1.2s koneen "viritys"... Halvalla olis tarkotus te

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

1.2s koneen "viritys"... Halvalla olis tarkotus te

Viesti Kirjoittaja citystar »

Elis siis olis tarkotus ajankuluks ja huvinvuoks purkaa tuo 1.2s kone corsasta... ensin piti laittaa isompi kone nokille mutta siitä ei sitten mitään tullukkaa :cry: Kohtapuoliin saan tuon romun seisontaan ni sitte olis ekana tarkotus keventää/tasapainottaa kiertokanget ja männät ja laittaa kaikki tiivisteet uusiks... Mites sitte tuohon sopis muista malleista parempaa pako/imusarjaa tai muuta palikkaa mistä vois muutaman humman saada... Tarkotus ei tällä hetkellä ole tehdä mitään kiihdytysautoa vaan pientä viritystä, 20-30hp lisäyskin olis jo todella paljon 8) Entäs mites nuo männät ja veivit? voikohan niistä ottaa kuinka paljon pois? onko se kovinkin tarkkaa mistä ottaa? Mistähän tuohon sopis isompi/parempi kaasari suoraan ilman kummosempia muutoksia!!? Kartiosuodattimelle on jo tehty hiilikuidusta uudet systeemit kokonaan ja omavalmiste 2" putkisto on jo menossa paikalleen :yawn:
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Eihän tosta saa mitäät tietoo mitkä palikat sopii 1.2s koneeseen..?
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Antero »

Laitat 1.3:n nokka-akselin, madallat kantta hieman, 1.3:n imusarja ja tuplakaasari. Pakosarjan ja etuputken vaihdat 4-2-1 mallisiin (1.6:sta).

Sovitat imu- ja pakosarjan kanteen ja poistat imu ja pakokanavista ylimääräiset roiskeet. Ventiiliohjureiden hännätkin voi sorvata pois kanavasta. Lisäksi kanavan lopussa (ennen ventiiliä) oleva terävä kulma kannattaa pyöristää.

Teetät konestamossa venttiileihin ja ja kanteen kolmikulmaseetit.

Kaiken tämän jälkeen muistat, ettet aja kuin 98-99 oktaanisella bensalla. Nakuttaa muuten niin pirusti. Vakio 1.2ST nakuttaa muutenkin 95, oktaanivaatimus on 97.

PS: 20-30 hv, ei ole enään pientä viritystä. Tuommoinen tehonlisäys vaatii jo huomattavaa rahallista panostusta...
Kuva
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Kuinkahan paljon tuota kantta sopii madaltaa? Onko ihan sama mistä ottaa tuon nokka-akselin, pakosarjan ja imusarjan!!?
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Hmmm...Eihän sitten kyseessä ole ohv moottori?

Voi olla vähän meinaa sovittamista noissa ohc romuissa :wink:

Jos kyseessä ohv niin sittenhän tietoa löytyy -> www.opel6070club.com

esim haulla-> http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... hv+viritys
Kuva
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Ei kyl toi on ihan ohc moottori!!!
leinoan
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja leinoan »

En ole ennen kuullut 1.2 ohc moottorista,eli väittäisin ,että jos siellä on ohc niin se on vähintään 1.3 litrainen ......
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Kyllä corsasta löytyy 1.2ohc konetta.
-(z)-
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

telwin kirjoitti:Kyllä corsasta löytyy 1.2ohc konetta.
-(z)-
Fakta homma.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

No rekisteriotteessa lukee että on 1196cc ja venakopan kannessa on aika isolla ohc... Vai pitäisköhän asia tarkistaa :lollis:
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Vai mites kävis jos laittais 16sv koneen ton tilalle..? Siinä olis halvalla jo 27hp enemmän tehoja... Tai riippuu että joutuuko koko alustan jarruineen muuttaan gsi:n tasolle!!? Kun kaasarikonehan tuo kuitenkin on ni tekniikkaahan ei tarvi muuten muuttaa ku laatikko f13 malliseen!?
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Antero »

citystar kirjoitti:Vai mites kävis jos laittais 16sv koneen ton tilalle..? Siinä olis halvalla jo 27hp enemmän tehoja... Tai riippuu että joutuuko koko alustan jarruineen muuttaan gsi:n tasolle!!? Kun kaasarikonehan tuo kuitenkin on ni tekniikkaahan ei tarvi muuten muuttaa ku laatikko f13 malliseen!?
16SV:ssä on 82hv, joten vertailumallina käytetään Corsa SRi:tä. SRi:ssä on C14SE, joka kehittää saman 82hv, kuin 16SV. SRi:ssä on sama alusta ja jarrut, kuin GSi:ssä, eli vaihtoon menisi etujarrut, kallistuksenvakaajat, jouset ja iskarit, jarrutehostin ja pääsylinteri, takajarrujen paineenalennusventtiilit.

Polttoaineensyötöllä ei ole mitään merkitystä vertailumalleja katsottaessa. Teho määrää...
Kuva
citystar
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja citystar »

Onkos muuten sellaisia hyviä paikkoja mistä vois tollasen 16sv koneen löytää!? Muutakun täällä ja varaosahaussa!?
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Olekko kuulut pakovastuksesta? komiasti hukkaat tuolla 2" putkistollas väänöt ja hieman tehoa.....

kun täs ittelläkään 3litran monzassa ei ole kun 2,5" putki se ei ahdista vielä ainakaan sentää siinä on penkitetty 190,7hv
Vastaa Viestiin