1.2s koneen "viritys"... Halvalla olis tarkotus te
1.2s koneen "viritys"... Halvalla olis tarkotus te
Elis siis olis tarkotus ajankuluks ja huvinvuoks purkaa tuo 1.2s kone corsasta... ensin piti laittaa isompi kone nokille mutta siitä ei sitten mitään tullukkaa Kohtapuoliin saan tuon romun seisontaan ni sitte olis ekana tarkotus keventää/tasapainottaa kiertokanget ja männät ja laittaa kaikki tiivisteet uusiks... Mites sitte tuohon sopis muista malleista parempaa pako/imusarjaa tai muuta palikkaa mistä vois muutaman humman saada... Tarkotus ei tällä hetkellä ole tehdä mitään kiihdytysautoa vaan pientä viritystä, 20-30hp lisäyskin olis jo todella paljon Entäs mites nuo männät ja veivit? voikohan niistä ottaa kuinka paljon pois? onko se kovinkin tarkkaa mistä ottaa? Mistähän tuohon sopis isompi/parempi kaasari suoraan ilman kummosempia muutoksia!!? Kartiosuodattimelle on jo tehty hiilikuidusta uudet systeemit kokonaan ja omavalmiste 2" putkisto on jo menossa paikalleen
Laitat 1.3:n nokka-akselin, madallat kantta hieman, 1.3:n imusarja ja tuplakaasari. Pakosarjan ja etuputken vaihdat 4-2-1 mallisiin (1.6:sta).
Sovitat imu- ja pakosarjan kanteen ja poistat imu ja pakokanavista ylimääräiset roiskeet. Ventiiliohjureiden hännätkin voi sorvata pois kanavasta. Lisäksi kanavan lopussa (ennen ventiiliä) oleva terävä kulma kannattaa pyöristää.
Teetät konestamossa venttiileihin ja ja kanteen kolmikulmaseetit.
Kaiken tämän jälkeen muistat, ettet aja kuin 98-99 oktaanisella bensalla. Nakuttaa muuten niin pirusti. Vakio 1.2ST nakuttaa muutenkin 95, oktaanivaatimus on 97.
PS: 20-30 hv, ei ole enään pientä viritystä. Tuommoinen tehonlisäys vaatii jo huomattavaa rahallista panostusta...
Sovitat imu- ja pakosarjan kanteen ja poistat imu ja pakokanavista ylimääräiset roiskeet. Ventiiliohjureiden hännätkin voi sorvata pois kanavasta. Lisäksi kanavan lopussa (ennen ventiiliä) oleva terävä kulma kannattaa pyöristää.
Teetät konestamossa venttiileihin ja ja kanteen kolmikulmaseetit.
Kaiken tämän jälkeen muistat, ettet aja kuin 98-99 oktaanisella bensalla. Nakuttaa muuten niin pirusti. Vakio 1.2ST nakuttaa muutenkin 95, oktaanivaatimus on 97.
PS: 20-30 hv, ei ole enään pientä viritystä. Tuommoinen tehonlisäys vaatii jo huomattavaa rahallista panostusta...
Hmmm...Eihän sitten kyseessä ole ohv moottori?
Voi olla vähän meinaa sovittamista noissa ohc romuissa
Jos kyseessä ohv niin sittenhän tietoa löytyy -> www.opel6070club.com
esim haulla-> http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... hv+viritys
Voi olla vähän meinaa sovittamista noissa ohc romuissa
Jos kyseessä ohv niin sittenhän tietoa löytyy -> www.opel6070club.com
esim haulla-> http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... hv+viritys
16SV:ssä on 82hv, joten vertailumallina käytetään Corsa SRi:tä. SRi:ssä on C14SE, joka kehittää saman 82hv, kuin 16SV. SRi:ssä on sama alusta ja jarrut, kuin GSi:ssä, eli vaihtoon menisi etujarrut, kallistuksenvakaajat, jouset ja iskarit, jarrutehostin ja pääsylinteri, takajarrujen paineenalennusventtiilit.citystar kirjoitti:Vai mites kävis jos laittais 16sv koneen ton tilalle..? Siinä olis halvalla jo 27hp enemmän tehoja... Tai riippuu että joutuuko koko alustan jarruineen muuttaan gsi:n tasolle!!? Kun kaasarikonehan tuo kuitenkin on ni tekniikkaahan ei tarvi muuten muuttaa ku laatikko f13 malliseen!?
Polttoaineensyötöllä ei ole mitään merkitystä vertailumalleja katsottaessa. Teho määrää...