1.2s koneen "viritys"... Halvalla olis tarkotus te

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Niin tietääkö kukaan että mitähän noille teetetyille palikoille tulis hintaa!?
Avatar
aksu von
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 19 Huhti 2005, 22:37
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja aksu von »

kannattaa soittaa sinne valimolle ja kysyä...
idiootti....oon joo...
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

aksu von kirjoitti:kannattaa soittaa sinne valimolle ja kysyä...
Vai takomolle?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eikös tässä oltu pienellä budjetilla liikkeellä... :roll:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Juho M-P kirjoitti:Eikös tässä oltu pienellä budjetilla liikkeellä... :roll:
No niimpä! Sillä ajattelinki tuota kysellä :-? Mites toi jarrutehostaja? jos ottaa jostain muusta samaikäsestä opelista ton tehostajan ni mitä muutoksia sille joutuu tekeen? Ja sopiiko tuohon vecculin 236 jäädytetyt levyt ja samasta autosta satulat?
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Vectran levyt ja satulat sopii heittämällä. 256 milliset sopii myös yhtä helposti.

En ole tuota jarrutehostinmuutosta itse tehnyt niin en suoraan osaa sanoa mitä se vaatii, mutta ei se mikään vaativa juttu ole. Corsan oma 8" tehostaja on kiinni rintapellissä pienellä korokejalalla, ja muista Opeleista ei sitä jalkaa siihen saa eli muun mallisen 8" tehostajan joutuu värkkäämään suoraan rintapeltiin kiinni. Tallissa moinen olisikin, mutta en ole koskaan sitä tullut Corsaan sovittaneeksi kun on se gessimallinenkin käytettävissä. Pientä korvausta vastaan voin siitä tavallisesta luopuakin..

Niiden vakaajien ja reaktiotankojen hinnat selviää tosiaan helpoiten kun soittaa sinne takomolle suoraan. Etuvakaajan kiinnityspannat kannattaa käydä merkkiliikkeestä tilaamassa valmiiksi ennen kuin vakaajia lähtee teettämään niin voi nekin antaa mukaan malliksi. GSi:ssä ne pannat on vähän isommat kuin pienemmissä.

Aika isolta projektilta tuo kuulostaa siihen nähden että alkuun piti niin kovin halvalla päästä :)
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Koneen käväsin hakemassa ja ihan hyvältä noin ulkoisesti tuo vaikuttaa:) No eikös nuo reaktio ja vakaajatangot ole helpompi mennä ruuvaan irti gsi corsasta tai jostain muusta mallista!? Ja ne laittaa... koska tota ei ole tarkoitus ihan hetkessä rakentaa niin on aikaa hakee niitä, ja kun tosiaan siitä ei taidakkaan niin halpa projekti tulla niin sen takia täytyy hieman venyttää... ens kevääseen :( Mistä muuten gsi corsan laatikon tunnistaa? kun se kaveri puhu että siinä saattaa olla gsi:n laatikko, ei se ollu itekkä varma kun oli ostanu ja sit suunnitelmat muuttunu :-?
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

citystar kirjoitti:No eikös nuo reaktio ja vakaajatangot ole helpompi mennä ruuvaan irti gsi corsasta tai jostain muusta mallista!?
GSi Corsastahan ne saa, jos satut jostain sellaiset löytämään. Hintaa niillä lienee saman verran kuin teetetyilläkin (ainakin uutena), muistelisin että muutama sata euroa.
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Saako noita reaktio ja vakaajatankoja mistään muusta mallista kun gsi corsasta?
KadettRaket
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 62
Liittynyt: 05 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja KadettRaket »

Ei viittiny uutta aihetta tehä samasta koneesta joten.. Passaako 1.3 irmeli ruisku semmosenaan kyseiseen 1.2s masiinaan ?
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Mites tuon pakkilukolliset 5v laatikon kanssa käy kun jos sen laittaa tohon corsaan!!? Meneekö vaihdekeppikin uusiks?
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Antero »

citystar kirjoitti:Mites tuon pakkilukolliset 5v laatikon kanssa käy kun jos sen laittaa tohon corsaan!!? Meneekö vaihdekeppikin uusiks?
Keppi kannattaa uusia, mutta pakko ei ole. Kepissä on rajotin, joka estää sitä menemästä liikaa oikealle. Tämä rajotin vain sahataan pois ja vanhaa keppiä voi käyttää 5-v laatikon kanssa. Vaihdekepin tuntuma 5-vaihteelle laitettaessa on tuommoisella kepillä hyvin epämääräinen ja vaatii rauhallisia otteita. Itsellä meni monta kuukautta, että opin käyttämään modattua keppiä ilman ongelmia.
Kuva
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Mutta eikös tuossa ole semmonen pakkilukko mikä nostetaan sormin ylös ja sit saa pakin!? corsassahan se keppi painetaan alas ja sieltä ykkösen takaa löytyy pakki!!!
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Antero »

se pakkilukko on siinä kepissä, ei vaihteistossa.
Kuva
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Joo... No kaippa toi sitte sopii!?
Vastaa Viestiin