C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja kosunen »

No eipä tässä nyt sen kummemmin tarvitse alkaa itseään puolustelemaan. Pointti on se, että jos joku jotain väittää tietävänsä, sen voi silloin käsittääkseni tuoda esille niinkuin asia oikeasti on. Eikä missään tapauksessa eroteta jotain asiaa varsinaisesta asiayhteydestä, siis erikseen jotain erillistä irrotettua asiaa. Nimittäin tällä tavoin ne turhat puheet lähtee liikkeelle kun otetaan jostain lauseesta vain jokin osa ja loppu jätetään kertomatta, joka on kuitenkin erittäin oleellinen asiaa tarkemmin tarkasteltaessa.

Ja koskaan en ole ottanut tällaisen 24v suoran kutosen kannen porttauksesta 3700€. Tuohon hintaan takuuvarmasti kuuluu jotain muutakin hyvin oleellista. Ja tässä tapauksessa se jokin oleellinen on jäänyt täysin mainitsematta, valitettavasti.

Ensin pitää ottaa selville faktat ja vasta sen jälkeen kirjoitella. Muuten niitä totuuksia on ihan liian helppoa lähteä esim täällä foorumilla laukomaan. Ja vaikka sulla nyt sattuu olemaan tällä hetkellä "pohjat" tehoissa, se ei tarkoita etteikö sitä voida ylittää. Vai oletko sitä mieltä, että tieto, taito ja osaaminen asustaa pelkästään siellä pääkaupunki alueella/seudulla? Sitä taitaa löytyä ihan ympäri Suomen niemeä nyt ja jatkossakin.

Oletko muuten itse puolustamassa tässä jotain henkilöä, tai kirjoitatko jonkun muun puolesta? Pisti vain miettimään..
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Lähinnä olen ihmetellyt että miten kukaan ei ole edes samanlaista tehnyt. miksi edes tehdään kansi hommia johonkin 4.0 moottoriin jos ajetaan vakio imarilla. Mun mielestä 100€/hv on hukkaan heitettyä rahaa koska perstuntumalla tai kelloa vastaan 270 vs 285hv ei ole paljon.

En ole missään kohtaa väittänyt että muualla ei osata tehdä kuin pk-seudulla. Täällä vaan tuppaa olemaan paljon enemmän nopeita autoja varmaankin sen takia koska täällä sattuneesta syystä on enemmän ihmisiä.

Kiva jos joku noihin vielä jaksaa rahaa syytää mutta itse olen kyllä ollut tyytyväinen valinnasta siirtyä japanilaisiin ahdettuihin moottoreihin mistä saa vähän paremman vastineen rahalle.

Niihin kun ei tarvitse kanteen edes koskea nokkia lukuunottamatta kuin vasta yli nelinumeroisissa tehoissa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja kosunen »

No syy lienee siinä, että suurin osa vain voi haaveilla tuollaisista 4L moottoreista, saatikka sen virittämisestä. Mitä tarkoitat tuolla 270hp vs 285 hp? Mistä tämä vertaus?

Viittaat varmaan Toyotan 2JZ pataan, tms? Noh, mikäs siitä Opelin kutosesta estää saamasta rahalle vastinetta tuplaamalla, tai vaikka triplaamalla vakio Lotarin tehot? Ei sitä japsilintan koneestakaan oteta vakio sisuskaluilla mitään maata kaatavia voimia, se nyt sattuu vaan olla valmiiksi ahdettu, kuten vaikkapa Lotus Omppu.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Lähinnä tarkoitin sitä mitä sieltä tulee pelkällä kansityöllä. Eli ei paljoa koska imari tulee vastaan.
Itse ainakin epäilen niitä yli 300hv tuloksia ainakin 3.0 imusarjalla.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Ja ihan omana itsenäni kirjoitan ja en kyllä ymmärrä ketä puolustaisin.
Ja miksi tässä edes tarvitsisi ketään puolustaa? Mulle ainakin ihan sama mitä kukin touhuaa ja kaikki vastaa omista jutuistaan.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Jep, eipä sillä vakio imusatsilla hirveitä saa. Ja mitä tulee esim. mun asiakkaisiin koskien näitä moottoreita ja tilavuuden ollessa se 4L, niin on tainnut olla rikki ne omat nelitonnisen kannet. Joten siitä syystä on täytynyt tehdä tilalle vaihto-osa vakiosta 3L hatusta. Nämä erikoisuudet kun tuntuvat monesti olleen saadun kenkää reippaasti, mm . nokkalinjat ovat olleet ihan kierossa kun ajettu niin kuumaksi, ym ym. Niin ei niistä ole ollut kuin verkon painoksi. Eikä se tehon tuotto ole jäänyt kiinni siitä kannesta, vaan ihan muista seikoista.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Mulla muuten on yksi kansi jos joku tarvii aihiota.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja kosunen »

No sen varmaan joku ostaa jossain vaiheessa vakio, tai virityskäyttöön. Tuskin ehjä pitkään pesäänsä tekee, jos joku sitä tarvitsee ja hinta on kohdallaan.
Avatar
millenium
OCF Member 2020
Viestit: 326
Liittynyt: 12 Joulu 2005, 13:47
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja millenium »

Senator B C30se v.i.p/Senator B c30se/Omega A "Lotuslook" c30se/Omega 3000 c30se./Omega B2 M57(2.5dti)./Omega B2 M57(3.0dti).
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

mulla ei edes kyseistä moottoria oo ikinä ollu, mutta aika rankalla kädellä kerrotaan rivien välistä että kosunen on kallis ja huono, mutta en oo ikinä lukenu tai kuullu mitä ne huonot asiat on kosusen tekemis vehkeis....???

että pitäskö sitä faktaa lyödä tiskiin eikä huudella kovaan ääneen näitä mutu tutun tutun tuttu kerto että on huono juttuja??

:o
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Nurminmi
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 172
Liittynyt: 28 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Nurminmi »

IRMSCHER C40SE
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa moottorista?

Eli lähinnä alakerran laakerit tarkoitus vaihtaa. C30se moottorissa runkolaakerit ja kiertokangen laakerit samat, kuin 6 cih moottoreissa c26ne, c30ne, c30le jne...mutta miten tuo Irmscherin kampiakseli?

Alakerta tarkoitus purkaa vasta myöhemmin talvella, joten en pääse nyt mittaamaan. Olisi kiva varmistaa osien saatavuus ennen sitä.

Myös kaikki muut tiedot moottorin eroavaisuudesta C30se moottoriin otetaan kiitollisuudella vastaan. Kiristysmomentit, kiertokanken pituus, jne...
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja motorsport »

98mm poraus, oma 4.0 valulla oleva lohko, 88mm takoteräskampiakseli, tavalliset 134mm kiertokanget, normaalit CIH laakerit, Mahlen valumännät, kansissa kai jotain pientä kosmeettista eroa kolmetonniseen.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Nokka akselit ilmeisesti aavistuksen rajummat ja isompi imusarja
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja hote »

kosunen kirjoitti:No eipä tässä nyt sen kummemmin tarvitse alkaa itseään puolustelemaan. Pointti on se, että jos joku jotain väittää tietävänsä, sen voi silloin käsittääkseni tuoda esille niinkuin asia oikeasti on. Eikä missään tapauksessa eroteta jotain asiaa varsinaisesta asiayhteydestä, siis erikseen jotain erillistä irrotettua asiaa. Nimittäin tällä tavoin ne turhat puheet lähtee liikkeelle kun otetaan jostain lauseesta vain jokin osa ja loppu jätetään kertomatta, joka on kuitenkin erittäin oleellinen asiaa tarkemmin tarkasteltaessa.

Ja koskaan en ole ottanut tällaisen 24v suoran kutosen kannen porttauksesta 3700€. Tuohon hintaan takuuvarmasti kuuluu jotain muutakin hyvin oleellista. Ja tässä tapauksessa se jokin oleellinen on jäänyt täysin mainitsematta, valitettavasti.

Ensin pitää ottaa selville faktat ja vasta sen jälkeen kirjoitella. Muuten niitä totuuksia on ihan liian helppoa lähteä esim täällä foorumilla laukomaan. Ja vaikka sulla nyt sattuu olemaan tällä hetkellä "pohjat" tehoissa, se ei tarkoita etteikö sitä voida ylittää. Vai oletko sitä mieltä, että tieto, taito ja osaaminen asustaa pelkästään siellä pääkaupunki alueella/seudulla? Sitä taitaa löytyä ihan ympäri Suomen niemeä nyt ja jatkossakin.

Oletko muuten itse puolustamassa tässä jotain henkilöä, tai kirjoitatko jonkun muun puolesta? Pisti vain miettimään..
jatketaan lässytystä ja mussutusta :lol: minun omegan kansi oli Kosusella ja taisin mainita että yli 3000 euron edestä on tavaraa siellä.. Eli kansi porttaus yms. muut venttiili työt (se on nyt vähän niinkuin uusi kansi) n.2000 e, nokka-akselit ja kannen joudun ostaa.. Siitä se hinta muodostui. Kosunen tekee hienoa työtä :peukku: jatkossakin yhteistyö toimii!
Omega A
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

onkons näihin kukaa koittanu tehdä erimoista imusarjaa vapari käytös kun se 2-6 jakautuva kohta näyttää mun silmään jotenkin typerältä, mutta meneekö vain vituilleen jos alkaa säheltää?

läppärunkoihin ei nyt tämän vuoden harraste kassan rippeet anna myöten =D

kaasuläpän suurennus näköjään auttaa jotain, mutta ajatuksis olis jotain 12v imusarjan näköistä?

ja pakosarja koittaa säveltää itte ja koittaa penkis oliko hukkaan heitettyä aikaa =D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Vastaa Viestiin