C20NE Ahtaminen

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Tomppa123
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Elo 2014, 20:35

C20NE Ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Tomppa123 »

Terve.
Tullut luettua näitä topicceja kyseisen koneen ahtamisesta ja muutama kysymys noussut esille.

1. Onko turbotusta ajatellen välttämätöntä laskea puristuksia? Jos ajelisi vain n. 0.5bar paineilla? Mitenkäs tuo puristusten laskeminen sitten kannattaisi toteuttaa?

2. Kuinka paljon tehoa vakio alakerta kestää? Saakos tuohon koneeseen jostain vahvempaa palikkaa alakertaan?

3. Kuinka pitkälle pärjää vakio moottorinohjauksella/ruiskulla?

Tuossa nyt olis muutama kysymys, tietty kaikenlainen muukin info tuota turbotusta ajatellen on tervetullutta :D
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: C20NE Ahtaminen

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Tossa padassahan on ahtamista varten aikalailla sopivat rutut vakiona, varsinkin noin maltillisille ahdoille. Muistaisin että joku oli yli puolenkin kilon paineilla ajanut vakio moottorinohjauksella, suuttimet tosin voivat jäädä pieniksi.. C20LET:n veivit ja männät taitavat sopia suoraan mutta toi on niin perusvarma/luja kone ettei sitä noin pienillä ahdoilla saa rikki kun vaan kattoo ettei livahda laihalle.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Vastaa Viestiin