1.4T koneiden virittäminen (A14NEL, A14NET)
Re: 1.4T koneiden virittäminen (A14NEL, A14NET)
Meillä karalan ohjelma, ollaan tyytyväisiä. 150 heppaa tasan tuli penkissä. Alkujaan 120 heppanen, ero on selkeä
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: 1.4T koneiden virittäminen (A14NEL, A14NET)
Viikko sitten tuli ostettua j Astra kyseisellä moottorilla.
Eflexfuel purkin hain motonetistä kun omalta kylältä e85 sta mahdollisuus ostaa.
Ajattelin ajaa kaksi tankillista 95 sella ja katsoa matka-ajan kulutuksen. Sitten purkki paikoilleen ja vertaamaan kulutus/rahallinen hyöty bensaan nähden.
Sukulainen käytti Chervolet cruiz 1.4t 120hv kalajoella ohjelmoinnissa. ~250€ oli maksanut ja 150hv ohjelman muistaakseni siihen tekivät viime vuonna.
http://www.ar-tuning.net/moottorioptimointi/palvelumme/
Ajattelin ensin laittaa eflexfuelin toimintaan kun bluethoot yhteydellä näkee suuttimien aukioloajan ynm että miten niillä riittää tuotto vakio ohjelmalla etanoolille.
Sen jälkeen käydä ohjelmoinnissa ar-tuningilla kalajoella.
Custom ohjelmia e85 ei kait oiken kukaan tee? Ilmeisesti myös johtuu siitä että etanooli seos vaihtelee 70-85% talvi vs. kesä jos olen oikeassa?
Saab puolelta lueskelin niin saab ei ilmeisesti 1.4t käytä ite ollenkaan? Olis saab osaa/ohjelmaa tehnyt bifuelin.
1.6t koneisen ne saa ohjelmoitua.
Millaista kulutusta on matka-ajossa ollut muilla? 5.9L näytti tietokone itsellä.
Eflexfuel purkin hain motonetistä kun omalta kylältä e85 sta mahdollisuus ostaa.
Ajattelin ajaa kaksi tankillista 95 sella ja katsoa matka-ajan kulutuksen. Sitten purkki paikoilleen ja vertaamaan kulutus/rahallinen hyöty bensaan nähden.
Sukulainen käytti Chervolet cruiz 1.4t 120hv kalajoella ohjelmoinnissa. ~250€ oli maksanut ja 150hv ohjelman muistaakseni siihen tekivät viime vuonna.
http://www.ar-tuning.net/moottorioptimointi/palvelumme/
Ajattelin ensin laittaa eflexfuelin toimintaan kun bluethoot yhteydellä näkee suuttimien aukioloajan ynm että miten niillä riittää tuotto vakio ohjelmalla etanoolille.
Sen jälkeen käydä ohjelmoinnissa ar-tuningilla kalajoella.
Custom ohjelmia e85 ei kait oiken kukaan tee? Ilmeisesti myös johtuu siitä että etanooli seos vaihtelee 70-85% talvi vs. kesä jos olen oikeassa?
Saab puolelta lueskelin niin saab ei ilmeisesti 1.4t käytä ite ollenkaan? Olis saab osaa/ohjelmaa tehnyt bifuelin.
1.6t koneisen ne saa ohjelmoitua.
Millaista kulutusta on matka-ajossa ollut muilla? 5.9L näytti tietokone itsellä.
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.4T koneiden virittäminen (A14NEL, A14NET)
Saabissa ei 1,4 olekkaan.
Ja e85 ohjelmoinnissa ei tosiaan flex fuelia saa vaan okisi aina e85
Ja e85 ohjelmoinnissa ei tosiaan flex fuelia saa vaan okisi aina e85
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.4T koneiden virittäminen (A14NEL, A14NET)
Täytyy näitä tuunattaessa kattoa sit vaan se että ei lähe virittelee näitä koneita, jos niiden jatkeena on 5-lovinen loota. Ne on yleensä F17 askeja, joissa vääntöraja tais olla 190 Nm. Sen takia esim. B-Merivan 1.4T on väännön puolesta alhaisempi J-Astraan verrattuna. Varmaan se paras ratkaisu olisi AF40 automaattiaski, se kestää joku 400 Nm vääntöä. Tiedä sit vaan et onko suorituskyvyn puolesta kivempi ajella vrt. M32:een.
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: 1.4T koneiden virittäminen (A14NEL, A14NET)
Special Edition: Irmscher Opel Astra GTC Turbo i 1400
1.4L turbo engine with 140 hp cranked up to170 hp
https://opelpost.com/news/sondermodell- ... bo-1400-2/
1.4L turbo engine with 140 hp cranked up to170 hp
https://opelpost.com/news/sondermodell- ... bo-1400-2/
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: 1.4T koneiden virittäminen (A14NEL, A14NET)
Flexfuelilla 1.4t kuluttanut 7.5-9.5L/100km
95e kulutus oli 5.5-6.7L/100km
2-3starttauksella lähtee auto käyntiin jos keli menee alle +10c e85 100% litkuilla
Vakio suuttimilla kaasupohjassa ajettaessa käyttö oli 65%
E85 ajettaessa syyttimien max auki olo aika oli 83% eli eivät ainakaan jää pieneksi siinä leikissä.
95e takillisella ajaa ~850km
E85 tankillisella ajaa ~650km
Onko muilla ikinä turbon kyljessä oleva ahtopaine/alipaine mötikkä jäänyt tikittään moottorin sammutettua? Kerran oma teki niin.
95e kulutus oli 5.5-6.7L/100km
2-3starttauksella lähtee auto käyntiin jos keli menee alle +10c e85 100% litkuilla
Vakio suuttimilla kaasupohjassa ajettaessa käyttö oli 65%
E85 ajettaessa syyttimien max auki olo aika oli 83% eli eivät ainakaan jää pieneksi siinä leikissä.
95e takillisella ajaa ~850km
E85 tankillisella ajaa ~650km
Onko muilla ikinä turbon kyljessä oleva ahtopaine/alipaine mötikkä jäänyt tikittään moottorin sammutettua? Kerran oma teki niin.
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku