CIH R6 -Koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Pihalle ilmestyi tuomoinen Omppu-drift projekti... Jos ensi kesäksi saisi laitteen radalle. Ihan alku tekijöissään viellä, mutta lähdetään koneesta liikkeelle.
Kone vaihtoehdothan on nyt vain nämä 3.0l myllyt, 12v ja 24v versiot.

Onko noihin koneisiin saatavilla kestävämpiä osia ? Kuinkas on imusarjojen kanssa ? Meneekö vaihtoon vai aiheutuuko ongelmia noissa tehoissa ?

Jos teho tavoitteista puhutaan niin +300hv, mielellään lähemmäksi 350hv

Halvin vaihtoehto varmaan on ahtaa kyseiset moottorit kun eikös nämä 3.0l -> 3.6/4.0l maksa reilusti yli 3000€ ? Taisi nopealla vilkaisulla pelkkä kampura maksaa 1500€ tai $

Ei viitsisi lähteä ihan tällä tapaa liikkeelle että: Turbo kylkeen, bensapainetta lisää ja radalle.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Saabin kanget kavennettuna, Volvon männät, iso pallo ja säädettävä moottorinohjaus. Siinä pääpiirteissään kustannustehokkain ratkaisu +500hv. Halvimmaksi tulee milli männistä pois, vähän maltillisempi pallo kylkeen ja se säädettävä ohjaus, 300-400hv. Voimansiirron kesto on jokatapauksessa suurin riemu.
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

motorsport kirjoitti:Saabin kanget kavennettuna, Volvon männät, iso pallo ja säädettävä moottorinohjaus. Siinä pääpiirteissään kustannustehokkain ratkaisu +500hv. Halvimmaksi tulee milli männistä pois, vähän maltillisempi pallo kylkeen ja se säädettävä ohjaus, 300-400hv. Voimansiirron kesto on jokatapauksessa suurin riemu.
Niimpä niin... Laatikko jo kovilla 250hv kohdalla ilmeisesti ? Tietenkin riippuen käytöstä.

Onko tarjolla sitten mitään kestävämpää laatikkoa "pienellä" sovittelulla ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1003
Liittynyt: 05 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere / Kainuu

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Niimpä niin... Laatikko jo kovilla 250hv kohdalla ilmeisesti ? Tietenkin riippuen käytöstä.

Onko tarjolla sitten mitään kestävämpää laatikkoa "pienellä" sovittelulla ?
Iso G.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Heinonen
OCF Member 2017
Viestit: 176
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 13:27
Paikkakunta: Jämsä

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Heinonen »

Irmscher kirjoitti:
Niimpä niin... Laatikko jo kovilla 250hv kohdalla ilmeisesti ? Tietenkin riippuen käytöstä.

Onko tarjolla sitten mitään kestävämpää laatikkoa "pienellä" sovittelulla ?
Iso G.
T5
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Ok, eli sekään ei tuota "ongelmia" :)

Tuossa lueskelin että Lotec on valmistanut Omegaan 3.0l 24v Turbo myllyä... Koneessa kuulemma vakio puristussuhde ja 0.55bar / 351hv / 490Nm. Tuosta virityksestä/koneesta olisi mielenkiintoista saada lisätietoja, mutta taitaa jäädä haaveeksi tietojen saanti... Onko muiden korviin kantautunut tälläisestä laitteesta mitään ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja JJH »

Kobbel kirjoitti:
Halvin vaihtoehto varmaan on ahtaa kyseiset moottorit kun eikös nämä 3.0l -> 3.6/4.0l maksa reilusti yli 3000€ ? Taisi nopealla vilkaisulla pelkkä kampura maksaa 1500€ tai $
Laitoin myydään palstalle pitkäiskuisen alakerran myyntiin :wink:

tv:Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
J.Koivumäki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 12 Syys 2011, 20:36
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja J.Koivumäki »

mistä sais ostettua keinuvipuja+mutterit ja hydraulinostimia?
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Risseltä saksasta
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

J.Koivumäki kirjoitti:mistä sais ostettua keinuvipuja+mutterit ja hydraulinostimia?
Keinuvivuista en ole varma, mutta muttereita ja hydraulinostimia pystyn hommaamaan.. laita yv:tä jos kiinnostaa. Nostimet ei ole halpoja nykyään, maksavat yli 30€/kpl.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Nizuxiini
OCF Member 2019
Viestit: 2284
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 18:07
Paikkakunta: Nokia

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Nizuxiini »

En nyt ihan täyttä varmuutta asiasta saanu, mutta auttaako jos C26NE koneiseen hankkii jostain ton 'ison' ilmamäärämittarin??
Jos jollai ois tietoo, että millä sais vähän lisää ripeyttä nii tietoja otetaa vastaan. =)
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Et saa mitään hyötyä mittaria vaihtamalla. Menee vain säädöt perseelleen ja teho laskee.
Nizuxiini
OCF Member 2019
Viestit: 2284
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 18:07
Paikkakunta: Nokia

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Nizuxiini »

Ok selvä. Onko mitään halpaa keinoa millä vois jotain saada? Lastu mulla on jo hankittu. Hankin vielä ebaysta toisen moottorinohjainboksin mihin sen sitten laitan.
Nykysessä boksissa entine on tinaamalla enkä sitä hommaa hallitse..
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja LUMI »

lastu :o
siis ihan oikeesti, CIHhiin, nyt meni kyllä rahat hukkaan
halpa keino on vaihtaa vanha 300 turbodiisselimersu :lollis:
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
McLeod
'Senator'
'Senator'
Viestit: 472
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Ruovesi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja McLeod »

Simo kirjoitti:
J.Koivumäki kirjoitti:mistä sais ostettua keinuvipuja+mutterit ja hydraulinostimia?
Keinuvivuista en ole varma, mutta muttereita ja hydraulinostimia pystyn hommaamaan.. laita yv:tä jos kiinnostaa. Nostimet ei ole halpoja nykyään, maksavat yli 30€/kpl.
Mulla on 12 kpl uusia keinuja gm pusseissa.
Voisin ehkä myydäkin kun ei nyt suurta tarvetta itsellä ole.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
Vastaa Viestiin