Siis mitähän nää pojat täällä oikein höpöttää nyt jostain moniventtiilikutosen kannen teosta, että jollekin ei voi tehdä mitään... Onkohan tämä soittaja nyt tainnut itse sotkea jotenkin asiat, kenties?? Olen näitä Opelin kansia tehnyt minäkin aika monta vuosien mittaan, ihan laidasta laitaan. Litratehotkin ovat tainneet olla melko kelvollisia ihan pienemmilläkin alakerroilla. Btw, onkohan tässä nyt taidettu sotkea vee kuus kansien huoltoa ja pikkumuutoksia mukaan ketjuun?
Pitäiskö sinun Jussis itse alkaa tekemään näitä, kun tunnut tietävän näiden päälle niin tolkuttoman paljon. Ja tiedättekö oikeasti, mistä tuo ilmoitettu summa edes koostuu, mihin olet nimeni liittänyt?? Ja kun nyt täällä kirjoittelet asiantuntevasti, niin voisitko kertoa minulle miksei minun kauttani saa vastinetta rahoilleen? Että jos ihan faktaa saisit väännettyä kehiin pelkkien toeamuksien suhteen, niin voin minäkin kommentoida asiantuntijana omista tekemisistäni luultavimmin parhaiten, oletan?
Muuten nämä esittämäsi väitteet ovat suoraan sanottuna p.........a puheita.
Kun ja jos tuommoinen 24v suora kuusmukinen kansi tehdään esim. koville nostajille, mittatilausnokille, pidemmille venttiileille, kisakupeille, kisajousille yms yms ja hinkataan se vimpan päälle ja tehdään siihen kunnon imusarjat ja pakosarjat, venttiilien säädöt + kaikkea muuta, niin sen osakokonaisuuden hinta tulee pyörimään lähelle viisinumeroista summaa. Kysy paljonko tämmöinen kansi tulee maksamaan Jampan kautta, ihan huvikseen. Tuskin sitä ihan tuhannellaviidelläsataa saa.
Ai niin, tämä kansi ei kyllä tarvitse enää suurempia imuventtiileitä, koska se jää joka tapauksessa enemmän vähemmän kanavarajoitteiseksi. Pienemmätkin imuventtiilit riittäisivät, vaan sitten edessä on istukkarenkaiden vaihtoa ja sen myötä lisäkustannuksia. Siis vakio mittaisilla on tehtävä.
Vielä kun hakkaa uuteen lohkoon, kampiakseliin, mäntiin, veiveihin, vauhtipyörään kytkimineen rahaa, niin alkaa olla oikeasti kallis pata.
Mutta silti sillä saavuttaa 4L alakerrassa jossa riittävä ruttu, päälle 400 hummaa. Ja ennenkuin kukaan alkaa mussuttamaan, että eipä ole sellasia tehoja tämän maan kutosista löytynyt, niin taidan tietää pari henkilöä jotka tämmösen saattavat vielä toteuttaa ja joilla riittänee paukkua viedä projekti loppuun asti mitä tulee hintoihin, eikä tietotaito tule muodostumaan ongelmaksi
.
Ei sillä, jokainen ilman muuta päättää minne tavaransa vie/lähettää laitettavaksi.
Kosunen