Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
janska
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 30 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Itäinen Helsinki

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja janska »

Tuommoinen ;) tiiä sitte onko basic vai mikä ;)



Opel, Saab, GM, Vauxhall, Holden vikakoodinlukija ja paljon muuta. Versio 1.45

Agila, Antara, Astra, Calibra, Campo, Captiva, Captiva MAXX, Combo, Corsa, Frontera, Insignia, Meriva, Monterey, Movano, Omega, Sintra, Speedster/VX220, Tigra, Vectra, Vectra/Signum, Vivaro, Zafira, SAAB 9-3, SAAB 9-5...

huoltovälin nollaus
airbag nollaus
vikakoodien lukeminen ja poistaminen
moottorin diagnostiikka-arvojen seuraaminen reaaliajassa
suoritusarvojen mittaaminen
laitteiden koodaaminen
jne
Pakkauksessa mukana:
1x USB kaapeli (adapteri) v 1.45
1x Ohjelmalevy (v. 2010.08)

Agila 2000-2010
Antara 2007-2010
Astra-F 1992-2002
Astra-G 1998-2010
Astra-H 2004-2010
Astra-J 2010
Calibra 1990-1999
Campo 2001-2003
Captiva 2006-2010
Captiva MAXX 2010
Combo 1994-2010
Corsa-B 1994-2003
Corsa-C 2000-2010
Corsa-D 2006-2010
Frontera 1992-1999
Frontera-B 1999-2003
Insignia 2009-2010
Meriva 2003-2010
Monterey 1997-1999
Movano 1999-2010
Omega 1990-2003
Sintra 1997-1999
Speedster/VX220 2001-2007
Tigra 1995-2010
Vectra-A 1990-1995
Vectra-B 1996-2002
Vectra-C/Signum 2002-2010
Vivaro 2001-2010
Zafira 1999-2005
Zafira-B 2005-2010
GM:n SAAB 9-3
GM:n SAAB 9-5

OP-COM Functions:
1. It covers almost all Opel cars, even new cars with CAN-BUS based diagnostic, such as Vectra-C, Astra-H, Zafira-B.
2. The program lets you to read out and clear fault codes, shows you live data, lets you to perform output test.
3. The program supports many control units, like Engine, Automatic Transmission, ABS, Airbag, Engine Cooling module, Instrument Cluster, Electronic Climate Control, Body Control Unit, just to name a few examples.
4. Since Opel uses many pin in the OBD connector, the diagnostic interface works as a multiplexer, and selects the appropriate pin for communication.
PIN3, PIN7, PIN8, PIN12 = Serial Link (ISO9141, KW81, KW82, KWP2000)
5. Fault codes will be shown with all available information.

OP-COM features:
1) Full status information (Present, Not present, Intermittent)
2) You can print out, save, or copy the fault codes to any other application. From the fault codes window, you can go directly to the measuring blocks window.
3) The program shows you measuring block information on many control module, you can choose anything from the list on your own.
4) The program is capable of showing 8 measuring block parameter simultaneously. The sample rate is depends mostly on the communication protocol. For example, older system, like Omega-B X 25 DT Engine (ISO-9141-2) can be very slow, during communication, while newer Multec, or Bosch units are faster (using KWP-2000), and the newest CAN based control units are very fast!
You can also run output tests on many controllers.
PIN6-PIN14
PIN3-PIN11
PIN1
HSCAN - Dual-wire, High Speed CAN-BUS, 500 kbps
MSCAN - Dual-wire, Medium Speed CAN-BUS, 95 kbps
SWCAN - Single-wire, Low Speed CAN-BUS, 33.3 kbps

Package List:
1. OP-COM Interface (Hardware Version: 1.45)
2. USB Cable
3. Software and Drivers CD (Software Version: 201008)
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

itellä on kans tuo V1.45 ja ei sillä näe insigniasta Engine osiosta kuin vikakoodit.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
janska
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 30 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Itäinen Helsinki

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja janska »

Ai saamari... No eikös tuon pysty päivittämään tuoreemmaksi ? Olin jossain näkevinäni ohjeet ? Auttaako sekään ? Mikäs olis sit sellanen millä pääsee kunnolla pälyilemään insigniaa ? Youtubessa näin kyllä videon missä kundi kattelee insigniasta livedataa.
Avatar
rookie``
'Senator'
'Senator'
Viestit: 565
Liittynyt: 29 Huhti 2011, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

Mites nuo tableteille asennettavat ohjelmat, millä näkee obd- portin kautta reaaliaikaa, sekä voi myös lokittaa? applen laitteille ja androideille omansa.
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Avatar
janska
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 30 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Itäinen Helsinki

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja janska »

Joo ei tolla 1.45 versiolla tosiaan päässy tekemään muuta kun vikakoodit lukemaan... Päivitin laitteen 1.59 ja latasin vauxcom ohjelman joka on uudempi versio ( tukee autoja vm2014 saakka ). Kokeillaan tuota huomenna. Raportoin sitte tänne että toimiiko koko paska enää ;)
Avatar
janska
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 30 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Itäinen Helsinki

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja janska »

