Sivu 18/18

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 22:14
Kirjoittaja tommiha
Alkuperäinen ECU kalibroidaan uudelleen.
Taitaa vaan olla niinkuin Tubbe totesi ettei tätä vielä myydä kun speedsteriin.
Tommi

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 04 Touko 2014, 02:01
Kirjoittaja i_kone
Ainakin Courtney Motorsport päivittää vakioecut remmiahtimelle. Onnistuu myös pelkän ecun lähettäminen. Myös Saksasta löytyy pajoja, jotka tekevät saman homman. Ainakin Saksassa softaan löytyy versiota esim. eri nokille ja hihnapyörävälitysten/ahtojen mukaan. Parashan olisi tietysti ajaa ohjelma penkissä, mutta onnistuu näinkin.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 15 Kesä 2015, 23:20
Kirjoittaja Rizla^^
Onko c vecussa näitä samoja perus "piristys" mahollisuuksia niinki b mallissa? Eli putkiston kuristukstukset ja imupuolen resonaattorit?

Ärsyttää ajjaa pikkuhiljaa tuommosella massiivisella autolla missä on massiivinen moottori ja ääntä muttei mitään tapahu. Paitsi hirviä pyörre tankissa kun kaasua painaa

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 08:56
Kirjoittaja Tuomas
Imupuolen resonaattoreista tuskin on tehoa löydettävissä, saattaapa niiden poistamisella olla päinvastainen vaikutus.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 16 Syys 2016, 01:06
Kirjoittaja JSO
Millanen homma toi precatin tyhjennys on? Millasilla työkaluilla? Tarviiko irrottaa siis koko pakosarja tässä urakassa? Meneekö vielä päästöistä läpi?

Kyseessä on kylläkin vectra c z22yh koneella mut ilmeisesti putkiston osalta samanlainen?

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 17 Syys 2016, 12:04
Kirjoittaja Robertx
Ei ole Z22YH - putkiston kannalta samanlainen. Z22Yh - koneessa varsinainen katalysaattori on heti siinä pakosarjassa kiinni. Sitä ei ole syytä tyhjentää. Eikä mene päästöistä läpi , jos sen tyhjennät.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 19 Syys 2016, 15:58
Kirjoittaja JSO
Ahaa sitten on annettu väärää tietoo. Eli yh koneessako ei oo sitten toista kattia ton ekan jälkeen? Lähinnä ongelmana on kun ei ota kierroksia kunnolla ja mietinnässä on että onko katti tukossa :) Koodia anto kp-paineenanturille mutta se ja kp-pumppu on vaihdettu eikä käy vieläkään kunnolla eikä tuu vikakoodeja..

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 19 Syys 2016, 21:29
Kirjoittaja Robertx
Ei tietääkseni ole toista kattia.
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... ttori.html#
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=412

Jos katti on tukossa, pakosarja kuumenee melkoisesti kun yrittää nostaa kierroksia.

Kannattaa tarkistaa bensanpaineet testerillä. Ettei ole jako hypännyt vaikka hampaalla ?

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 19 Tammi 2017, 13:31
Kirjoittaja ovc2z22yh
Kyllähän tuota OBDTuner:ia voi käyttää Z22SE:n modaamiseen, kunhan vain on sama ECU (GMPT E15), sen mukana tulee vielä uudempi softaversio, jossa on EGR:n disablointikin. Manuaalissa kerrotaan millaisia modauksia se tukee (mm. supercharger, turbo) ja varsin yksityiskohtaisesti miten kalibrointi/optimointi tehdään, kannattaa lukea ihan muutenkin. Varsin kätevä ja helppo ohjelma, hinnasta ei mulla ole tietoa. http://www.obdtuner.com/Download/V2/OBD ... e%20II.pdf

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 09 Kesä 2017, 00:33
Kirjoittaja KristianR
Onko näitä mekaanisesti ahdettuja z22se astroja onnisttu rekistöröimään yhtään suomeen?