C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 626
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu » 11 Heinä 2018, 08:37

Jees, kiitoksia :peukku:
Suoraa huutoa 3000 24v

Avatar
DeeKad
'Senator'
'Senator'
Viestit: 377
Liittynyt: 29 Kesä 2010, 22:30

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja DeeKad » 28 Elo 2018, 12:12

Vähän väärä topikki, mutta täälä asiaa oli puitu ennemminkin..
Eli mikä on tällähetkellä saatavuus jakopään osille?
Mistä ootte tilanneet?
Vähän yli 200tkm ajettu niin olis varmaan aiheellista vaihtaa ennen ku tulee pahempaa tuhoa..
Manta b c20let -76(projekti)Ascona c cabriolet -88 (50/50 emännän kans) Frontera2.4cih×3 Kadett d 1.6 dieselfarkku, Manta b gte, Rekord c coupe 1,9(projekti), Vectra a gt16v, Omega a, Omega b 2.5td, Omega 3000
Ymsyms

tiiikeri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 995
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri » 07 Loka 2018, 21:04

Onkos porukalla kokemuksia Rissen tai Imotecin hydro nokista pitkäiskuisessa ja c30se motissa? Schrickiltä kun noita ei enää saa...

tuominiemi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
Paikkakunta: kaustinen

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tuominiemi » 19 Loka 2018, 09:10

Minkä kokosia läppärunkoja tuohon koneeseen kannattas rueta ettimään?
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3353
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! » 21 Loka 2018, 13:39

tuominiemi kirjoitti:
19 Loka 2018, 09:10
Minkä kokosia läppärunkoja tuohon koneeseen kannattas rueta ettimään?
45mm dbilas läppis setillä pitkäiskusta tuli penkissä n. 366hv/450nm.

Samasta mosasta tuli vakio imusarjalla n.280hv/420nm,eli kaasuläppä joka sylinterille on ehkä paras hv/€ muutos vapaastihengittävään moottoriin jos tehua haetaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V

tiiikeri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 995
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri » 21 Loka 2018, 14:48

Saako jostain valmiita "bolt-on" läppissettejä?

tuominiemi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
Paikkakunta: kaustinen

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tuominiemi » 21 Loka 2018, 15:43

siittä mää aattelinki lähtiä liikkeelle ja kansi käydä muutenki läpi ku käyttää koneen auki... eikös tuon vanhan "suutintukin" vois hyödyntää tuossa ja sen perään läpät? täytyy ensviikolla rueta kyselemään läppiä.
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3353
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! » 21 Loka 2018, 17:03

Runkoja on erillaisia, yleensä suutin taitaa tulla runkoon kiinni näissä "tuplakaasarin" näköisissä
Kadett C 16V
Omega A 24V

tuominiemi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
Paikkakunta: kaustinen

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tuominiemi » 24 Loka 2018, 19:44

mitenkäs nuo vakio suuttimet? ilmeisesti 196cc? kannattaako vaihtaa suosiolla isompiin?
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3353
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! » 27 Loka 2018, 15:01

Karkealla laskukaavalla 6-syl.suuttimen koko = hv määrä johon riittää.

Mutta käytännössä riittää jonkin verran pidemmälle ja b.painetta nostamalla taas jonkin verran lisää.
Itse kylläkin vaihtaisin uusiin,finjektorilla niitä on ja myyvät sarjoitettuna/testattuna.

Ehjä vakio b.pumppu riittää ~ 300hv(itsellä riitti 4-syl.ahdetussa justiin siihen)
Kadett C 16V
Omega A 24V

tiiikeri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 995
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri » 28 Loka 2018, 21:01

Onko kokemuksia vakiossa tai pitkäiskuisessa peltisatsista? Tuleeko muuta iloa kuin se, että tulee lisää meteliä?

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3353
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! » 28 Loka 2018, 22:16

Ei siitä pakosarjasta mitään meteliä tule,vakio imusarjalla ei tehollista hyötyä saa,komeamman näköinen tulee kylläkin.

Martellius tekele(3.0 tarkoitettu) oli tuossa pikkuveljen pitkäiskumotissa,joka lienee kompromissi monen asian suhteen.
Kadett C 16V
Omega A 24V

Vastaa Viestiin