CIH R6 -Koneiden viritys
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
^^Oisit siitä mun kopasta ottanut sen paloseinän+kardaanitunnelin alkuosan suoraan niin olisit saanut koneen taaemmaksi.
Johnny, la gente esta muy loca.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Yläpään hilppeitä kehitellään. Josko ne kohta olis yleisessä jakelussa.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Löysit siis jostain venttiilikopan jossa ei ole siellä peräpäässä sitä "monttua"? Vaikka äkkiäkös niitä koppia hitsaileekin.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Juu yksi venttiilikoppa ajalta miekka ja kivi käy. Liekö joku Commodore A GS/E -koppa tms. Ja pääsee käyttämään ah niin ihania korkkitiivisteitä n. 10 vuoden tauon jälkeen. Yöök.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Mulla olisi ajatus piristää senatorin kiuasta. Vaikkapa 177->200hp. Mitäs mieltä olette, onnistuuko tuo esim. Enem Y12 nokalla ja isolla ilmamäärämittarilla? Niin ja lisäksi tietty mahdollinen bensapaineen lisäys..
Tosin huhupuheiden mukaan jo isolla ilmamäärämittarilla saisi tehot nousemaan 190hp pintaan kun tuo pieni kuulemma rajoittaa tehot 180:n hujakoille..
Tosin huhupuheiden mukaan jo isolla ilmamäärämittarilla saisi tehot nousemaan 190hp pintaan kun tuo pieni kuulemma rajoittaa tehot 180:n hujakoille..
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
mulla juuri senussa tuo kone, iso mittari ja x1 nokka ja 207hv
bensan painetta ei tarvitse nostaa ja kanavia on kylläkin kevyesti muokattu..
ja takapönttö vaihdettu virtaavampaan..
ja jos mittaat ennen viritystä tehoja, niin huomaat että lähtötilanne
ei ole 177hv...(ehkä 15x hv lähempänä totuutta)
tv:Jouni
bensan painetta ei tarvitse nostaa ja kanavia on kylläkin kevyesti muokattu..
ja takapönttö vaihdettu virtaavampaan..
ja jos mittaat ennen viritystä tehoja, niin huomaat että lähtötilanne
ei ole 177hv...(ehkä 15x hv lähempänä totuutta)
tv:Jouni
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Jaa no sehän riippuu miten kulunut moottori on. Tuo tuntuu kyllä olevan täydessä tikissään toisin kuin edellisessä senatorissani ollut kiuas.JJH kirjoitti:mulla juuri senussa tuo kone, iso mittari ja x1 nokka ja 207hv
bensan painetta ei tarvitse nostaa ja kanavia on kylläkin kevyesti muokattu..
ja takapönttö vaihdettu virtaavampaan..
ja jos mittaat ennen viritystä tehoja, niin huomaat että lähtötilanne
ei ole 177hv...(ehkä 15x hv lähempänä totuutta)
tv:Jouni
Hyvin painaa penkkiä vasten vielä 3.vaihteella >100km/h vauhdissa jahka kierrokset kipuaa sinne 3500rpm paremmalle puolelle.
Ja tosiaan se että pelkällä ilmamäärämittarilla saisi jo tehot nousemaan 190:een...aika iso muutos jos lähtötilanne on 15x hp.
Mutta mene ja tiedä, täytyy käydä ottamassa 0-100 aikoja vaikka.
X1 kelpaisi muuten mutta sehän tarvitsee myös toisenlaiset jouset. Ajattelin tämän sillai ettei tarvitsisi kantta irroittaa ollenkaan..
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
venttiilijouset voi vaihtaa irrottamatta kantta, mutta nokan vaihdossa
pitää ottaa monta kansipulttia irti, eli jos haluaa kiristää kannen oikein
niin kaikki pultit on löysättävä..
tv:Jouni
pitää ottaa monta kansipulttia irti, eli jos haluaa kiristää kannen oikein
niin kaikki pultit on löysättävä..
tv:Jouni
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Joo tiedetään. Aikoinaan vaihdoin nokan ja tosiaan kansipultit piti vetää pois nokkien tieltä. Mutta itse kantta en irroittanut joten ei tarvinnu tiivistettä vaihtaa.
