CIH R6 -Koneiden viritys
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Multa löytys uudet pidemmät veivit ja matalemmat mukit yhdessä uuden manzelin pitkäiskukampuran kanssa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Onko 30E ja 30NE koneiden kampiakselin tunnistuksen toteutus erilainen?
30E jakokotelossa öljypumpun pohjalevyn yhteydessä ei ole anturipaikkaa mikä taas on 30NE moottorissa
30E jakokotelossa öljypumpun pohjalevyn yhteydessä ei ole anturipaikkaa mikä taas on 30NE moottorissa
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Ei taida e motissa olla koko tunnistinta.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Onko 30E ja 30NE koneiden kampiakselin tunnistuksen toteutus erilainen?
30E jakokotelossa öljypumpun pohjalevyn yhteydessä ei ole anturipaikkaa mikä taas on 30NE moottorissa
30E jakokotelossa öljypumpun pohjalevyn yhteydessä ei ole anturipaikkaa mikä taas on 30NE moottorissa
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Mun mielestä kumpikaan noista ei tiedä kampiakselista mitään,puolan miinus navasta hokaavat avata suuttimia.Noissa viimesissä Jetronic moteissa tais olla vain sille anturille paikka.gryger kirjoitti:Onko 30E ja 30NE koneiden kampiakselin tunnistuksen toteutus erilainen?
30E jakokotelossa öljypumpun pohjalevyn yhteydessä ei ole anturipaikkaa mikä taas on 30NE moottorissa
C30NE ja C30LE on Motronicilla ja ovat varustettuna kampiakselin tunnistimella.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
oiskokellään tietoa kun venttiilit menee sekasin 5500-6000rpm
edellisten rakennelmia kone on sekasikiö 30E:een alakerta ja 2.5 kaasarin kansi jossa sutiilta tilattu joskus 90luvulla ilmeisesti vähän kireempi nokka 30E:hen. merkintöjä oli GM,R ja jotain numeroita.(oli lapulla ylhäällä mutta lappu hävis). nosto ainakin on ihanrajoilla että mahtuu pyörimään tossa 2.5:sen kannessa venttiilien puolesta.
oiskohan toi nokka koville nostajille? nytten hydrauliset voisiko käyttäytyä noin?
voi tietenkin johtua 50v täyttävistä jousista ja nostajista
yks keinukin meni jo poikki.
teki samaa kaasarina, nytten ruiskuna vaparina ja ahdettunakin.
edellisten rakennelmia kone on sekasikiö 30E:een alakerta ja 2.5 kaasarin kansi jossa sutiilta tilattu joskus 90luvulla ilmeisesti vähän kireempi nokka 30E:hen. merkintöjä oli GM,R ja jotain numeroita.(oli lapulla ylhäällä mutta lappu hävis). nosto ainakin on ihanrajoilla että mahtuu pyörimään tossa 2.5:sen kannessa venttiilien puolesta.
oiskohan toi nokka koville nostajille? nytten hydrauliset voisiko käyttäytyä noin?
voi tietenkin johtua 50v täyttävistä jousista ja nostajista
yks keinukin meni jo poikki.
teki samaa kaasarina, nytten ruiskuna vaparina ja ahdettunakin.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Venajouset liian löysät,tulee herkästi kasaromua kun tuommosella ajaa.
Nokan luokse kun jotain tippuu niin hajoaa kansi ja nokka ainakin
Nokan luokse kun jotain tippuu niin hajoaa kansi ja nokka ainakin
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
sitä odotellessa
onneks hyllyssä on parikin varalla 30ne ja c26ne
muutenkaanhan tuo kansi ei ole hyvä lähtökohta mutta remmillä tulee kohtuu hyvin voimaa näköjään.
noin 220hv ja yli 400nm 0.5bar
yllättävän hyvin pysyny nipussa noin.10tkm vaparina ja toinen 10tkm ahdettuna. ei tosin mitään rajoittajalla (6000rpm) huudatusta.
