Z22SE Ecotec - Viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
tommiha
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Loka 2012, 07:51

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja tommiha » 14 Huhti 2014, 22:14

Alkuperäinen ECU kalibroidaan uudelleen.
Taitaa vaan olla niinkuin Tubbe totesi ettei tätä vielä myydä kun speedsteriin.
Tommi

i_kone
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1027
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja i_kone » 04 Touko 2014, 02:01

Ainakin Courtney Motorsport päivittää vakioecut remmiahtimelle. Onnistuu myös pelkän ecun lähettäminen. Myös Saksasta löytyy pajoja, jotka tekevät saman homman. Ainakin Saksassa softaan löytyy versiota esim. eri nokille ja hihnapyörävälitysten/ahtojen mukaan. Parashan olisi tietysti ajaa ohjelma penkissä, mutta onnistuu näinkin.
Speedster / Calibra 4x4 Turbo / Astra K / Insignia CDTI / MB Sprinter V6

Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4851
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ » 15 Kesä 2015, 23:20

Onko c vecussa näitä samoja perus "piristys" mahollisuuksia niinki b mallissa? Eli putkiston kuristukstukset ja imupuolen resonaattorit?

Ärsyttää ajjaa pikkuhiljaa tuommosella massiivisella autolla missä on massiivinen moottori ja ääntä muttei mitään tapahu. Paitsi hirviä pyörre tankissa kun kaasua painaa
MOOTTORINOSTURIN VUOKRAUSTA EDULLISESTI KESKIPOHJANMAALLA. LISÄTIETOA YV

Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tuomas » 16 Kesä 2015, 08:56

Imupuolen resonaattoreista tuskin on tehoa löydettävissä, saattaapa niiden poistamisella olla päinvastainen vaikutus.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B

JSO
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Syys 2016, 19:32

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja JSO » 16 Syys 2016, 01:06

Millanen homma toi precatin tyhjennys on? Millasilla työkaluilla? Tarviiko irrottaa siis koko pakosarja tässä urakassa? Meneekö vielä päästöistä läpi?

Kyseessä on kylläkin vectra c z22yh koneella mut ilmeisesti putkiston osalta samanlainen?

Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19021
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Robertx » 17 Syys 2016, 12:04

Ei ole Z22YH - putkiston kannalta samanlainen. Z22Yh - koneessa varsinainen katalysaattori on heti siinä pakosarjassa kiinni. Sitä ei ole syytä tyhjentää. Eikä mene päästöistä läpi , jos sen tyhjennät.
Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2014
Ex Insignia Sports Tourer Edition BL 2.0 CDTI A 2011 , EX Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2013
Ex Vectra C2 1.9 CDTI , Vectra B2 Z22SE Ex Vectra A1 + A2 C20NEEx Kadett E C16NZ

JSO
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Syys 2016, 19:32

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja JSO » 19 Syys 2016, 15:58

Ahaa sitten on annettu väärää tietoo. Eli yh koneessako ei oo sitten toista kattia ton ekan jälkeen? Lähinnä ongelmana on kun ei ota kierroksia kunnolla ja mietinnässä on että onko katti tukossa :) Koodia anto kp-paineenanturille mutta se ja kp-pumppu on vaihdettu eikä käy vieläkään kunnolla eikä tuu vikakoodeja..

Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19021
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Robertx » 19 Syys 2016, 21:29

Ei tietääkseni ole toista kattia.
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... ttori.html#
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=412

Jos katti on tukossa, pakosarja kuumenee melkoisesti kun yrittää nostaa kierroksia.

Kannattaa tarkistaa bensanpaineet testerillä. Ettei ole jako hypännyt vaikka hampaalla ?
Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2014
Ex Insignia Sports Tourer Edition BL 2.0 CDTI A 2011 , EX Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2013
Ex Vectra C2 1.9 CDTI , Vectra B2 Z22SE Ex Vectra A1 + A2 C20NEEx Kadett E C16NZ

ovc2z22yh
'Senator'
'Senator'
Viestit: 533
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh » 19 Tammi 2017, 13:31

Kyllähän tuota OBDTuner:ia voi käyttää Z22SE:n modaamiseen, kunhan vain on sama ECU (GMPT E15), sen mukana tulee vielä uudempi softaversio, jossa on EGR:n disablointikin. Manuaalissa kerrotaan millaisia modauksia se tukee (mm. supercharger, turbo) ja varsin yksityiskohtaisesti miten kalibrointi/optimointi tehdään, kannattaa lukea ihan muutenkin. Varsin kätevä ja helppo ohjelma, hinnasta ei mulla ole tietoa. http://www.obdtuner.com/Download/V2/OBD ... e%20II.pdf

KristianR
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 166
Liittynyt: 11 Kesä 2016, 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja KristianR » 09 Kesä 2017, 00:33

Onko näitä mekaanisesti ahdettuja z22se astroja onnisttu rekistöröimään yhtään suomeen?
Astra coupe 2005 2.2 16v

Vastaa Viestiin