C30SE virittäminen
C30SE virittäminen
Noh kertokaas nyt mistä sais viriosaa tohon mottiin tarkotan lähinnä nokkia yms. roinaa. Pakosarjoja saa marteliukselta mutta mistä nokat? Mieluiten suomesta, toi netti tilaaminen ei oo mun juttu. Auto on siis Senator 3.0 24v -91
Ja minkälaisia tehoja voitaisiin saavuttaa nokilla ja putkistoilla kyseisessä motissa? Kyselen vaan sen takia koska osat on sen verran kalliita että kannattaako edes ruveta rakentelemaan
Ja minkälaisia tehoja voitaisiin saavuttaa nokilla ja putkistoilla kyseisessä motissa? Kyselen vaan sen takia koska osat on sen verran kalliita että kannattaako edes ruveta rakentelemaan
Opel Senator C30SE.
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Kansi työllä saa hyvin tehoa mutta se ei ole halpaa. pelkällä kansi työllä saatu 240hv, hyvillä nokilla varmasti 10-30 lisää. Pakosarjaa ei kannata vaihtaa, virtaa vakiona tosi hyvin. Kattien jälkeen putkisto uusiks, katit ei vie tehoa ne vaan parantaa moottorin luonnetta. Ilman saantia kannattaa parantaa esim. isompi putki koteloon joka menee suoraan niin että se saa ajoviimaa. Sitten jos haluat vääntöä niin 4.0.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
No kansi homma kyllä on aika tyyristä touhua. Mutta kai sitäkin vaihtoehtona voi pitää. Katit kyllä varmaan saa lähteä kun kerran auto ei ole vähäpäästöinen. Vois laittaa kannen hakuseen ja laitella siitä jtn. Siihen nokkaa yms hilkkeitä niin eiköhän tostakin louskusta jotain irtoo
Ja 4.0 projekti olis vähän turhan iso homma. Yritän pitää autoa meinaan ajossa koko ajan
Mutta kuka myy tohon mottiin edes mitään nokkia, jotain lieviä meinaisin ettei tarvisi hirveesti säädellä.
Ja 4.0 projekti olis vähän turhan iso homma. Yritän pitää autoa meinaan ajossa koko ajan
Mutta kuka myy tohon mottiin edes mitään nokkia, jotain lieviä meinaisin ettei tarvisi hirveesti säädellä.
Opel Senator C30SE.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 272
- Liittynyt: 22 Touko 2005, 16:25
- Paikkakunta: Kempele
Suosittelen käyttämään Enemin tai (kalliimpi vaihtoehto) Schrick nokkia, laatu on huomattavasti parempaa(myös vettiilinjousissa). Vakiopakosarjat menettelee aika pitkälle, mutta toisioputket kollektoreineen pitää muuttaa, jos mielii vääntävämmästä koneesta( jota painava auto tietysti tarvitsee). Kevyt kannen parantelu perusremppoineen ja käynti lopuksi Karalalla tuo varmasti rahalle vastinetta.
Omista kokemuksista ei muuta kuin haittaa, ei ainakaan hyötyä, tosin motti oli C30NE. Putkisto ilmeisesti melkosen virtaava jo vakionakin ja ainahan sinne pieni vastus on jostakin saatava..Katit kyllä varmaan saa lähteä kun kerran auto ei ole vähäpäästöinen.
Onkos muuten mahdottomuus laittaa vähäpäästöiseen MS ? Siis meinaan että menis vielä päästöistä läpi leimalla.. Ois ässä ku sais leima säädöt ja sit kruisinki säädöt erikseen..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 288
- Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Villähde
Tomaatti ilman muuta
Toi tomaatti on mallia RAJU jA HAJOOMATON! Jos vedättelet rajusti tai vedät peräkärryy (kuten perheautoilla yleensä) niin jokainen vuosi uusi suodatin ja öljyt laatikolle niin kestää.Arskari kirjoitti:Mites ton laatikon kanssa kannattais edetä. autossa on nyt AR35 tomaatti vaihteisto. Kestääkö se minkäänlaisia tehonlisäyksiä vai onko se ihan susi vehje. Mitä laatikkoo kannattais sinne ettiä?
Manuaali vai tomaatti??
Jos saat sen hajalleen niin kerro ihmeessä miten sen sait!
Ison auton ominaisuudet menee pilalle jos laitat siihen vatkaimellisen lootan. Laita philipsin sekotin sitten takakonttiin jos vatkata haluut. Sillä varsinkin kun käytät autoosi ns. kokopäiväisesti et kuitenkaan oo niin hemmetin hyvä kytkinjalkanen ettet suttais talvella paikaltaan lähettäessä. Koska kytkimenkin pitää olla kokoa JYKEVÄ JA KESTÄVÄ.
Jänkäjoonas
Noilla tehoilla näköjään alkaa vasta loota antamaan periksi..
Mullakin tuo AR35, ainoa miinus että lämpösenä "kytkin" luistaa
Tarvis varmaa öljyt ja sihvilä vaihtaa..
Mullakin tuo AR35, ainoa miinus että lämpösenä "kytkin" luistaa
Tarvis varmaa öljyt ja sihvilä vaihtaa..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Niin manuaalit, mutta nyt olikin tomaatit kyseessä. Niissä ei tietääkseni erjoa ole..jamppa2 kirjoitti:4.0 laatikko on vahvistettu toisin kun 3.0:sen. joten jos enemmän tehoja hakee niin melkein pitäis laittaa (iso g)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Jaa jaa.. Osaakos joku kertoa AR35 ja R28 välitykset?Juzzi kirjoitti:on siinä 4.0 käsittääkseni tehtaalla vahvistettu automaatti
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
http://www.opeltuners.com/miscdata/omegabox.htmlVirimies kirjoitti:Jaa jaa.. Osaakos joku kertoa AR35 ja R28 välitykset?Juzzi kirjoitti:on siinä 4.0 käsittääkseni tehtaalla vahvistettu automaatti