Sivu 29/30

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 13 Tammi 2014, 06:16
Kirjoittaja Juzzi
Multa löytys uudet pidemmät veivit ja matalemmat mukit yhdessä uuden manzelin pitkäiskukampuran kanssa.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 20 Huhti 2014, 20:55
Kirjoittaja KH73
Onko 30E ja 30NE koneiden kampiakselin tunnistuksen toteutus erilainen?

30E jakokotelossa öljypumpun pohjalevyn yhteydessä ei ole anturipaikkaa mikä taas on 30NE moottorissa :roll:

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 20 Huhti 2014, 20:59
Kirjoittaja Juzzi
Ei taida e motissa olla koko tunnistinta.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 20 Huhti 2014, 21:36
Kirjoittaja KH73
Onko 30E ja 30NE koneiden kampiakselin tunnistuksen toteutus erilainen?

30E jakokotelossa öljypumpun pohjalevyn yhteydessä ei ole anturipaikkaa mikä taas on 30NE moottorissa :roll:

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 20 Huhti 2014, 22:47
Kirjoittaja ?!
gryger kirjoitti:Onko 30E ja 30NE koneiden kampiakselin tunnistuksen toteutus erilainen?

30E jakokotelossa öljypumpun pohjalevyn yhteydessä ei ole anturipaikkaa mikä taas on 30NE moottorissa :roll:
Mun mielestä kumpikaan noista ei tiedä kampiakselista mitään,puolan miinus navasta hokaavat avata suuttimia.Noissa viimesissä Jetronic moteissa tais olla vain sille anturille paikka.

C30NE ja C30LE on Motronicilla ja ovat varustettuna kampiakselin tunnistimella.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 22 Syys 2016, 11:16
Kirjoittaja hukka
oiskokellään tietoa kun venttiilit menee sekasin 5500-6000rpm
edellisten rakennelmia kone on sekasikiö 30E:een alakerta ja 2.5 kaasarin kansi jossa sutiilta tilattu joskus 90luvulla ilmeisesti vähän kireempi nokka 30E:hen. merkintöjä oli GM,R ja jotain numeroita.(oli lapulla ylhäällä mutta lappu hävis). nosto ainakin on ihanrajoilla että mahtuu pyörimään tossa 2.5:sen kannessa venttiilien puolesta.
oiskohan toi nokka koville nostajille? nytten hydrauliset voisiko käyttäytyä noin?

voi tietenkin johtua 50v täyttävistä jousista ja nostajista
yks keinukin meni jo poikki.

teki samaa kaasarina, nytten ruiskuna vaparina ja ahdettunakin.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 22 Syys 2016, 12:02
Kirjoittaja ?!
Venajouset liian löysät,tulee herkästi kasaromua kun tuommosella ajaa.

Nokan luokse kun jotain tippuu niin hajoaa kansi ja nokka ainakin

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 22 Syys 2016, 14:42
Kirjoittaja hukka
sitä odotellessa :D
onneks hyllyssä on parikin varalla 30ne ja c26ne
muutenkaanhan tuo kansi ei ole hyvä lähtökohta mutta remmillä tulee kohtuu hyvin voimaa näköjään.
noin 220hv ja yli 400nm 0.5bar

yllättävän hyvin pysyny nipussa noin.10tkm vaparina ja toinen 10tkm ahdettuna. ei tosin mitään rajoittajalla (6000rpm) huudatusta.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 23 Syys 2016, 11:18
Kirjoittaja ?!
Cihhit vaatii jäpäkät jouset,kaikki liikkuvat on melko painavaa noissa moottorityypeissä.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 29 Syys 2016, 12:03
Kirjoittaja hukka
jos toi motti nyt sattuu kestämään talveen asti niin vois kai noi vaihtaa jäykempiin.

mitkä kannattas laittaa?

nämä ilmeisesti kävis cranelta
99838 jouset
99953 retainerit

vaiko mb:n 1100530120

jos tekis/vaihtais nostajat koviks niin kävikö pikku lohko chevyn pikku muokkauksella (sorvi on) jossain täällä oli keskustelua että ois samoilla fyysisillä mitoilla

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 18 Tammi 2017, 16:23
Kirjoittaja hukka
tilasin sitten noi mb:n ulkojouset ja ei ole mielestäni kummemmat kuin mitkä oli paikoillaan.( http://simo-l.mbnet.fi/osat.html )

millähän tavalla noi sisä jouset olisi sovitettavissa. mitä vaatii? riittääkö käsityökalut+sorvi?

mittailin kiloja henkilövaakaa ja sammakkotunkkia käyttäen luotettavuus on mitä on!

paikoiltaan löytyi.
pakopuolelta:
40mm=30kg
35mm=45kg
30mm=63kg
25mm=85
minimi n.23mm

imupuolelta.
40mm=38kg
35mm=60kg
30mm=80kg
minimi n.28mm

MB 1100530120.
40mm=35kg
35mm=60kg
30mm=87kg
minimi n.28mm

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 19 Syys 2017, 20:51
Kirjoittaja FinnishMotorFreak
Tere tere!
Tuli semmonen mieleen kun noita r4 cihhiläisiä saa stroukattua niin päteekö sama asia r6 koneisiin? onkos kukaan koskaan sellaista kokeillut? Itse en ole löytänyt aiheesta kummempaa tietoa... ja jos sattumoisin on niin millä osilla semmoinen saattaisi onnistua?

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 19 Syys 2017, 21:33
Kirjoittaja Juho M-P
Manzelilta ja Irmscheriltä sai 85mm iskulla olevaa kampiakselia. Eli 3.6L

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 20 Syys 2017, 08:53
Kirjoittaja JJH
Mantzelilta sai myös 90mm iskulla olevaa kampuraa (katso sivun ylin viesti) jolla saa iskutilavuudeksi +/- 4 litraa, riippuen männistä.

-Jouni

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 20 Syys 2017, 22:58
Kirjoittaja FinnishMotorFreak
Kiitos tiedosta. Rupeampa selvittämään asiaa tarkemmin :peukku: