Sivu 25/30
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 12 Helmi 2010, 22:36
Kirjoittaja OCF2945
mitähän tollanen 30NE kone rempattuna ja 1mm kupari ja vakio tiivisteellä puristuksia laskettuna kestäis "jokapäiväisessä ajossa" ahtoja
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 13 Helmi 2010, 10:39
Kirjoittaja aero
Eikös tuo 30ne ole 9.4 puristuksilla? Ennemmin laittas melkeen kunnollisella orkkis tiivisteellä, kuin millään kupari + tiivistekyhäelmällä. Jos kone rempattu ja kunnossa, niin eiköhän se sen 100hv/litra ainakin kestä. Olettaen tietty että moottorinohjaus on ajantasalla.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 13 Helmi 2010, 16:57
Kirjoittaja OCF2945
projekti on vasta osien ja tiedon hankinta vaiheessa ja moottorin ohjaus vakio, mutta tatekki tai mega siihen on tulossa kun budjetti mahdollistaa ja vakio moottorin ohjauksella en todellakaan ala pelleilemään kun ei se kuitenkaan toimi ahdettuna kunnolla sillä.
sekin on vähän vielä auki että toteuttaako sen kahdella pikku garretilla vai yhdellä isommalla ja jotkun läppärunkoiset myös tulossa, siinä vois myös joku ohjeistaa minkä kokoisilla tuon vois saada toimimaan ja teho tavoite on siinä 300hepan paikkeilla.
ja tarkoitus tehdä moottori niin että se myös kestää eikä laukea heti ensi kesänä
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 14 Helmi 2010, 12:53
Kirjoittaja ?!
OCF2945 kirjoitti:projekti on vasta osien ja tiedon hankinta vaiheessa ja moottorin ohjaus vakio, mutta tatekki tai mega siihen on tulossa kun budjetti mahdollistaa ja vakio moottorin ohjauksella en todellakaan ala pelleilemään kun ei se kuitenkaan toimi ahdettuna kunnolla sillä.
sekin on vähän vielä auki että toteuttaako sen kahdella pikku garretilla vai yhdellä isommalla ja jotkun läppärunkoiset myös tulossa, siinä vois myös joku ohjeistaa minkä kokoisilla tuon vois saada toimimaan ja teho tavoite on siinä 300hepan paikkeilla.
ja tarkoitus tehdä moottori niin että se myös kestää eikä laukea heti ensi kesänä
No 300hv jos on tavoite niin eipä ehjään vakio c30ne koneeseen tarvi paljon koskea,jos moottorinohjaus/säädöt on kunnossa.Vakio imusarjalla pärjää vallan hyvin,nokan vaihtaisin,ja vaikka c20letin suuttimet sekä putkisto uusiksi .Ahtimeksi joku fiksun kokoinen niin todennäköisesti alle kilon paineilla pääset tavoite tehoosi.
(Tämä siis täysin oma mielipide)
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 14 Helmi 2010, 19:28
Kirjoittaja OCF2945
ok, mutta mulla on 30NE kone tuossa omassa eikä C30NE, toki moottorin numeron perusteella on isot venat ei kai nuos muita eroja oo
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 12 Kesä 2011, 22:08
Kirjoittaja Vannesorvi
Miltäs kuulostaa mun viritelmä. :Alakerta c30ne ja kansi c26ne.. Kanavat ja imusarja aivan persauksesta. Mutta puristuksia ainaki tuli. Jos oikein laskin n.11bar luokkaa. Tahtoo vaan vähän nakuttaa lämpösellä koneella elikkäs pitäiskö isompi ilma-määrämittari hommata,ja mites suuttimet?
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 13 Kesä 2011, 10:24
Kirjoittaja motorsport
Köh... kun nyt kysyit niin kammottavalta... siinon tehty hommat niin huonosti kun vaan voi tehdä.
Suosittelen nakkaamaan sen kakskutosen kannen imusarjoineen jätelavalle niin kovaa kun pystyt ja orkkiskansi takasin vaikka millin laskettuna ja lievällä virinokalla. Ysikasia tankkiin ja kovaa ajoa niin kauan kun iloa kestää.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 13 Kesä 2011, 13:35
Kirjoittaja Vannesorvi
No mä arvasin sen että mun rakennelma haukutaan täydeksi paskaksi. Noh mutta sen minä tiesinkin
. Muttas mitenkäs ton "nakutuksen" sais eliminoitua? Syttyä ei ainakaan saa säädettyä tästä vehkeestä..
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 13 Kesä 2011, 13:58
Kirjoittaja motorsport
Ei sitä itteensä kannata ottaa. Mun kritiikki kohdistuu siihen lopputuotokseen, ei henkilöön.
Tee viritys ajatuksella ja nauti tuloksista. Siitä saa oikeasti vielä hyvän kun poistaa väärät osat.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 13 Kesä 2011, 14:30
Kirjoittaja Simo
Vannesorvi kirjoitti:Muttas mitenkäs ton "nakutuksen" sais eliminoitua?
Rajumpaa / suuremmilla asteilla olevaa nokkaa paikalleen niin dynaaminen puristussuhde laskee
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 13 Kesä 2011, 16:53
Kirjoittaja Vannesorvi
Saiskohan isommilla suuttimilla vähän nakutusta pois? Seos mittarin laitoin kiinni ja näyttäs vähän bensoo kaipaavan. Tosin kylmällä koneella ei nakuta. Elikkäs lisää soppaa ja sitten ajan niin kauan kun se taas räjähtää,ni sitten ollaan taas vähän viisaampia
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 13 Kesä 2011, 17:25
Kirjoittaja Simo
Jos nakutus tosiaan tapahtuu silloin kun seos on laihalla niin sille seoksellehan sitä tarviis jotain tehrä. Mutta isommat suuttimet on yleensä väärä ratkaisu, ellei ne sitten ole juuri sopivan vähän isommat.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 01 Heinä 2011, 18:35
Kirjoittaja Juutas
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 17 Heinä 2011, 13:09
Kirjoittaja Realsanta
Vannesorvi kirjoitti:Saiskohan isommilla suuttimilla vähän nakutusta pois? Seos mittarin laitoin kiinni ja näyttäs vähän bensoo kaipaavan. Tosin kylmällä koneella ei nakuta. Elikkäs lisää soppaa ja sitten ajan niin kauan kun se taas räjähtää,ni sitten ollaan taas vähän viisaampia
paineen nosto olisi oikea ratkaisu aluksi.. tulee parempi sumutuskin samalla -> palaa herkemmin
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Lähetetty: 17 Heinä 2011, 14:23
Kirjoittaja ?!
Vannesorvi kirjoitti:Saiskohan isommilla suuttimilla vähän nakutusta pois? Seos mittarin laitoin kiinni ja näyttäs vähän bensoo kaipaavan. Tosin kylmällä koneella ei nakuta. Elikkäs lisää soppaa ja sitten ajan niin kauan kun se taas räjähtää,ni sitten ollaan taas vähän viisaampia
Oisko bensapumppu sökö?
En tiedä c26ne suutin kokoja,mutta ainakin c30se koneen suuttimet riittävät +280hv(oisko jopa samat kuin c26ne suuttimet?)