CIH R6 -Koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 12 Helmi 2010, 22:36

mitähän tollanen 30NE kone rempattuna ja 1mm kupari ja vakio tiivisteellä puristuksia laskettuna kestäis "jokapäiväisessä ajossa" ahtoja
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

aero
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja aero » 13 Helmi 2010, 10:39

Eikös tuo 30ne ole 9.4 puristuksilla? Ennemmin laittas melkeen kunnollisella orkkis tiivisteellä, kuin millään kupari + tiivistekyhäelmällä. Jos kone rempattu ja kunnossa, niin eiköhän se sen 100hv/litra ainakin kestä. Olettaen tietty että moottorinohjaus on ajantasalla.

Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 13 Helmi 2010, 16:57

projekti on vasta osien ja tiedon hankinta vaiheessa ja moottorin ohjaus vakio, mutta tatekki tai mega siihen on tulossa kun budjetti mahdollistaa ja vakio moottorin ohjauksella en todellakaan ala pelleilemään kun ei se kuitenkaan toimi ahdettuna kunnolla sillä.
sekin on vähän vielä auki että toteuttaako sen kahdella pikku garretilla vai yhdellä isommalla ja jotkun läppärunkoiset myös tulossa, siinä vois myös joku ohjeistaa minkä kokoisilla tuon vois saada toimimaan ja teho tavoite on siinä 300hepan paikkeilla.
ja tarkoitus tehdä moottori niin että se myös kestää eikä laukea heti ensi kesänä
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3356
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! » 14 Helmi 2010, 12:53

OCF2945 kirjoitti:projekti on vasta osien ja tiedon hankinta vaiheessa ja moottorin ohjaus vakio, mutta tatekki tai mega siihen on tulossa kun budjetti mahdollistaa ja vakio moottorin ohjauksella en todellakaan ala pelleilemään kun ei se kuitenkaan toimi ahdettuna kunnolla sillä.
sekin on vähän vielä auki että toteuttaako sen kahdella pikku garretilla vai yhdellä isommalla ja jotkun läppärunkoiset myös tulossa, siinä vois myös joku ohjeistaa minkä kokoisilla tuon vois saada toimimaan ja teho tavoite on siinä 300hepan paikkeilla.
ja tarkoitus tehdä moottori niin että se myös kestää eikä laukea heti ensi kesänä
No 300hv jos on tavoite niin eipä ehjään vakio c30ne koneeseen tarvi paljon koskea,jos moottorinohjaus/säädöt on kunnossa.Vakio imusarjalla pärjää vallan hyvin,nokan vaihtaisin,ja vaikka c20letin suuttimet sekä putkisto uusiksi .Ahtimeksi joku fiksun kokoinen niin todennäköisesti alle kilon paineilla pääset tavoite tehoosi.

(Tämä siis täysin oma mielipide)
Kadett C 16V
Omega A 24V

Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 14 Helmi 2010, 19:28

ok, mutta mulla on 30NE kone tuossa omassa eikä C30NE, toki moottorin numeron perusteella on isot venat ei kai nuos muita eroja oo
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

Vannesorvi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 17:33

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Vannesorvi » 12 Kesä 2011, 22:08

Miltäs kuulostaa mun viritelmä. :Alakerta c30ne ja kansi c26ne.. Kanavat ja imusarja aivan persauksesta. Mutta puristuksia ainaki tuli. Jos oikein laskin n.11bar luokkaa. Tahtoo vaan vähän nakuttaa lämpösellä koneella elikkäs pitäiskö isompi ilma-määrämittari hommata,ja mites suuttimet?

Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport » 13 Kesä 2011, 10:24

Köh... kun nyt kysyit niin kammottavalta... siinon tehty hommat niin huonosti kun vaan voi tehdä.

