CIH R6 -Koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

eli varmaan tuo Y12 tai hiomolla vakiosta hiotuttaa.

onkos nuo isommat venat kaikis 30NE koneis kun yks jätkä meinas että joissakin on ja osassa taas olisi pienemmät?

riittääkös nuo tiedot kun vie hiottavaksi mitkä tossa JJH:n viestissä mainitaan?

ja kiitoksia jo tähän astisista neuvoista.
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

C30NE kattikoneessa on ne isommat venttiilit.
JJH

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja JJH »

joo, niinhän se tais olla, on isoilla ja pienillä venttiileillä
yritän muistaa kattoo EPC:stä millä moottorin numerolla vaihtuu..

tv:jouni
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! »

motorsport kirjoitti:C30NE kattikoneessa on ne isommat venttiilit.
On myös parissa 30NE(ei kattia) mosassa ollu isoventtiilikannet.Oikeastaan itse ole tavannut vain C30LE ja 30E moottoreissa "pikkuvenoja",mutta eipä mulla ole tosiaankaan näistä CIH 6:sista hirveesti kokemusta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

kuinkas nuo pakosarjat ja pakoputki yleensäkkin mahtavat toimia hyvin jopa yli 200hepan tehoilla. omassa putki on 2della vaimentajalla ja peräpönttö tulee joku sopiva ei ole tarkoitus äänivirittää kun ei oikein sovi korviin ne "bemari" äänet :lol:
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
JJH

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja JJH »

nyt muistin katsoa noi venttiilien koot EPC:stä

C30LE pienet venttiilit
30NE moottorin numeroon 0108865 asti pienet venttiilit
30NE moottorin numerosta 0108866 eteenpäin isot venttiilit
C30NE isot venttiilit (ja iso ilmamäärämittari)

tv:Jouni
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

jahas pitää käydä tihrustamassa joutuuko ettiä isovena kannen.

niin muuten mikä toi tollanen EPC mistä tietoja kattelet :D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
JJH

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja JJH »

EPC=Electronic Parts Catalogue


https://www.gme-infotech.com/info/epc.html?language=18


googlettamalla löytyy lisää.. :wink:

tv:jouni
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

mahtaakos tässä seinäjoen seudulla olla pajaa missä hioisivat nokkiin eri rofiilit ja minkä laisia mittoja mun pitää osata kertoa niille kun vie hiottavaksi?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Virtasen Mauri ja Kylmäkosken erikoismoottori
ja Mauri tietää mitä siitä kannattaa tehdä
vakionokasta ei edes kovin räyhää saakkaan

Mauri on hionut mun kaikki CIHhin nokat jo yli 20 vuotta ja kun on niin lähelläkin :lollis:
OCF2945 kirjoitti:mahtaakos tässä seinäjoen seudulla olla pajaa missä hioisivat nokkiin eri rofiilit ja minkä laisia mittoja mun pitää osata kertoa niille kun vie hiottavaksi?
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

Samaa mieltä. Jos hiotun nokan haluaa niin Mauri on ainut oikea tekijä.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Simo kirjoitti:Samaa mieltä. Jos hiotun nokan haluaa niin Mauri on ainut oikea tekijä.
Mauri nyt on muutenkin ainoo CIHhin nokantekijä vaikka tekis täyteen uuteen aihionokkaankin :worship:

ja kandee pitää kiirettä Mauri ei taidä tehdä enää kauaa hommia ku jää eläkkeelle...
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

missäs päin tämä virtasen mauri vaikuttaa? ja se on vähän epäselvää mitä mittoja/ tietoa pitää pistää nokan mukaan että tietää tehdä oikean laisen ja minkä verran about kustantaa?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

Eikös tuossa lukenut että KYLMÄKOSKEN ERIKOISMOOTTORI. Eli Kylmäkoskella.. google käteen jos ei tiedä missä se on.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

aivan joo, luin vähä pikaisesti
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Vastaa Viestiin