Onko yleistä nuissa R28 että synkrot kuluu? Kaverill on kakkosen ja kolmosen synkrot paskana, onkohan korjattavissa?jariz kirjoitti:24v autoissa on R28 laatikko. IsoG sinne kannattaisi laittaa mutta kestää tuo vakiokin 3.0:n tehot jos ei liikaa kenkää anna.Arskari kirjoitti:mikäs loota tonne kannattais tomaatin tilalle laittaa..Siis manuaali mut mikä loota on manuaali 24v autoissa.??
C30SE virittäminen
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Lähinnä sitä meinasin että löytyykö tuohon uusia synkroja vai onko todella kiven takana.Juzzi kirjoitti:Onhan ne korjattavissa kuten mihin tahansa laatikkoon... Ja ei ne paskaks kyllä mee ellei ole saanut reilusti kenkää tai väärät öljyt. kannattaa kokeilla elvyttää esim redline öljyillä ennen ku alkaa remonttia tekemään.
Mitä nämä Redline öljyt on? Mitä erikoista ja mistä saa?
Erit:
Tuollaiset löytkin jo:
Mikäs noista sitten on se "paras"?MTL® synkroniöljy
70W80 API GL-4 (viskositeetti vastaa 5W30 moottoriöljyä). Sopii vaihteistoihin joihin suositellaan GL-1, GL-3, GL-4 vaihteistoöljyä, ATF:ia tai SAE 30 moottoriöljyä. Lähes muuttumaton viskositeetti laajalla lämpötila-alueella helpottaa vaihtoja ja ehkäisee ujellusta ja helinää kuumalla. Juoksee kylmässä kuten mineraalipohjainen ATF.
MT-90 synkroniöljy
Vastaavat ominaisuudet kuin MTL mutta 75W90 GL-4 (viskositeetti vastaa 10W40 moottoriöljyä)
75W90NS synkroniöljy
Vaihteistoihin joissa vaaditaan GL-5 öljyä (eli on hypoidityyppinen "etuperä", tyypillisesti ranskalaiset). Tämä öljy ei sisällä lainkaan kitkanmuuntimia. Jos samassa öljyssä on kitkalukko, on sekoitettava 75W90NS ja 75W90 Gear Oil suhteessa 50/50
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Öö öö. Onko kaikissa 3000 R28 loota, siis 12V ja 24V? Ainakin 24V kytkin on nesteellä mutta onko itse laatikossa erilaisuuksia?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Kai sen R28:n PITÄISI olla kestävämpi mutta vaikea sanoa onko. R28:t on kaikki nestekytkimellä ja R25 vaijerilla, ei kai niissä muuten suurempia eroja ole.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Juu ei niissä ole kestävyydessä ainakaan käytännössä mitään eroa, paskaksi ne on kaikki mennyP. Lanttola kirjoitti:Kai sen R28:n PITÄISI olla kestävämpi mutta vaikea sanoa onko. R28:t on kaikki nestekytkimellä ja R25 vaijerilla, ei kai niissä muuten suurempia eroja ole.
Parhaiten omassa on kestänyt 2.4 omegan laatikko
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Ja mulla taas kolmesta R28 tämä viimeisin, joka on saanut kiukulla kenkää ja eniten rääkkäystä. Edelleen kuitenkin pelittää/pelitti hienosti, nyt on tosin jäänyt kilsat aika vähiin... No Iso-Gee sinne tulee kun joutaa, mutta vaikuttaa noi käytetyt olevan kuitenkin yksilöitä.Juzzi kirjoitti: Juu ei niissä ole kestävyydessä ainakaan käytännössä mitään eroa, paskaksi ne on kaikki menny
Parhaiten omassa on kestänyt 2.4 omegan laatikko
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
Mikähän tuo sitten on tyypiltaan? R26 ?Juzzi kirjoitti:Parhaiten omassa on kestänyt 2.4 omegan laatikko
2.6 Dualram on nestekytkimellä, ainakin ´91->. Eli onko silloin R28?jariz kirjoitti:2.0, 2.4, 2.6, 3.0 12v ovat R25 laatikolla.Virimies kirjoitti:Öö öö. Onko kaikissa 3000 R28 loota, siis 12V ja 24V? Ainakin 24V kytkin on nesteellä mutta onko itse laatikossa erilaisuuksia?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
2.6 on usein sellainen ku R25/28 merkintä. Mutta R28 se niinku on. ja tosiaan sisäisesti ne on ihan identtisiä kaikki ja en ole huomannut välityksissäkään eroa vaikka ilmeisesti pitäis olla.Virimies kirjoitti:Mikähän tuo sitten on tyypiltaan? R26 ?Juzzi kirjoitti:Parhaiten omassa on kestänyt 2.4 omegan laatikko
2.6 Dualram on nestekytkimellä, ainakin ´91->. Eli onko silloin R28?jariz kirjoitti:2.0, 2.4, 2.6, 3.0 12v ovat R25 laatikolla.Virimies kirjoitti:Öö öö. Onko kaikissa 3000 R28 loota, siis 12V ja 24V? Ainakin 24V kytkin on nesteellä mutta onko itse laatikossa erilaisuuksia?
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
joidenkin lähteiden mukaan eri välityksillä niitä on mutta kestävyys on sama ja ne välitykset on niin vähän erilaisia että ei sitä oikeastaan ajossa huomaa...ainakaan 4.0 perässäVirimies kirjoitti:Onko kaikki R25 laatikot sitten identtisiä lukuunottamatta "kytkinkoppaa" ?
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Joo samaa oon kattellu että alkaa alkup. aihe karkaan käsistä...
Arskari kaiketi pähkäilee myös sitä sutiin kompressori settiä. Ilmastoinnista kaiketi joutuu luopumaan vai? Löytyyköhän käytettynä jostakin? Plussat ja Miinukset?
Arskari kaiketi pähkäilee myös sitä sutiin kompressori settiä. Ilmastoinnista kaiketi joutuu luopumaan vai? Löytyyköhän käytettynä jostakin? Plussat ja Miinukset?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio