Joko olet tehon ja väännön pääsy mittaamaan?omppu22 kirjoitti:Moro.
Eilen käytin omaa 2.0t 4wd vm.2009 Insigniaa piuhan päässä Digituning Saukkosella Joensuussa.
Laitettiin perus setti 260hp/420nm.
Todellisia tehoja ja vääntöjä en tiedä vielä kunnes käytetään auto rullilla.
Kokemuksia Insignian moottorista ennen ja jälkeen muutoksen.
Ainakin oma yksilö alkuperäisillä asetuksilla tuntui kyykkäävän korkeammilla kierroksilla vedättäessä.
Eli juuri kun vaihdetaan isompaa silmään rajummin kiihdytettäessä, monesti tapahtui ärsyttävä pieni nykäisy.
Auto tuntui turbodieselmoottorilta käytökseltään. Väänti hyvin alakierroksilla mutta tehoalue oli aika pieni.
Päivityksen jälkeen vääntökäyrä on paljon laajempi. Vetoa on nyt melkein koko kierros alueella. Sanotaanko näin että alkuperäinen vääntöpiikki on venytetty nyt suuremmalle kierros alueelle. On paljon miellyttävämpi ajaa ja auton mottori vastaa nyt aikalailla tyyliltään vag konsernin 2.0tfsi moottoria.(Olin ostamassa Audia kunnes tulin järkiini)
Vääntöä on tullut perstuntumalla kyllä lisää ihan kivasti.
Vitsailtiin vielä että saako rahat takaisin jos dynorullilla ei lupaukset täyty. Asentaja oli aika itsevarma siitä ettei hänen tarvitse rahoja palauttaa.
A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
BSR stage 1. asennettu. 281hv ja 445nm luvassa...noh arkiajossa joutuu kaasun höllämmään nopeammin-sen verran tuhdimmin vääntää. myös moottoritien rampeilta mukaan vauhtiin pääsy on helpompaa. Ei tuo raketitksi 1730kg auto muutu.silti.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Mitä tuo kustansi? Entä miten muuttui kulutus?
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Doc kampanja päällä ja "tutun" kauppaa pikkusen- 520e... normiajon (maantie)kulutus näyttäs tippuneen noin 0,5l/100km. kaupunkiajon kulutus ei näyttäisi juuri muuttuneen.Opel Insignia kirjoitti:Mitä tuo kustansi? Entä miten muuttui kulutus?
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Nonih,tilasin imuröörin ilmansuodattimen ja turpon väliin, kohtuu hienolta ainakin näyttää cicale...http://www.dbilas-shop.com/Products/Flo ... :8264.html
Liekö sitten apua...en tiä...henkisellä puolella ehkä.
Liekö sitten apua...en tiä...henkisellä puolella ehkä.
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Onko kellään mitattua tietoa mitä nuo softat oikiasti antaa? Myös se kiinnostaa syökö tuo auton käyttöikää ku ajaa vähä rajumman ohjelman sisään?
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Onko kukaan löytänyt 4x4 Insigniaan käyvää katitonta downpipea? Brondexilta jo sellaisen tilasin, mutta eipä niitä ollut kuitenkaan saatavilla.
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Ennen kuin tilaat, niin katoppa miten se vaihdetaan. Voin nimittäin kertoa et todella vittumainen irroittaa se vakio sieltä ja siksi ei varmaankaan ole tehty sit DPtä tuollaisen.
Ja kun kysyt et miten vittumainen irroittaa niin vaatii etukelkan irroituksen jotta vanhan saa apukuskin pyörän kaaresta ulos
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11 Touko 2018, 16:53
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Viikon verran olen ajellut BSR ohjelmalla "piristetyllä" Opel GT:llä. Tämä kesälelu heräsi kyllä henkiin aivan eritavalla kuin vakio-ohjelmalla. Vakion teho on kyllä kohtalaisen riittävä, mutta nyt moottori on paljon miellyttävämpi alakierroksilla ja keski- ja yläkierrosten teho on aivan eriluokkaa kuin vakiolla. Nyt GT:n teho vastaa ulkonäköä - olen hiton tyytyväinen piristykseen !
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Ei tarvinnut irroittaa etukelkkaa, sawzallilla kolmeen palaan niin tuli komeastiG.T.S kirjoitti: ↑21 Huhti 2018, 19:17Ennen kuin tilaat, niin katoppa miten se vaihdetaan. Voin nimittäin kertoa et todella vittumainen irroittaa se vakio sieltä ja siksi ei varmaankaan ole tehty sit DPtä tuollaisen.
Ja kun kysyt et miten vittumainen irroittaa niin vaatii etukelkan irroituksen jotta vanhan saa apukuskin pyörän kaaresta ulos
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Niin joo jos sen laittaa rikki niin kyllähän se sit tulee sieltä, mites meni sit uus paikoilleen? oliko helppo homma?jl.kone kirjoitti: ↑25 Kesä 2018, 22:35Ei tarvinnut irroittaa etukelkkaa, sawzallilla kolmeen palaan niin tuli komeastiG.T.S kirjoitti: ↑21 Huhti 2018, 19:17Ennen kuin tilaat, niin katoppa miten se vaihdetaan. Voin nimittäin kertoa et todella vittumainen irroittaa se vakio sieltä ja siksi ei varmaankaan ole tehty sit DPtä tuollaisen.
Ja kun kysyt et miten vittumainen irroittaa niin vaatii etukelkan irroituksen jotta vanhan saa apukuskin pyörän kaaresta ulos
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...