1.2-1.6 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
GO-Kone
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 18:53

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja GO-Kone » 15 Touko 2018, 22:39

1,2sorsa kirjoitti:
15 Touko 2018, 21:59
Eihän se pieni laiskuus ole paha kun käytettävyys paranee yleensä kun kierrosalue laajenee.

Jos kierrättäminen on tavoite niin sitten rajumpaa ja tuskailla tyhjäkäynnillä sammuvan ohjelmoimattoman vakio ruiskun kans
Hyvä pointti tosiaan että täytyy joku normiajoon toimiva varmaan miettiä ettei tarvitse olla kierrokset 4000 liikkelle lähdössä kun kone tulee tosiaan b comboon (ei siis mitään järkeä laittaa, tiedätään :lol: )

Avatar
TR81
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 18 Touko 2007, 16:24
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja TR81 » 16 Touko 2018, 15:05

288 nokka ainakin c20ne koneessa vakioruiskulla ja imusarjalla melko kauhea ajaa. Tyhjäkäynti huono, alle 2500 ei tapahdu mitään, yli 4500 alkaa vasta vetämään ja sitten vaihdetaankin jo vaihdetta.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi

Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic

GO-Kone
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 18:53

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja GO-Kone » 17 Touko 2018, 11:35

TR81 kirjoitti:
16 Touko 2018, 15:05
288 nokka ainakin c20ne koneessa vakioruiskulla ja imusarjalla melko kauhea ajaa. Tyhjäkäynti huono, alle 2500 ei tapahdu mitään, yli 4500 alkaa vasta vetämään ja sitten vaihdetaankin jo vaihdetta.
Joku 270 tai vähän päälle on varmaan ihan hyvä mutta kannattaako hydrauliset nostajat samalla uusia vai meneekö putsaamalla?

opel-kardaani
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 59
Liittynyt: 13 Tammi 2014, 20:12
Paikkakunta: jämsä

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja opel-kardaani » 17 Touko 2018, 20:42

eikö kukaan tosiaan tiedä sen enempää 1.3 nokan mittauksesta onko tässä nyt asteet eri vai nosto verrattuna muihin pikku lohkoihin?
kerkesin heittää 1.2s nokan roskii oli loppuu ajettu nii pääse vertaamaan siihe.

Avatar
TR81
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 18 Touko 2007, 16:24
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja TR81 » 25 Touko 2018, 18:23

GO-Kone, Ite oon aina vain pistänyt ihan atomeiksi ja pessyt hyvin. Tullut aina uutta vastaavat. Ne on niin kovaa värkkiä, että en muista koskaan nähneeni niissä oikein kulumaa.

opel-kardaani, Itelläni ollut noita joskus nipullinen pöydällä ja mitannut eroja: C16SE, 13S, 16SV, 14NZ jne.. Nostot kaikissa samat, mutta ainoa ero mitä huomasin noiden kesken oli 13S overlap ja nähtävästi ihan hivenen enemmän asteita. Hankala silmämääräisesti huomata aste-eroja.
Tuo onkin ihan loogista, kun 13S nokat tahtovat olla niistä vanhempien päästönormien kaasarivehkeistä, missä oli yllättävästi potkua tilavuuteen nähden.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi

Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic

GO-Kone
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 18:53

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja GO-Kone » 13 Heinä 2018, 01:12

Ei nyt sinällään liity itse virittämiseen mutta luovuttaja c16se astra oli automaatti ja vastaanottaja B corsa(combo) C14NZ koneella niin sähköjä on tullut ihmeteltyä niin onko manuaali ja automaatti astrassa eroa ruiskun johtosarjassa että saisi pulttaa kiinni ratkaisun kun tällä hetkellä on vähän epäselvyyksiä mikä johto menee minnekkin?

Vastaa Viestiin