C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Ehjä vakio mitoilla oleva vauhtipyörä+ehjä vakio asetelma+vaikka moposportin 150€ sintterilevy pitänee n.500nm,eli sen verta mitä aski kestää kohtuu käytöllä.

Kovalla vauhtiksella ja kovalla levyllä tulee jonkin verran värinöitä ja aski ääntelee jos väännättää pikkukierroksilla sekä syö pikkuhiljaa levyn spooreja.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 624
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu »

Juuh, vakiomittaista vauhtista joka menis bolt on en ole vielä löytänyt mutta kai näitä jotkin race-firmat myy.
Saschilta joku kiva vahvistettu vakio asetelma sitten kaveriksi.

Joku 400Nm tod.näk. riittänee kun mitään rata-autoa en ole tekemässä.

Olis tuo alkuperäinen kaksoismassavauhtiskin mutta kun en jaksa uskoa,että se kestää kovin pitkään..
Saisi sitten kerralla paketin kasaan.
Suoraa huutoa 3000 24v
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Omassa 4.0 omegassa oli 280hv/430nm ja vakio kytkin piti.400nm oli jo jossain 2500rpm kohdilla.
Itse ajelin 30tkm ja ei tietoa kuinka vanha kykä oli mulle tullessaan,tuli myös kaksi kesää kierrettyä radoilla kyseisellä kapistuksella.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 624
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu »

:o Ja kaksoismassapyörälläkö siis ?
Suoraa huutoa 3000 24v
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Alkuperäisillä mitoilla oleva teräspyörä,tuommosen teettäminen tuskin montaa satasta maksaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 624
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu »

:thumbsup:
Suoraa huutoa 3000 24v
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Tosin ahdettuna tuommonen vapari 6-syl moniventtiilikone puskee vaan melko herkästi nyyttonia reippaastikin,varsinkin jos jollain (liian)pienellä ahtimella ahtaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 624
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu »

Onkos jollain faktaa, mikä on kovuus ja nousu vauhtipyörän pulteissa? Orkkiksena ei saa ja m10,pituus 48mm mutta muuta tietoa ei olekaan.

Ja onko cihhiläisessä sama nousu? Lyhyemmätkin tässä tapauksessa käy.
Suoraa huutoa 3000 24v
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

1.25 oli nousu ja ainakin Z22XE/Y22XE pultti sopi paikalleen kun kokeilin.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 624
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu »

P. Lanttola kirjoitti:1.25 oli nuosu ja ainakin Z22XE/Y22XE pultti sopi paikalleen kun kokeilin.
Kiitoksia! :peukku:
Suoraa huutoa 3000 24v
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1101
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Paljonkohan Mantzel-tyyppisessä 4.0 moottorissa ahdistaa nuo vakio C30SE:n pakosarjat? Mietin, kun EVO:ssakin (C30XEI) on jo vakio C30SE:tä avarammat pakosarjat.
-Jos olet päättänyt, pidä päätöksesi!-
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Tuskin ahdistaa vakio 4.0 motissa,imusarja sen sijaan torppaa aika tarkkaan 280hv kohdalle.
Vääntö vakio imusatsilla on toki melko kiva alhaalta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
_jussis_
OCF Member 2015
Viestit: 1251
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 22:45
Paikkakunta: klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja _jussis_ »

Mulla mahdollisesti Irmscherin moottorin vakio pakosarjat ylimääräisenä, tai pitäisi verrata onko niissä eroa vakio c30se sarjoihin
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1101
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

?! kirjoitti:Tuskin ahdistaa vakio 4.0 motissa,imusarja sen sijaan torppaa aika tarkkaan 280hv kohdalle.
Vääntö vakio imusatsilla on toki melko kiva alhaalta.
Onko tuo 280 hv mitattu vakiolla vai avarretulla C30SE:n kaasuläppäkotelolla?

Paljonkohan pidemmälle päästäisiin C40SE:n imusarjalla, jossa imukanavat imusarjassa on 2 mm isommat ja kaasuläppäkotelokin muutaman millin isompi kuin C30SE:ssä vakiona?
-Jos olet päättänyt, pidä päätöksesi!-
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1101
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

_jussis_ kirjoitti:Mulla mahdollisesti Irmscherin moottorin vakio pakosarjat ylimääräisenä, tai pitäisi verrata onko niissä eroa vakio c30se sarjoihin
Niissä on eroa vakio C30SE pakosarjoihin. Evossa ja C40SE:ssä on löytämieni tietojen mukaan samat pakosarjat ja ne on mitatusti muutaman millin avarammat kuin C30SE:ssä.
-Jos olet päättänyt, pidä päätöksesi!-
Vastaa Viestiin