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
motorsport kirjoitti:Juu yksi venttiilikoppa ajalta miekka ja kivi käy. Liekö joku Commodore A GS/E -koppa tms. Ja pääsee käyttämään ah niin ihania korkkitiivisteitä n. 10 vuoden tauon jälkeen. Yöök.
tässä ois samanlainen koppa myynnissä...
http://cgi.ebay.de/Ventildeckel-Opel-Co ... 2a020b74f1
tv:Jouni
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
lueskelin läpi eikä pistänyt simmuun että kuinka mahtaa nämä 30NE koneiden kannet virrata täysin vakiona.
ja mitä nokkaa porukka suosittelee, auto ei ole vähäpäästöinen.
ja mitä nokkaa porukka suosittelee, auto ei ole vähäpäästöinen.
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
tossa ylempänä kirjotin mun senun koneen kokoonpanosta,
sekään ei ole vähäpäästöinen, mutta sytkää pitää säätää
aina katsastukseen että menee läpi
30NE koneessahan on 40/45 venttiilit, joten kyllähän se alkuun
riittää
Enem:in X1 on hyväksi todettu ja X5:kin menee päästöihin
ehjässä ja toimivassa koneessa
tv:Jouni
sekään ei ole vähäpäästöinen, mutta sytkää pitää säätää
aina katsastukseen että menee läpi
30NE koneessahan on 40/45 venttiilit, joten kyllähän se alkuun
riittää
Enem:in X1 on hyväksi todettu ja X5:kin menee päästöihin
ehjässä ja toimivassa koneessa
tv:Jouni
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
ok, onkos x1 ja x5 nokis paljon eroa? ja hinta eroa ja kukas näitä myi suomenmaalla ja moottori rempataan ennen viritystä ja pitää muutosleimatakkin ennen sitä.
nokka (jäykemmät jouset vissiin vaatii) ja mega nyt aluksi tulossa ja lisää budjetin mukaan joskus
nokka (jäykemmät jouset vissiin vaatii) ja mega nyt aluksi tulossa ja lisää budjetin mukaan joskus
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Jos nokan vaihdat niin mun mielestä unohda X1 ja laita Y12 tai tuo mainittu X5. Perustelu tälle on se että Y12 ei paljoa huonompi ole kuin X1 mutta se pelaa vakio venttiilijousilla, ja jos jouset taas vaihtaa niin samantien sitten laittaa jo X5 nokan.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Näitä saa enem:iltä, niitten nettisivuilta voi tilata ja ne lähettää suomeen.
35-42-610 Kamaxel CIH 4 cyl X5 300/108/12.0/3.2 hydr.
Camshaft CIH 4 cyl X5 300/108/12.0/3.2 hydr. (tämän saa myös kutoseen)
35-52-300 Kamaxel CIH 6 cyl/12V P13 276/109/11.2/2.0 hydr.
Camshaft CIH 6 cyl/12V P13 276/109/11.2/2.0 hydr.
35-52-420 Kamaxel CIH 6 cyl/12V Y12 288/112/11.1/1.8 hydr.
Camshaft CIH 6 cyl/12V Y12 288/112/11.1/1.8 hydr.
35-52-600 Kamaxel CIH 6 cyl/12V X1 284/109/11.7/2.2 hydr.
Camshaft CIH 6 cyl/12V X1 284/109/11.7/2.2 hydr.
Hinnat tais olla samat nokasta riippumatta. 3117kr eli noin 320€
Myös koneistamot hioo alkuperäiseen nokkaan uuden profiilin, hinta n.150€
katso http://www.enem.se
tv:jouni
35-42-610 Kamaxel CIH 4 cyl X5 300/108/12.0/3.2 hydr.
Camshaft CIH 4 cyl X5 300/108/12.0/3.2 hydr. (tämän saa myös kutoseen)
35-52-300 Kamaxel CIH 6 cyl/12V P13 276/109/11.2/2.0 hydr.
Camshaft CIH 6 cyl/12V P13 276/109/11.2/2.0 hydr.
35-52-420 Kamaxel CIH 6 cyl/12V Y12 288/112/11.1/1.8 hydr.
Camshaft CIH 6 cyl/12V Y12 288/112/11.1/1.8 hydr.
35-52-600 Kamaxel CIH 6 cyl/12V X1 284/109/11.7/2.2 hydr.
Camshaft CIH 6 cyl/12V X1 284/109/11.7/2.2 hydr.
Hinnat tais olla samat nokasta riippumatta. 3117kr eli noin 320€
Myös koneistamot hioo alkuperäiseen nokkaan uuden profiilin, hinta n.150€
katso http://www.enem.se
tv:jouni