C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja hote »

Juzzi kirjoitti:Sehän siinä on kun ei niistä juuri riemua ole. Vakio imusarja tulppaa 300hv kohdalle kokonaan. Läppärungoilla noi moottorit herää henkiin.

saisko sen toimii vakio alakerralla?? mitä porukka mieltä jos vaan vaihdan kannen ja siihen sovittelee läppärungot??
mulla ois hankittu jo portattu kansi, dbilas nokat ja moottorin-ohjaus haltech sport 2000
Omega A
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Eikai se alakerta siihen mitään vaikuta. Puristussuhde tietenkin vaikuttaa nokkien toimintaan.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja hote »

mulla on tavoite 340hv saada tohon omegaan. saahan sitä aina haaveilla :)
Omega A
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Kai se nyt läppärungoilla tulee jos kansi on edes sinneppäin tehty. Vakio imusarjalla jää kyllä haaveeksi.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja motorsport »

pläsäri kirjoitti:Okei.. Eli vakioilla mennään viitti tonnin riskiä ottaa, kansipokalla saa samaan rahaan enemmän irti :D
Todellisuus on juuri päinvastoin. Ellei kansi ole rikki, niin sillä tonnin pokalla ei saavuteta mitään vakioilla venttiilinajoituksilla ja vakiolla imusarjalla.

Syksyllä olin läsnä yhdessä nelitonnisen penkityksessä. Taisi olla juzzin ex-moottori pohjana, evon nokat kiinni ja ruudulle tulostui 320hv.
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja hote »

^ juu tonnilla ei paljon näitä vapari kutosista saa mitään irti.
mulla mennyt moottorin-ohjaus, kansi, nokat noin 5000€ tolla rahalla sais jonkun kivan turbo moottorin, jossa on voimaa noin puolet enemmän mitä tähän tulee.. eikä toi 5000€ vielä riitä kun alkuun jos haluu kunnon vapari moottorin..
Omega A
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Siinä olette joo oikeassa ettei tonnilla mitään kummosta vapariin vielä saada, tässä vaan kun soittelin eräänä kauniina talvipäivänä kansiselle luvattiin sieltä 1-1.5k hintaan omaan korvaan tarpeeks hyviä muutoksia. Alakertaan kun ei ole itellä tarkotus koskea vielä vähään aikaan virityksien muodossa varmaan fiskuin tapa näitä tehdä olis teettää kansi, ja sitten kun saa monopolirahaa lisää vaihtaa nokat sen jälkeen?

Toimiikohan nuo nokat miten automaattiaskin kanssa? Jossain joskus ollu puhetta ettei välttmättä toimi parhaalla tavalla automaattiaskin kanssa
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja hote »

pläsäri kirjoitti:Siinä olette joo oikeassa ettei tonnilla mitään kummosta vapariin vielä saada, tässä vaan kun soittelin eräänä kauniina talvipäivänä kansiselle luvattiin sieltä 1-1.5k hintaan omaan korvaan tarpeeks hyviä muutoksia. Alakertaan kun ei ole itellä tarkotus koskea vielä vähään aikaan virityksien muodossa varmaan fiskuin tapa näitä tehdä olis teettää kansi, ja sitten kun saa monopolirahaa lisää vaihtaa nokat sen jälkeen?

Toimiikohan nuo nokat miten automaattiaskin kanssa? Jossain joskus ollu puhetta ettei välttmättä toimi parhaalla tavalla automaattiaskin kanssa
suosittelen että sen kannen viet kansisetti tai kansiviritys kosunen. molemmat tekee hyviä kansia, ja noi nokka asiat voi kysyy heiltä. osaavat neuvoa antaa molemmat. itse olen 24v kuutosen kannen teettänyt kosusella. En miekään alakertaan koske tässä vaiheessa, kansiviritys ja pulinat pois..
Omega A
_jussis_
OCF Member 2015
Viestit: 1252
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 22:45
Paikkakunta: klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja _jussis_ »

hote kirjoitti:
pläsäri kirjoitti:Siinä olette joo oikeassa ettei tonnilla mitään kummosta vapariin vielä saada, tässä vaan kun soittelin eräänä kauniina talvipäivänä kansiselle luvattiin sieltä 1-1.5k hintaan omaan korvaan tarpeeks hyviä muutoksia. Alakertaan kun ei ole itellä tarkotus koskea vielä vähään aikaan virityksien muodossa varmaan fiskuin tapa näitä tehdä olis teettää kansi, ja sitten kun saa monopolirahaa lisää vaihtaa nokat sen jälkeen?