onneks hyllyssä on parikin varalla 30ne ja c26ne
muutenkaanhan tuo kansi ei ole hyvä lähtökohta mutta remmillä tulee kohtuu hyvin voimaa näköjään.
noin 220hv ja yli 400nm 0.5bar
yllättävän hyvin pysyny nipussa noin.10tkm vaparina ja toinen 10tkm ahdettuna. ei tosin mitään rajoittajalla (6000rpm) huudatusta.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Cihhit vaatii jäpäkät jouset,kaikki liikkuvat on melko painavaa noissa moottorityypeissä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
jos toi motti nyt sattuu kestämään talveen asti niin vois kai noi vaihtaa jäykempiin.
mitkä kannattas laittaa?
nämä ilmeisesti kävis cranelta
99838 jouset
99953 retainerit
vaiko mb:n 1100530120
jos tekis/vaihtais nostajat koviks niin kävikö pikku lohko chevyn pikku muokkauksella (sorvi on) jossain täällä oli keskustelua että ois samoilla fyysisillä mitoilla
mitkä kannattas laittaa?
nämä ilmeisesti kävis cranelta
99838 jouset
99953 retainerit
vaiko mb:n 1100530120
jos tekis/vaihtais nostajat koviks niin kävikö pikku lohko chevyn pikku muokkauksella (sorvi on) jossain täällä oli keskustelua että ois samoilla fyysisillä mitoilla
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
tilasin sitten noi mb:n ulkojouset ja ei ole mielestäni kummemmat kuin mitkä oli paikoillaan.( http://simo-l.mbnet.fi/osat.html )
millähän tavalla noi sisä jouset olisi sovitettavissa. mitä vaatii? riittääkö käsityökalut+sorvi?
mittailin kiloja henkilövaakaa ja sammakkotunkkia käyttäen luotettavuus on mitä on!
paikoiltaan löytyi.
pakopuolelta:
40mm=30kg
35mm=45kg
30mm=63kg
25mm=85
minimi n.23mm
imupuolelta.
40mm=38kg
35mm=60kg
30mm=80kg
minimi n.28mm
MB 1100530120.
40mm=35kg
35mm=60kg
30mm=87kg
minimi n.28mm
millähän tavalla noi sisä jouset olisi sovitettavissa. mitä vaatii? riittääkö käsityökalut+sorvi?
mittailin kiloja henkilövaakaa ja sammakkotunkkia käyttäen luotettavuus on mitä on!
paikoiltaan löytyi.
pakopuolelta:
40mm=30kg
35mm=45kg
30mm=63kg
25mm=85
minimi n.23mm
imupuolelta.
40mm=38kg
35mm=60kg
30mm=80kg
minimi n.28mm
MB 1100530120.
40mm=35kg
35mm=60kg
30mm=87kg
minimi n.28mm
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 19 Syys 2017, 20:42
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Tere tere!
Tuli semmonen mieleen kun noita r4 cihhiläisiä saa stroukattua niin päteekö sama asia r6 koneisiin? onkos kukaan koskaan sellaista kokeillut? Itse en ole löytänyt aiheesta kummempaa tietoa... ja jos sattumoisin on niin millä osilla semmoinen saattaisi onnistua?
Tuli semmonen mieleen kun noita r4 cihhiläisiä saa stroukattua niin päteekö sama asia r6 koneisiin? onkos kukaan koskaan sellaista kokeillut? Itse en ole löytänyt aiheesta kummempaa tietoa... ja jos sattumoisin on niin millä osilla semmoinen saattaisi onnistua?
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Manzelilta ja Irmscheriltä sai 85mm iskulla olevaa kampiakselia. Eli 3.6L
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Mantzelilta sai myös 90mm iskulla olevaa kampuraa (katso sivun ylin viesti) jolla saa iskutilavuudeksi +/- 4 litraa, riippuen männistä.
-Jouni
-Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 19 Syys 2017, 20:42
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Kiitos tiedosta. Rupeampa selvittämään asiaa tarkemmin