Sivu 119/119

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 17 Huhti 2020, 12:01
Kirjoittaja ?!
Käy,pakonokka pitää myös vaihtaa jos alkuperäisellä ratkaisulla haluaa toteuttaa.
Monessa näkynyt omavalmiste nokka-anturi systeemejä.

Omaan jakajalliseen mottiin menossa nuo orggisroinat.Ei vaan ole kovinkaan kompakti paketti tuokaan.

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 02 Touko 2020, 21:47
Kirjoittaja darukza
Olisiko kenelläkään veikkausta mitä kaakkeja voisi olla LETissä kun ahdot ovat noin 1,4bar, 440cc suuttimet, EDS Stage 2, Isovälijäähdytin, 3" putkisto magnaflow katilla.

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 03 Touko 2020, 00:07
Kirjoittaja darukza
Tämä pienenä johdatuksena seuraavaan kysymykseen... minkälainen kytkin ja asetelma olisi hyvä 4wd calibraan? Nykyisellä luultavasti vakio paketilla lähtee luistamaan kovassa kiihdytyksessä 2/3 vaihteella.

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 21 Touko 2020, 15:08
Kirjoittaja darukza
Kuinkakohan paljon Letin vakia alakerta kestää lisää runtua? vai onko suotavaa vaihtaa jo 300konin jälkeen H-profiilin veivit ja ACL lakrut plus arpin pultit?

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 21 Touko 2020, 15:38
Kirjoittaja DEAD
Eikö tuo n300 ole alkanut olla raja millon viimeistään ois hyvä vaihella

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 21 Touko 2020, 15:53
Kirjoittaja darukza
Männät ilmeisesti kestää aika pitkälle? Jos uskomista niin 400-500hp välillä menee vakio mäntien raja.

Onkohan acl duraglidet vakioita hirveästi paremmat vai pitäiskö suoraan olla acl race veivien laakerit?

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 21 Touko 2020, 19:49
Kirjoittaja export
Perus glycot hyvät laakerit. Ja mäntien suhteen ei tarvi pelätä. Jos sulaa niin vika muualla. Taidettu ajaa vartillakin ysin aikaa vai onko jopa kasin puolelle menty vakiomännillä.

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 25 Touko 2020, 18:18
Kirjoittaja ?!
darukza kirjoitti: 21 Touko 2020, 15:08 Kuinkakohan paljon Letin vakia alakerta kestää lisää runtua? vai onko suotavaa vaihtaa jo 300konin jälkeen H-profiilin veivit ja ACL lakrut plus arpin pultit?
Eipä se hukkaan mene jos veivit päivittää,se mitä ne vakiot kestää niin riippuu täysin kokoonpanosta.
Vakio ahtimella ovat varmasti kovilla 1.4bar paineella,järjetön pakopaine ja motti muutenkin täysin tukossa kierroksilla.

Jollain järkevän kokoisella ahtimella koko moottori joutuu vähemmälle rasituksella vaikka tehoa olisi 50-100hv enempi.
Onhan se kuitenkin vähintään hölmöä yrittää hakea sitä ehdotonta maksimia jota vakio veivit kestää,ohon sattuessa tulee paljon romurautaa.

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 28 Touko 2020, 16:46
Kirjoittaja topeka
Nyt menee järki tähän hommaan. Täällä eikös moni ollut asentanut C20LET:iin kdFi:n PnP v1.4 -moottorinohjauksen?

Itsellä on nyt tällainen purkki ja kaveriksi koitan saada toimimaan suorasytkää hukkakipinänä. Tämän eikös pitäisi onnistua koneen omilla antureilla (kampiakselin)? Puolina ovat jotkin Mercuryn tyhmät puolat (nämä todettu toimivaksi n. 650 heppaisessa rallisprint Evossa), joihin menee vain kaksi piuhaa per puola. Jokaisella pytyllä on oma puolansa ja nämä on vedetty kdFi:n pinneihin A1(1), A2(4), B1(3) ja B2(2), suluissa mille sylinterille piuhat menevät. Sytytysjärjestyshän näissä on 1-3-4-2.

Testimoodilla kun ajelee puolia, niin kipinää tulee kaikista vallan mainiosti, mutta käyntiin auto ei kuitenkaan halua lähteä.

Tulppia on vaihdeltu, puolat on kaikki uusittu kertaalleen, johdotukset tarkastettu useaan otteeseen. Mitä seuraavaksi?

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 16 Marras 2020, 21:29
Kirjoittaja Trinity
Herätetään tätäkin topiccia, eli kysymystä tietäjille.
Astra pajalla letti pannu vielä auki ja uutta osaa menossa paikoilleen. Tutulla olisi tarjolla vielä xev nokat ja kysynkin onko tarpeellista vaihtaa ne orkkis nokkien tilalle lisähepojen toivossa? Onko jollain heittää faktaa?

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 17 Marras 2020, 10:53
Kirjoittaja vectraTBO
Taito tulla väärälle alueelle? Astrassa varmaan Z20LET joten oikea topic on toi Z20LEx viritys. C20LET motteihin on laiteltu XE nokkia eikä XEV nokkia.

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 17 Marras 2020, 17:24
Kirjoittaja Trinity
No katos. Pahoittelut.. meni väärälle sektorille

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 20 Joulu 2021, 15:49
Kirjoittaja -TTT-
Minkälaista ahdinta porukka suosittelee jos tavoitellaan 400hepan tehoja?
Koneessa xe;n nokat ja letin männät H profiililla.
Holsettia miettinyt hinnan takia. Pelaako esim. HY35W tai Hx35 erillisella hukkaportilla?

Re: LET koneiden viritys

Lähetetty: 26 Huhti 2022, 23:18
Kirjoittaja ?!
-TTT- kirjoitti: 20 Joulu 2021, 15:49 Minkälaista ahdinta porukka suosittelee jos tavoitellaan 400hepan tehoja?
Koneessa xe;n nokat ja letin männät H profiililla.
Holsettia miettinyt hinnan takia. Pelaako esim. HY35W tai Hx35 erillisella hukkaportilla?
Omaan LET moottoriin valikoitui tuohon tehotavoitteeseen Garrett GTX3071R.

Hyvällä tuurilla tänä kesänä kerkiää ajella/viedä penkkiin.
Sitten näkee menikö pieleen.

Se,että mitenkä mikäkin pelaa on taas jokaisen oma mielipide.
Toisille hyvä toimivuus on ihan eri kuin toiselle.

Itsellä on perus HX35 #12 mietonokkaisessa 2.5 24v 6-syl moottorissa.Siinä herää/toimii mun mielestä ihan hyvin,minkäänlaista "rähinää" ei ilmeenny.
Bensalla 1bar ~340hv,1.2bar ~370hv ja 1.5bar ~400hv,etanolilla 1.5bar ~440hv.
Toki penkeissäkin on eroja.