat eessä ois ollut 288mm
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
keku79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 14:43
Paikkakunta: lappajärvi

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja keku79 »

Mä leimasin kesäkuussa oman kikottimen enkä tarvinnu mitään ihme lappuja. Tehomittaustodistus oli ja lista vaihdetuista osista.. Auto on turbotettu c20ne.. Isommat jarrut laitoin eteen ja pääsylinterin vaihtoon.. Ja teholapussa oli 200 heppaa.. Ei tarvinnu napoja vaihdella samoilla 4 pulttisilla mennään 🤣🤣 verokki oli tosiaan se v6 c25xe
Vastaa Viestiin