Toimiikohan nuo nokat miten automaattiaskin kanssa? Jossain joskus ollu puhetta ettei välttmättä toimi parhaalla tavalla automaattiaskin kanssa
suosittelen että sen kannen viet kansisetti tai kansiviritys kosunen. molemmat tekee hyviä kansia, ja noi nokka asiat voi kysyy heiltä. osaavat neuvoa antaa molemmat. itse olen 24v kuutosen kannen teettänyt kosusella. En miekään alakertaan koske tässä vaiheessa, kansiviritys ja pulinat pois..
Noista kannattaa valita Kansiset.Saat rahoille vastinetta. Halvempi ja parempi. Ja paljon kokemusta Opelin kansista.
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja hote »

itse saa tietysti päättää mihin kannen vie.. tarkoitin pelkkä kansiviritys ja pulinat pois siis ei alakertaan kosketa :)
Omega A
_jussis_
OCF Member 2015
Viestit: 1252
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 22:45
Paikkakunta: klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja _jussis_ »

hote kirjoitti:itse saa tietysti päättää mihin kannen vie.. tarkoitin pelkkä kansiviritys ja pulinat pois siis ei alakertaan kosketa :)
Niin, Jamppa vaan ei oikeen keksinyt miten tohon 24v kanteen saa 3700€ laskun... Toisin kuin kosunen... Tosin ei se oo tyhmä joka pyytää..
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Soittelin alunperin kosuselle, sanoi puhelimessa ettei sille kannelle tarvi kummempia virityksiä tehdä kun vaparina pysyy mutta kaikki venttiilinvarret pitää vaihtaa ja seetit hioa.. Hinta haitariksi plaanauksineen tuli 1100-1400 euroa eikä kanaville olis tehty mitään.

Kansiselle soitin ja siellähän sitten sanottiin että sille kannelle voi tehdä vaikka ja mitä, imuventtiili kuulemma vois olla 3mm halkaisijaltaan pienempi eikä sillä olis merkitystä kun imukanavat on niin ahtaat että niin paljon sille kuulemma voi tehdä.. Kansisen omakohtasella kokemuksella lupaili +30hp ja huippuvääntö 1000rpm alemmas. Plaanaus, kanavien teko ja pakopuolen venttiilinohjurien vaihto 1000-1500 euroa

Jostain syystä en aio kosuselle kantta viedä :D
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja hote »

_jussis_ kirjoitti:
hote kirjoitti:itse saa tietysti päättää mihin kannen vie.. tarkoitin pelkkä kansiviritys ja pulinat pois siis ei alakertaan kosketa :)
Niin, Jamppa vaan ei oikeen keksinyt miten tohon 24v kanteen saa 3700€ laskun... Toisin kuin kosunen... Tosin ei se oo tyhmä joka pyytää..
mulla maksoi 2000€ kannen teko Kosusella! Mistä keksit ton 3700€ ??

onko joku saanut tollaisen laskun :o
Omega A
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Siis mitähän nää pojat täällä oikein höpöttää nyt jostain moniventtiilikutosen kannen teosta, että jollekin ei voi tehdä mitään... Onkohan tämä soittaja nyt tainnut itse sotkea jotenkin asiat, kenties?? Olen näitä Opelin kansia tehnyt minäkin aika monta vuosien mittaan, ihan laidasta laitaan. Litratehotkin ovat tainneet olla melko kelvollisia ihan pienemmilläkin alakerroilla. Btw, onkohan tässä nyt taidettu sotkea vee kuus kansien huoltoa ja pikkumuutoksia mukaan ketjuun?

