CIH R6 -Koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Eikös tälläinenkin sopisi laittaa suoraan tiedotteeksi tuohon muiden sekaan. Varmasti löytyy myös reilusti CIH-kansaa joka tehonlisäystä kaipailisi.

Mites esim. C30NE koneeseen saisi muutamia lisä hevosia?

-Sopisko C26NE DualRam koneen imusarja suorilta, vai onko suurempia eroja virtauksissa, vai peräti huonompi?

-Minkälaisista teholukemista voi haaveilla vakiokanavilla?

Valmiina itsellä löytyisi jo rosteriputkistoa sekä iso ilmamäärämittari, tietokoneena motronic.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Omega x25xe
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 08:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Omega x25xe »

Kaveri teetti kunnon kannen, vaihto jyrkemmän nokan ja virtaavamman putkiston. Penkitys antoi 221hv.
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Isolla mittarilla saa sen pari heppaa lisää

tuos taas nämä samat linkit joita tyrkytän kuutoseen päteen samat kun nelariin


http://www.prostreet.fi/tekniikka-ohjee ... hjeet.html


http://www.opel6070club.com/30eemeli/index30e.htm

http://www.opel6070club.com/tuneup.htm
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

C30NE koneessa on valmiina jo riittävä ilmamäärämittari. Kanavatkaan eivät ole kehnot. Kansihan virtaa vakiona n. 280hv. Virinokka sisään ja järkevä peltipakosarja, niin niillä pääsee hyvään alkuun.

Isommalla alakerralla saakin sitten helpommin potkua. Aika moni 3-litraisen katuviritys tupaa jäämään siihen 220-230hv tienoille kun taas isommalla alakerralla pääsee tuosta heittämällä ylitse. Stroukkiosien saatavuus toki on vähän rajoitettua. Sutii lienee potentiaalisin osalähde, ellei lähde ostelemaan kokonaisia autoja Saksasta.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Olikos jompikumpi, C30NE tai 30NE isoimmilla venttiileillä?
__________________________
olio^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 17:08
Paikkakunta: iisalmi/kuopio/kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja olio^^ »

muistaakseni 3.6 irmelin kampuralla sai noi tehot nousemaan jo 200hp... korjatkaa jos olen väärässä 8) on muuten pikkisen suolanen ton kutvosen peltisarja jos menee tilaamaan valmiina...
elämä on kovaa, osta kypärä

commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Saako niitä sitten jostakin vielä valmiina?

2.6:sen imusarja ei varmaan ole yhtään parempi kuin c30ne:n omakaan, voi olla jopa vähän ahtaampi.

Eli tosiaan kanteen ja varsinkin nokkaan kannattaa keskittyä jos lisää voimaa haluaa.
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Mihin ylipäänsä perustuu tuo intoilu noiden dualram imusarjojen perään ? 2.6 imari ainakin on yksi kauheimmista mitä oon nähnyt. 3-litraisen kanteen se sopii kuin koirankakka mansikkakakkuun. Kanavat ei passaa yhtään yhteen eikä kairailu tilannetta paranna. :o
hexagon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 15:46
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hexagon »

ascona_hx40 kirjoitti:Mihin ylipäänsä perustuu tuo intoilu noiden dualram imusarjojen perään ? 2.6 imari ainakin on yksi kauheimmista mitä oon nähnyt. 3-litraisen kanteen se sopii kuin koirankakka mansikkakakkuun. Kanavat ei passaa yhtään yhteen eikä kairailu tilannetta paranna. :o
eli toisin sanoen, niistä saa hyviä verkonpainoja, ei muuta
www.thedreamtuners.com

Manta B 20ne -79
Manta B 2,0E Gsi vm-86
KTM SXF250
HONDA CR250
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

hexagon kirjoitti:
ascona_hx40 kirjoitti:Mihin ylipäänsä perustuu tuo intoilu noiden dualram imusarjojen perään ? 2.6 imari ainakin on yksi kauheimmista mitä oon nähnyt. 3-litraisen kanteen se sopii kuin koirankakka mansikkakakkuun. Kanavat ei passaa yhtään yhteen eikä kairailu tilannetta paranna. :o
eli toisin sanoen, niistä saa hyviä verkonpainoja, ei muuta
näinkin sen voi sano jos haluaa parempaa niin Kaasarit(3kpl tuplia) tai vielä paremmat läppärungot... muuten saa pärjätä sillä omalla imusarjalla ja ehkäpä siihen voipi laittaa 75mm kaasuläppäkotelon jossakin vaiheessa kun viritys taso sitä vaatii
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
olio^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 17:08
Paikkakunta: iisalmi/kuopio/kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja olio^^ »

P. Lanttola kirjoitti:Saako niitä sitten jostakin vielä valmiina?
tossa marteliuksen versio prostreetiltä...


TUOTENUMERO : 330 026

PUTKIKOKO(mm) : 42-42-64

ULOSTULO(mm) : LAIPPA

MUUT TIEDOT / HUOMAUTUKSET :

HINTA : € 726
elämä on kovaa, osta kypärä

commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Niinno kyllä tuo oli tiedossa mutta meikäläisellä pyöri vaan nämä 12v koneet mielessä kun muutkin on tässä topicissa lähinnä vaan niistä höpisseet.

12v:henhän kuulemma on joskus ennen saanut noita peltisarjoja ja yksi oli joku aika sitten myynnissäkin mutta ei tullut ostettua. Samoten oli yksi 3000:nen omega myynnissä jossa oli peltisarja paikoillaan.
Avatar
6power
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 11 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 6power »

Ainakin freetechnicsin sivuilla on commodoren kutoseen peltisarja. Tekisköhän sillä mitään?

www.freetechnics.fi/peltipak.htm
U-Lahti Motorsport

Ascona B R6
BMW E83 X3
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

6power kirjoitti:Ainakin freetechnicsin sivuilla on commodoren kutoseen peltisarja. Tekisköhän sillä mitään?

www.freetechnics.fi/peltipak.htm
ei tee, sehän on 2.8 koneeseen muistaaksenii kun kysyin sitä. työllä siintä saa tuohon 3.0 litraseen sopivan, mutta kannattaako enää
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Mullakun on tuolla nuo kaksi katalysaattoria että onkohan tehollisesti juuri mitään järkeä niitä riipasta poies ja vaihtaa huilut väliin?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin