Z20LEx virittäminen

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Ströbä
OCF Member 2021
Viestit: 434
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Ströbä »

Leh ahdin on eri.
Astra Z20LEH x2
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Btr- »

lauantaijokeri kirjoitti:Onko näissä eri tehoversioissa sama turbo vakiona kun täällä: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php niissä kaikissa näyttäs olevan kkk k04 ahdin. Onko se identtinen eri tehoversioissa? Eli paljonko vakioahtimessani joka on z20let mallista on oikein potentiaalia ennen kuin se muodostuu pullonkaulaksi?
Kyllähän se ahdin sinne lähemmäs 300hp menee, mutta se alkaa jo pakopaineiden osalta olemaan tapissaan hieman ennen. Sen takia näitten kannet tuppaa olemaan tulpan reijistä halki.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Btr- kirjoitti:
lauantaijokeri kirjoitti:Onko näissä eri tehoversioissa sama turbo vakiona kun täällä: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php niissä kaikissa näyttäs olevan kkk k04 ahdin. Onko se identtinen eri tehoversioissa? Eli paljonko vakioahtimessani joka on z20let mallista on oikein potentiaalia ennen kuin se muodostuu pullonkaulaksi?
Kyllähän se ahdin sinne lähemmäs 300hp menee, mutta se alkaa jo pakopaineiden osalta olemaan tapissaan hieman ennen. Sen takia näitten kannet tuppaa olemaan tulpan reijistä halki.

Joo eli vakio let suuttimet riittää ehkä noin 250hv, jonne ahtimella vois päästä vielä kohtuudella?

Vakio z20let osia löytyy männät kankineen, vakio ahdin ja vakio ahtoputkisto coolerilla, nämä pitäs kasata xev lohkoon, saisko näistä sen 250hv Hestecillä? Käykö sama tasapainotuskoneiston poistosarja xev koneeseen mikä on tarkoitettu Let koneeseen.
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Btr- »

lauantaijokeri kirjoitti:
Joo eli vakio let suuttimet riittää ehkä noin 250hv, jonne ahtimella vois päästä vielä kohtuudella?

Vakio z20let osia löytyy männät kankineen, vakio ahdin ja vakio ahtoputkisto coolerilla, nämä pitäs kasata xev lohkoon, saisko näistä sen 250hv Hestecillä? Käykö sama tasapainotuskoneiston poistosarja xev koneeseen mikä on tarkoitettu Let koneeseen.
Joo sama sarja käy, lohkothan on perjaatteessa identtiset. Kyllä sinne kieppeille noi hilppeet lähelle riittää,. Vakio Letin kangethan on heikko lenkki, seuraavaks alkaakin jo suuttimet ja välijäähdytin ahdistaa, samassa rytäkässä ahdin.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Kuka muistaa missä xev:ssä ne tasapainoakselit on ja missä ei? Nyt Löytyy F astra vm -97 ja -98 Vectra b:n kone olisi tiedossa. Ajatus oli että rakennan ensin koneen valmiiksi ja rupean sitä sitten sarhaamaan luultavasti G-Astran keulille(ekotykki pitäs kanssa löytää ensin aihioksi). Mistä halpa deletointi kitti jos sen tarvitsen?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

lauantaijokeri kirjoitti:Kuka muistaa missä xev:ssä ne tasapainoakselit on ja missä ei? Nyt Löytyy F astra vm -97 ja -98 Vectra b:n kone olisi tiedossa. Ajatus oli että rakennan ensin koneen valmiiksi ja rupean sitä sitten sarhaamaan luultavasti G-Astran keulille(ekotykki pitäs kanssa löytää ensin aihioksi). Mistä halpa deletointi kitti jos sen tarvitsen?
Mikäli astrassa f löytyy airbäg 94- niin suurella toden näköisyydellä akselit on.

Ilman akseleita on a vectra ja calibra jossa täysi peltinen öljypohja.

94 calibra ilman. C18xe 18xel 94 95 ilman.
Astra caravan x20xev jossa bägi niin oli akselit
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Yksi A Vectra xevillä olisi tiedossa, vm -95. En ole nähnyt autoa mutta tässä kai on sitten kone ilman tasapainoakseleita, toivottavasti..
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Motonetin luettelo sanoo Vectra A X20XEV 94-> sama öljypohja kuin Astra f.. eli ei ehkä sittenkään pelkällä peltiöljypohjalla -95 Vectra? Eikä tietysti yksiosainen imusarjakaan? Auto on Kymmenien kilometrien päässä, ei viitsis huvikseen lähteä hakemaan jos ei halutunlainen.. onko jollain EPC käytettävissä josta näkis öljypohjan ja imusarjan..?
Ströbä
OCF Member 2021
Viestit: 434
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Ströbä »

lauantaijokeri kirjoitti:Kuka muistaa missä xev:ssä ne tasapainoakselit on ja missä ei? Nyt Löytyy F astra vm -97 ja -98 Vectra b:n kone olisi tiedossa. Ajatus oli että rakennan ensin koneen valmiiksi ja rupean sitä sitten sarhaamaan luultavasti G-Astran keulille(ekotykki pitäs kanssa löytää ensin aihioksi). Mistä halpa deletointi kitti jos sen tarvitsen?

http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... d_337.html
Astra Z20LEH x2
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Joo mutta käykö varmasti X20XEV koneeseen myös?
Avatar
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1498
Liittynyt: 19 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Liperi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Olen tilaamassa courteneyltä uutta turboa z20ler astraan. Eli nyt tulee z20leh:hin k04 turbo. Pitäisi toimia ihan vakio softalla tuon turbon kanssa varmaan? Mites siellä on vaihtoehtona: Leave actuator set at vxr spec tai sitten adjust actuator to suit standard z20let/lel/ler. Kannattaako ottaa tuolla jälkimmäisellä säädöllä vakioon z20lerriin varmaan?
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Kannattaa joo, koska muuten hukkaportin tanko on liian tiukalla vakio ohjelmalle ja sitten ahtopaineensäätö ei toimi oikein ja alkaa vikavaloa vilkutella.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1498
Liittynyt: 19 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Liperi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Tubbe kirjoitti:Kannattaa joo, koska muuten hukkaportin tanko on liian tiukalla vakio ohjelmalle ja sitten ahtopaineensäätö ei toimi oikein ja alkaa vikavaloa vilkutella.
Kiitos tubbe :) Ahtoputkissa aika reippaasti öljyä, niin orkkis turbo varmaan alkaa olemaan valmis. Kilometrejä reilu 160tkm.
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Avatar
Siperian susi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 27 Elo 2014, 12:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Siperian susi »

Täällä menossa sama manööveri.. Mites jos samalla vaihtais bensakiskon leh:stä? Vai riittääkö pelkkien suuttimien vaihto? Tarviiko jotai muita kilkkeitä vai käykö suoraan paikalleen?
Astra H -06 Sport Caravan 2.0 Turbo
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Sämä »

C20Let männät z20lettiin, vaatiiko mitään muutoksia? Lähinnä venttiilit kun eri kulmassa taitaa olla, vai onko mitään merkitystä?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Vastaa Viestiin