Z22SE Ecotec - Viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Anzah
'Senator'
'Senator'
Viestit: 989
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 17:32
Paikkakunta: Espoo-Heinola

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Anzah »

Perhana tuon 2,5" putkiston myyjä väittää, ettei käy 2.2:een?!!

Siis eikö vakiona tuo vectran putkisto ole katista eteenpäin sama kaikissa 1.6 - 2.6?!! V6:ssa vaan kaksi pilliä ulos...
007 ja Pallosalama -(z)-
Avatar
Archetype
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 202
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 12:14
Paikkakunta: Kaarina

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Archetype »

Mun käsittääkseni ne on ihan samat kaikissa. Monikaan ei vaan luettele tota 2.2 konetta noihin sopivuustaulukoihin.
Astra J sport 1.7 Cdti '12
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Kaikissa samat putkistot. Nimimerkillä 2.0 litraisen putkisto 2.2:ssa :peukku:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Onko ryhmällä tietoa kuka toimittajaa Z22SE:hen kunnon kiertokankia ja takomäntiä täällä Suomessa/Euroopassa?
Isonveden takana näyttää olevan useita toimittajia eikä hinnatkaan ole kovin pahoja. Eivät vaan tahdo toimittaa Eurooppaan. :no:
Olisi talvella hyvää aikaa päivittää moottoria. Tuntuu ettei 250tkm ajettu alakerta ole ihan muun tekniikan tasalla.
Alkaa huohottelevan aika reilusti ja kovemmissa kiihdytyksissä pölläyttää sinistä, muuten toimii hyvin.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Vakio männät kestää 300hp ja kanget 250hp jos rajoitinta ei nosta tuosta vakiosta (6700) ylemmäs. Englannissa sakki ajelee vakio sisuskaluilla vaikka olisikin remmiahdettu :peukku:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Ei riitä. Rajoitin on nyt jo 6800 ja tarkoitus olisi mennä päälle 7200. Tehoista nyt ei tiedä mitä sieltä löytyy.
Ei mielestäni ole muutenkaan järkeä laittaa vakio-osia, jos ne muutenkin joutuu vaihtamaan.
Tubbe kirjoitti:Vakio männät kestää 300hp ja kanget 250hp jos rajoitinta ei nosta tuosta vakiosta (6700) ylemmäs. Englannissa sakki ajelee vakio sisuskaluilla vaikka olisikin remmiahdettu :peukku:
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Joo toki kannattaa vahvemmat kalut laittaa jos kerran kone kunnolla rempataan muutenkin. Jos rajoitin nousee noin ylös niin tasapainoakselit pitää poistaa, venttiilikoneistoon pitää laittaa tuplajouset ja nokatkin olis hyvä olla sellaiset missä vetoalue riittää yli tuon 7000rpm rajan. Sitä en tiedä kuinka nuo kiertokangen pultit kestää kun rajoitin on ylempänä ja voimaa otetaan koneesta enemmän.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Tasapainoakselit olisi tarkoitus hukata. Samaten alakertaan tulisi kunnon pultit. Jos nyt jostain osia saisi.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Enochian »

PO-metal tekee kankia, luulisin että laatukin kestää vertailun jenkkien myymiin.
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Kyllähän tuolta USA ebaystä löytyy myös toimittajia jotka laittaa osat suomeen tulemaan
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
velimatti.num
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Syys 2011, 22:22

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja velimatti.num »

Morjes äijät mites tasapainoakselit jos poistaa mitä muutta täytyy tehdä. :roll:
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Moottori pitää nostaa pois paikaltaan, että saat tasapainoakselit pois moottorista. Tasapainoakseleista katkaistaan rattaat+kiinnityslaipat irti, jolloin voit käyttää alkuperäistä tasapainoakselin ketjua, kun saat laitettua rattaat takaisin kiinni alkuperäisille paikoilleen. Myös akseleiden takimmaiset laakerit pitää naputtaa 7,5mm syvemmälle, että öljykanavat peittyvät ja koneesta ei katoa öljynpaineet kokonaan. Mulla on kuva miten nuo tasapainoakselit pitää muokata että toimii.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Tilasin omaani jenkkilästä orginaalit GM Racingin neutraalit tasapainoakselit. Siinä on suorat ja kevyet akselit,jotka sopivat paikalleen normi osilla ilman muutoksia.
350€ on setillä hintaa, jos se joskus sieltä tulee. Lupailivat 10hp tehonlisäystä GM:n sivuilla. Aika reilut on ainakin mainospuheet. Samalla tulee vähän muutakin osaa.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Joo ite lukenut kanssa tuosta 10hp teholisästä gm:n omasta virityskirjasta. Ainakin 5kg lähtee pois pyörivää massaa kun nuo poistaa, joten kyllä sen huomaa heti käytöksessä. Ite en innostunut tuosta valmiista kitistä, koska hinta on kova ja pystyy nuo "idler gearit" tekemään itsekkin noista alkuperäisistä aksiloista :peukku:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Ja varsinkin kun tuo massa pyörii tuplanopeudella kampiakseliin nähden.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Vastaa Viestiin