Hahaa ;) eihän se toimi enää ollenkaan. Saa heittää lavalle koko aparaatin ;) ei olis saanu päivittää...mutta toisaalta paskaako tuolla olis tehnykään ku ei mitään päässy tekemään ennen päivitystäkään...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Joo itsekin meinasin päivittää tuon 1.59 firmiksen mutta taidan jättää väliin :D

kyllähän tolla 1.45 pääsee jokapaikasta lukemaan vikakoodit mutta anturidataa ei tästä moottorista pihalle saa, joistain ainakin dieselistä vissiin saa jos youtubeen on uskomista.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
janska
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 30 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Itäinen Helsinki

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja janska »

Juu yhestä diesel koneesta sai dataa pihalle. Mä kun en tartte tollasta millä saa pelkät vikakoodit luettua. Töissä on kyllä testerit millä saan luettua ne yms. Olis vaan ollu kiva kun olis ollu ihan oma testeri millä olis rauhassa saanu livedataa seurata.

Meni mulla tolla 1.45 versiollakin kerran auto ihan jumiin. Ajonvakautuksen valo vilkku ja mittari flippas ihan täysin. Niin ja ei suostunu lähtee käyntiin ;) virrat pois ja uus yritys ni taas pelitti.
Avatar
janska
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 30 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Itäinen Helsinki

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja janska »

Nonni. Omasta näyttäisi hävinneen tuo nyhtäminen /aaltoileva kiihtyminen / nykiminen tai miksi sitä nyt osaisi kuvailla. Ahtopaineen säätöventtiilin vaihto auttoi. Jos jollain samanlaista ongelmaa niin suosittelen vaihtamaan tuon venttiilin. Osanro. 850351 ja hintaa kadunmiehelle länsiautossa vajaat 60€.
Avatar
janska
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 30 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Itäinen Helsinki

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja janska »

Joo... Ongelmat jatkuvat. Auto ei mene enää vikatilaan kun vaihdoin ahtopaineen säätöventtiilin ja tuntui hetken jopa toimivan, mutta oireet palasivat miltei heti, mutta tosiaan ilman vikatilaan menoa. Oon vaihtanu tulpat, ahtopaineen säätöventtiilin, bypass venttiilin säätöventtiilin, bypass venttiiln, alipainerasian imusarjan alle, puolapaketti vaihdettu about 1v sitten edellisen omistajan toimesta (alkuperäinen osa), on sopeutettu testerillä oikeestaan kaikki mitä voi ( pitkä lista ), hukkaporkin tankoa kiritty ja ohjainlaite historian mukaan päivitetty samaan aikaan sytkäpuolan vaihdon kanssa ja mun aikana lastutettu. Ei apua siis mistään noista. Vielähän siellä olis ilmamäärämittari ja ahtopainetunnistin vanhaa...menee nyt tarkistettavaksi että löytyykö uutta ohjelma päivitystä...sinne menee siis lastukin sitte samalla... Melko kalliiks tulee tää opelin harrastaminen :evil:

Vittumainen vika kun ei osaa antaa vikakoodejakaan. Jos ei ole päivityksiä ni sitte rullille ajamaan jos siellä löytyis.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ei pitäisi olla uutta softa päivitystä.

tuo ahtopaine/imuilmanlämpötunnistin voisi olla tai sitten crankshaft speed sensor.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
zilakka
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 06 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja zilakka »

Tästä vähän vierähtänyt, mutta löytyikö noihin omituisiin oireisiin lääkettä?, itsellä samoja oireita.... Onko tämä "neljä kierrosta hukkaporttia kireemmälle niin rupeaa kaasuunvastaavuus olemaan sitä mitä pitää ja ehkä ohjelmoidussa voi kiristää enemmänkin" helppo tehdä/onko tähän jotain ohjeita?
jaaggorr
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Huhti 2014, 19:30

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja jaaggorr »

Vanha ketju mutta ostin itselleni 1.6T Insignian ja auto oireilee myös. Pieniltä kierroksilta kun laittaa kaasun pohjaan, ei auto lähde antamaan lainkaan. Kun kaasun päästää ja painaa uudestaan pohjaan, ahtaa auto Torquen mukaan noin 0.6bar. Akun irroittamalla ja auton näin nollaamalla auto ahtaa tovin jopa 1.3bar. Ainoa vikakoodi joka on pariin otteeseen ilmaantunut on P2187 System Too Lean at Idle (Bank 1). Ahtopainesolenoidin vaihdoin jo mutta tällä ei ollut vaikutusta. Mikähän voisi olla vikana?
Rimmpe
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Loka 2023, 20:10

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja Rimmpe »

Onko selvinnyt missä vika? Mulla kans tuo P2187. Välillä kuitenkin sammuu itsestään vikavalo, mutta silti auto on todella tehoton..
Rimmpe
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Loka 2023, 20:10

Re: Insignia 1.6 turbo Cosmo tehot

Viesti Kirjoittaja Rimmpe »

P2187 polttoaineen säätö laihalla joutokäynnillä. Käytin wetterillä niin selvisi että tekee polttoainesäiliöön alipaineen, koska aktiivihiilisäiliö tukossa.
Vastaa Viestiin