Suosittelen nakkaamaan sen kakskutosen kannen imusarjoineen jätelavalle niin kovaa kun pystyt ja orkkiskansi takasin vaikka millin laskettuna ja lievällä virinokalla. Ysikasia tankkiin ja kovaa ajoa niin kauan kun iloa kestää. :peukku:
- Opeleista eläköitynyt harrastaja -

Vannesorvi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 17:33

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Vannesorvi » 13 Kesä 2011, 13:35

No mä arvasin sen että mun rakennelma haukutaan täydeksi paskaksi. Noh mutta sen minä tiesinkin :roll: . Muttas mitenkäs ton "nakutuksen" sais eliminoitua? Syttyä ei ainakaan saa säädettyä tästä vehkeestä..

Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport » 13 Kesä 2011, 13:58

Ei sitä itteensä kannata ottaa. Mun kritiikki kohdistuu siihen lopputuotokseen, ei henkilöön.

Tee viritys ajatuksella ja nauti tuloksista. Siitä saa oikeasti vielä hyvän kun poistaa väärät osat.
- Opeleista eläköitynyt harrastaja -

Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo » 13 Kesä 2011, 14:30

Vannesorvi kirjoitti:Muttas mitenkäs ton "nakutuksen" sais eliminoitua?
Rajumpaa / suuremmilla asteilla olevaa nokkaa paikalleen niin dynaaminen puristussuhde laskee :)
B Ascona '80 ja E Rekord '83

Vannesorvi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 17:33

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Vannesorvi » 13 Kesä 2011, 16:53

Saiskohan isommilla suuttimilla vähän nakutusta pois? Seos mittarin laitoin kiinni ja näyttäs vähän bensoo kaipaavan. Tosin kylmällä koneella ei nakuta. Elikkäs lisää soppaa ja sitten ajan niin kauan kun se taas räjähtää,ni sitten ollaan taas vähän viisaampia :D

Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo » 13 Kesä 2011, 17:25

Jos nakutus tosiaan tapahtuu silloin kun seos on laihalla niin sille seoksellehan sitä tarviis jotain tehrä. Mutta isommat suuttimet on yleensä väärä ratkaisu, ellei ne sitten ole juuri sopivan vähän isommat.
B Ascona '80 ja E Rekord '83

Avatar
Juutas
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5473
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juutas » 01 Heinä 2011, 18:35

Tällaasen rakentelin C26NE koneeseen. Ja alavääntö pysyi loppujen lopuksi samana mutta ylhäältä laulaa huomattavasti paremmin kun on suoraan puskuriin tehty imuputkisto.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Eli haasteena oli tehdä neliöstä pyöreeseen sopiva. 60mm rööri nyt ja loivat sisäreunat eli hieman suppilona kohti konetta... Nyt kiertää rajoittimeen tarvittaessa isoimalla vaihteella. Putkisto toki auttaa mutta se on 6-2-2 mallia eli pitäisikö putket olla yhdessä esim 6-2-1 tyyliin?
Opel Astra Sports Tourer Turbo OPC-Line -15
"I don't like the alcohol but the alcohol like me"

Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10871
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Realsanta » 17 Heinä 2011, 13:09

Vannesorvi kirjoitti:Saiskohan isommilla suuttimilla vähän nakutusta pois? Seos mittarin laitoin kiinni ja näyttäs vähän bensoo kaipaavan. Tosin kylmällä koneella ei nakuta. Elikkäs lisää soppaa ja sitten ajan niin kauan kun se taas räjähtää,ni sitten ollaan taas vähän viisaampia :D
paineen nosto olisi oikea ratkaisu aluksi.. tulee parempi sumutuskin samalla -> palaa herkemmin
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3356
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! » 17 Heinä 2011, 14:23

Vannesorvi kirjoitti:Saiskohan isommilla suuttimilla vähän nakutusta pois? Seos mittarin laitoin kiinni ja näyttäs vähän bensoo kaipaavan. Tosin kylmällä koneella ei nakuta. Elikkäs lisää soppaa ja sitten ajan niin kauan kun se taas räjähtää,ni sitten ollaan taas vähän viisaampia :D
Oisko bensapumppu sökö?
En tiedä c26ne suutin kokoja,mutta ainakin c30se koneen suuttimet riittävät +280hv(oisko jopa samat kuin c26ne suuttimet?)
Kadett C 16V
Omega A 24V

Vastaa Viestiin