Pitäiskö sinun Jussis itse alkaa tekemään näitä, kun tunnut tietävän näiden päälle niin tolkuttoman paljon. Ja tiedättekö oikeasti, mistä tuo ilmoitettu summa edes koostuu, mihin olet nimeni liittänyt?? Ja kun nyt täällä kirjoittelet asiantuntevasti, niin voisitko kertoa minulle miksei minun kauttani saa vastinetta rahoilleen? Että jos ihan faktaa saisit väännettyä kehiin pelkkien toeamuksien suhteen, niin voin minäkin kommentoida asiantuntijana omista tekemisistäni luultavimmin parhaiten, oletan?

Muuten nämä esittämäsi väitteet ovat suoraan sanottuna p.........a puheita.

Kun ja jos tuommoinen 24v suora kuusmukinen kansi tehdään esim. koville nostajille, mittatilausnokille, pidemmille venttiileille, kisakupeille, kisajousille yms yms ja hinkataan se vimpan päälle ja tehdään siihen kunnon imusarjat ja pakosarjat, venttiilien säädöt + kaikkea muuta, niin sen osakokonaisuuden hinta tulee pyörimään lähelle viisinumeroista summaa. Kysy paljonko tämmöinen kansi tulee maksamaan Jampan kautta, ihan huvikseen. Tuskin sitä ihan tuhannellaviidelläsataa saa.


Ai niin, tämä kansi ei kyllä tarvitse enää suurempia imuventtiileitä, koska se jää joka tapauksessa enemmän vähemmän kanavarajoitteiseksi. Pienemmätkin imuventtiilit riittäisivät, vaan sitten edessä on istukkarenkaiden vaihtoa ja sen myötä lisäkustannuksia. Siis vakio mittaisilla on tehtävä.

Vielä kun hakkaa uuteen lohkoon, kampiakseliin, mäntiin, veiveihin, vauhtipyörään kytkimineen rahaa, niin alkaa olla oikeasti kallis pata.

Mutta silti sillä saavuttaa 4L alakerrassa jossa riittävä ruttu, päälle 400 hummaa. Ja ennenkuin kukaan alkaa mussuttamaan, että eipä ole sellasia tehoja tämän maan kutosista löytynyt, niin taidan tietää pari henkilöä jotka tämmösen saattavat vielä toteuttaa ja joilla riittänee paukkua viedä projekti loppuun asti mitä tulee hintoihin, eikä tietotaito tule muodostumaan ongelmaksi :peukku: .

Ei sillä, jokainen ilman muuta päättää minne tavaransa vie/lähettää laitettavaksi.

Kosunen
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Eiköhän täällä niin pienet piirit ole että noi hommat pitää hoitaa vaan oikeasti hyvin niin ei tule paskapuhetta. Tällöin ei myöskään tarvitse puolustella itseään.

Ja vielä tärkeämpää on että hommat tehdään ajallaan. Itselläni ei ole kokemuksia kosusen tekemistä kansista olen kuullut huonoa ja hyvää mutta kyllä ne huonot jää yleensä päällimmäisenä kaikille mieleen.

Kansisetistä on useita kokemuksia omista autoista ja kavereiden autoista ja homma on toiminut.

Melkein väitän että suomesta ei semmoista tahoa löydy joka haluaa sijoittaa kanteen 5-numeroista summaa koska käytännön hyöty on aika minimaalinen verrattuna siihen pakettiin jolla tulee se 100hv litra.

Taitaa se mun 10vuotta sitten tehty 24v motti olla edelleen tehokkain ennenkuin toisin todistetaan ja siinä ei kuitenkaan edes ollut mitään kovin speciaalia. Kannessa hyvä perusporttaus ja palikat toimi jotenkuten yhteen. Varmasti olisi se 400hv tullut toisilla nokilla, pakosarjalla ja jollain oikealla moottoriohjauksella.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Vastaa Viestiin